امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

برای از بین بردن جوش صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی آگاهی از ترکیبات طبیعی موثر برای درمان خانگی جوش صورت بسیار مفید است.

روش‌های خانگی درمان جوش با مواد طبیعی

در ادامه با ترکیبات طبیعی و روش استفاده از آن‌ها برای رفع جوش صورت آشنا می‌شوید.

1) روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک ماده ضد قارچ، ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است؛ به این معنی که ممکن است پروپیونی باکتریوم آکنه (باکتری ایجاد کننده آکنه) را از بین ببرد. خواص ضد التهابی روغن درخت چای به صورتی است که می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را نیز کاهش دهد.

شما می‌توانید عصاره درخت چای را به صورت کرم، ژل یا اسانس روغنی، روی آکنه‌هایتان بمالید. اگر از اسانس روغنی استفاده می‌کنید، حتماً ابتدا آن را در یک روغن حامل رقیق کنید. برای این کار دو قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص ترکیب کرده و روی جوش بزنید.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، درمان کننده کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن می باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین

و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، می توانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده سینه میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون

روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم می کند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن می شود.

یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن می باشد.

حجم دهنده سینه میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات آرایشی میبلین آمریکا در ایران و امارات می باشد.

2) هاماملیس یا فندق افسونگر

فندق افسونگر، نارون کوهی یا هاماملیس، همگی نام‌های یک گیاه پرفایده و یکی از بهترین داروهای شناخته شده برای از بین بردن جای جوش است. این گیاه یک قابض (استرینجنت) طبیعی است که التهاب و قرمزی را کنترل می‌کند. همچنین، سرعت رشد باکتری‌ها روی پوست را کاهش می‌دهد.

1 قاشق غذاخوری پوست فندق افسونگر را به مدت 30 دقیقه در یک فنجان آب خیس کنید. سپس مخلوط را روی اجاق گاز بگذارید تا به جوش بیاید. پس از آن درب ظرف را ببندید، حرارت را کاهش دهید و بگذارید 10 دقیقه دیگر بجوشد.

سپس مخلوط را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند تا خنک شود. مایع را صاف کرده و در ظرف دربسته‌ای نگهداری کنید. شما می‌توانید از این ماده 1 تا 2 بار در روز (یا به صورت دلخواه) با استفاده از توپ پنبه‌ای روی پوست تمیز، استفاده کنید.

اگر تهیه و یا استفاده سنتی از این گیاه برایتان سخت است، می توانید از ژل، دستمال مرطوب و سایر محصولاتی که حاوی هاماملیس هستند، استفاده کنید.

3) روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.

برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.

اگر برایتان مقدور است، اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کرده و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.

4) روغن زیتون

خواص روغن زیتون بر هیچ‌کس پوشیده نیست. این روغن نه تنها برای سلامت بدن مفید است، بلکه یک درمان خانگی جوش صورت هم به حساب می‌آید. از آنجایی که روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب است، به درمان جوش کمک می‌کند.

زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند. روغن زیتون برای این موضوع عالی است، چراکه موجب آبرسانی پوست می‌شود. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

2 قطره روغن زیتون را روی صورت خود بزنید. سپس، یک حوله گرم و مرطوب را به آرامی روی صورت‌تان قرار دهید تا منافذ پوست را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب ولرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

5) لیمو

لیمو، سفیدکننده‌ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می‌کند. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.

روش‌های استفاده از لیمو به عنوان درمان خانگی جوش صورت

  • با نوک انگشتان خود یا با پنبه، آب لیموی تازه را به طور مستقیم روی آکنه و جای جوش بمالید. حدود 10 دقیقه منتظر بمانید، سپس، صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.
  • مقادیر مساوی آب لیمو و عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را با پنبه یا گوش پاک‌کن روی جای جوش بمالید. حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس، آن را با آب بشویید و به آرامی صورت خود را خشک کنید. روزی یک بار از این روش استفاده کنید.
  • یک قاشق چای‌خوری آب لیمو را با یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E مخلوط کنید. آن را قبل از خواب، روی جای جوش‌ها بزنید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را هر شب تکرار کنید.

نکته: بهتر است در استفاده از آب‌لیمو در ناحیه زیر چشم، محتاط باشید. پوست این ناحیه بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است و ترکیبات اسیدی می‌توانند به آن آسیب برسانند.

6) چای سبز

چای سبز، حاوی غلظت بالایی از گروهی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنول، به نام کاتشین‌ها است. به همین دلیل یک درمان خانگی جوش صورت محسوب می‌شود. در منافذ پوستِ بیشتر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد.

آنتی اکسیدان‌ها، به بدن کمک می‌کنند که مواد شیمیایی و مواد زائدی که ممکن است به سلول‌های سالم آسیب برسانند را تجزیه‌ کند. چای سبز به پاک کردن برخی از ضایعات و آلودگی‌های جمع شده در جوش‌های سر باز، کمک می‌کند.

این ماده حاوی ترکیباتی است که می‌تواند در موارد دیگری نیز موثر باشد. این موارد عبارتند از:

  • کاهش تولید سبوم پوست
  • کاهش جمعیت پروپیونی باکتریوم آکنه
  • کاهش التهاب پوستی

شما می‌توانید با نوشیدن چای سبز یا استفاده از عصاره آن روی پوست، از خواص این ماده بهره‌مند شوید. هرچند محققان اظهار داشته‌اند که شواهد علمی موجود درباره این ادعا، محدود است. با این حال، نتایج مطالعه‌ای نشان می‌دهد که پس از 8 هفته استفاده از عصاره پلی‌فنولی چای سبز، 79 و 89 درصد کاهش در جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه ایجاد شده است.

7) سیب زمینی

نشاسته زیاد، جای جوش و لکه‌های پوست را محو می‌کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. برای از بین بردن جای جوش‌های خود باید:

  • سیب زمینی را رنده کنید. سپس، با کمک پارچه آب آن را بگیرید و تفاله‌ها را جدا کنید. آب سیب زمینی را روی جای جوش های خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند. بعد آن را بشویید.
  • یک برش ضخیم از سیب زمینی را به مدت یک دقیقه به آرامی روی پوست خود بمالید. بگذارید آب سیب زمینی 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما بماند. بعد پوست خود را بشویید.

8) روغن نارگیل

حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده‌اید. خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می‌کنند. این روغن منبعی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب است و به همین دلیل می‌تواند جای جوش را از بین ببرد. استفاده از روغن نارگیل به حفظ سلامت پوست و درمان جوش نیز کمک می‌کند.

روش‌های استفاده از روغن نارگیل به عنوان درمان خانگی جوش صورت

  • روغن نارگیل را گرم کنید و روی جوش‌های خود بمالید. به مدت 5 تا 10 دقیقه جای جوش‌ها را با ملایمت ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.
  • دو قطره روغن اسطوخدوس را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را روی محل مورد نظر خود قرار دهید و یکی دو دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد آن را با آب ولرم بشویید. تا چند هفته متوالی، روزی یک یا دو بار از این روش استفاده کنید.

کرم لاغر کننده بدن هات چیلی، باعث کاهش وزن فوری و چربی سوزی موضعی می شود.

ژل لاغری فوری، کاهش سایز و سفت کننده بدن هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی می کند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.

ارسال دیدگاه