امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
1

بسیاری از کارهای برش در آشپزخانه با یک چاقوی سرآشپز خوب امکان پذیر است.  گفته شده است  که تیغه ای که به طور خاص برای یک هدف طراحی شده می تواند سهولت و دقت بیشتری را در برش ایجاد کند. چاقوهای مناسب شما را ترغیب به آماده سازی غذا با اطمینان و خلاقیت می کنند. هدف در این بخش معرفی محبوب ترین انواع چاقوهای آشپزخانه و کارهایی است که برای انجام آنها در آشپزخانه طراحی شده است. شما خواهید آموخت که چه چیزهایی را باید در مجموعه چاقوهای خود قرار دهید.

انواع کارد و چاقوهای آشپزخانه

 احتمالاً انواع مختلف چاقوی آشپزخانه وجود دارد که بعضی از آنها همه کاره هستند و برخی دیگر برای یک کاربرد خاص اختصاص یافته اند.

چاقوهای موجود در این لیست  ساخت مجموعه کارد و چاقوی طاهری هستند و محبوب ترین چاقوها برای مشاغل روزانه پخت و پز و سرو غذا می باشند. اینها مواردی هستند که هسته همه مجموعه های چاقوی آشپزی خانگی و حرفه ای را تشکیل می دهند.

 

- چاقوی سرآشپز

 چاقوی آشپز نیز نامیده می شود، این مهمترین ابزار آشپزخانه شما است. چاقوی سرآشپز که در بین محصولات کارد و چاقوی طاهری به " کارد سرآشپز اروپایی" شناخته شده است، به طور معمول دارای یک تیغه پهن است که به سمت بالا تا یک نقطه مخروطی شده و به آن اجازه می دهد تا برای چرخاندن سریع عقب و جلو شود. چاقوی سرآشپز را می توان تقریباً برای هر کار برش در آشپزخانه، از برش مرغ گرفته تا خرد کردن هویج خرد بکار برد. به همین دلیل این کالایی ضروری در مجموعه چاقوهای آشپزخانه است.  به عنوان پادشاه در آشپزخانه، این چاقوی سرآشپز هست که تصمیم می گیرد که از کدام وسیله برای تیز کردن آن استفاده شود. در حالت ایده آل، تیز کننده های دستی بهترین وسیله برای این امر می باشد. در مورد تیز کننده های رو میزی  به دلیل اینکه باید زاویه آنها با چاقوهای شما سازگار باشد، ممکن است نتیجه دلخواه حاصل نشود (البته این امر به تبحر فرد در بکارگیری دستگاه و همچنین کیفیت آن بستگی دارد.) در حالت ایده آل، تیزکننده باید با همه چاقوهای شما سازگار باشد. با این حال، وقتی چاقوها از مجموعه های مختلفی تهیه می شوند، تراش دهنده باید حداقل روی مواد، سایش و زاویه لبه چاقوها کار کند.

خوشبختانه در سبد محصولات این مجموعه دو نوع کارد سر آشپز وجود دارد که با توجه به طراحی ارگونومیک دسته ها و وزن سبک آنها می توان سهولت در آشپزی را تجربه کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

چاقوی همه کاره

طول این کارد که تولیدی کارد و چاقوی طاهری می باشد حدود 19 سانتی متر است و طراحی ارگونومیک دسته سهولت استفاده از آن را مهیا کرده است. برای خرد کردن یا برش های بزرگ مناسب نیست، اما تیغه باریک و نوک تیز برنده به آن اجازه می دهد تا کارهایی مانند برش نازک تر، پوست کندن و فیله زدن را حتی بهتر از چاقوی سرآشپز انجام دهد.

 

چاقوی آشپزخانه

چاقوی آشپزخانه تولیدی کار و چاقوی طاهری را می توان مشابه  نسخه ژاپنی سانتاکو  یا همان چاقوی آشپز سبک غربی، دانست. بعضی از آشپزها به جای چاقوی سرآشپز از آن استفاده می کنند، مخصوصاً کسانی که تیغه سبک  را ترجیح می دهند. این چاقو همه کاره است و تقریباً از عهده همه کارهایی که یک چاقوی معمولی آشپز می تواند انجام دهد، بر می آید. به دلیل تیغه صاف، روی صفحه برش تاب نمی خورد که این امر باعث می شود که برای برش تکه های گوشتی و حتی برش های باریک سبزیجات انتخاب بهتری باشد.

 

ساطور

ساطور معمولاً بزرگترین و سنگین ترین چاقوی آشپزخانه است که معمولا به اصطلاح دارای، ستون فقرات ضخیم و تیغه ای بسیار پهن با شکم کم یا بدون شکم است. این طرح به شما امکان می دهد استخوان ها، گوشت و مواد سفت و ضخیم مانند کدو تنبل یا کدویی حلوایی را به صورت خرد خرد درآورید. ساطور با تیغه ای پهن و سنگین همچنین برای کوبیدن و پودر کردن گوشت، مرغ و ماهی و خرد کردن سیر ایده آل است.  تولیدی کارد و چاقوی طاهری دارای دو نوع مختلف از ساطور برای مصارف خانگی و صنعتی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

چاقوی سفره آرایی

اگر عاشق تهیه تزیینات برای مواد غذایی و نوشیدنی های خود هستید، چاقوی سفره آرایی تولیدی کارد و چاقوی طاهری یکی از لوازم ضروری است. این نوع چاقو معمولاً دارای یک تیغه نازک و کوتاه با نوک تیز است و می تواند برای برش و پوست کندن میوه ها و سبزیجات، و اصلاح چربی های اضافی با دقت بسیار زیاد مورد استفاده قرار گیرد.

 

چاقوی فیله

چاقوی فیله برای برش ورقه های نازک ماهی ساخته شده و بنابراین باریک تر، بلندتر و انعطاف پذیرتر است. همچنین در مواردی می توان از آن برای جدا کردن گوشت از استخوان نیز استفاده کرد. اگر در ساشیمی یا مرغ زنی متخصص هستید این چاقو بسیار مناسب است.

 

 

ارسال دیدگاه