امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

21اردیبهشت

گلاب، به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی یه ماده همه کاره است. گلاب کمک می کند تا پوست شما را تسکین داده و مرطوب نگه دارد. فواید گلاب برای پوست و مو بسیار است. همه کاره بودن این ماده، اجازه می دهد تا آن را با توجه به نیازهای پوست با مواد تشکیل دهنده، مخلوط کنیم. گلاب فواید بسیار زیادی برای پوست و مو شما دارد.

گلاب، مایعی معطر و خوشبویی است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. پس اگر خواهان پوست و مو خیره کننده هستید این مقاله از بزک رو را از دست ندهید چون می‌خواهیم شما را با خواص اعجاب انگیز گلاب برای پوست و مو آشنا کنیم.

تونر عالی برای پوست خشک:

گلاب یک تونر عالی برای پاکسازی پوست و باز کردن منافذ آن، به ویژه برای پوست های خشک است. این ماده می تواند به کاهش خشکی کمک کند و پوست را مرطوب نگه دارد. همچنین، گلاب با احیای pH پوست به حفظ ظاهر جوان و شاداب آن کمک می کند.

_دو قاشق گلاب را در یک بطری اسپری بریزید و یک قاشق چای خوری گلیسیرین به آن اضافه کنید.

_بطری را تکان دهید تا مواد درون آن به خوبی با هم ترکیب شوند.

_قبل از اینکه از یک مرطوب کننده استفاده کنید، تونر را روی صورت خود اسپری کنید.

_یک بار در روز از این مخلوط استفاده کنید.

باقیمانده محلول را می توانید به مدت 10 روز در یخچال نگهداری کنید.

تسکین دهنده پوست تحریک شده:

گلاب چون خاصیت ضد التهابی دارد می‌تواند به درمان بیماری‌ های متعدد بدن کمک بسیاری کند. حتی در برخی موارد می‌ توان تحریک پوست ناشی از اگزما را هم به کمک گلاب تسکین داد.

اگر به واسطه شرایطی مانند اگزما با سوزش و تحریک پوست خود مواجه شده اید، گلاب می تواند تسکینی برای آن باشد.

گلاب می تواند به عنوان یک پاک کننده خوب برای از بین بردن آلودگی روی پوست که موجب بسته شدن منافذ پوست می شوند، عمل می کند.

مقداری گلاب را روی پنبه ریخته و آن را روی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته پوست بمالید.

اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس پوست خود را شستشو دهید. این کار را هر روز انجام دهید.

 کاهش دهنده قرمزی پوست:

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی از زمان قدیم استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث خاصیت ضد التهابی و کاهش آکنه و قرمزی پوست و پف صورت شود.

خواص آنتی اکسیدانی گلاب:

گل محمدی دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. عصاره گلبرگ ها و مواد روغنی به دست آمده از آن با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. گلبرگ ها حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب های پوستی کمک می کنند. 

گلاب مرطوب کننده لب:

استفاده از مخلوط چغندر و گلاب برای پوست لب بسیار خوب است. به همین منظور، یک قطعه چغندر را به قطعات ریزی بریده و آن را به مدت 8 تا 10 ساعت در شعله ای با دمای 60 درجه سانتیگراد قرار دهید تا رطوبت خود را به طور کامل از دست داده و خشک شود. اکنون چغندر خشک شده را آسیاب کنید.

پودر حاصل را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا خمیر یک دستی حاصل شود. اکنون، می توانید خمیر به دست آمده را به لب های خود بمالید و حدود 15 دقیقه منتظر بمانید. حالا، می توانید خمیر را از روی لب تمیز کنید.

استفاده از این مخلوط، علاوه بر ایجاد رنگ ملایم و صورتی، به مرطوب کردن لب نیز کمک می کند. به این ترتیب، می توانید به جای استفاده از رژ لب با این مخلوط لب های خود را رنگی کنید.

تقویت کوتیکول مو:

مصرف گلاب باعث تقویت کوتیکول های مو شده و در طول روز موها را شاداب و مرطوب نگه می‌دارد. توصیه می‌کنیم برای داشتن موهای سالم و درخشان، گلاب را روی موهایتان اسپری کرده تا به کمک این ماده از خشکی موها در امان باشید.

جلوگیری و درمان شوره سر:

زمانی که پوست سر پوسته پوسته و تحریک می‌شود، می‌گوییم دچار شوره سر شده‌ایم. اگر می‌خواهید شوره به سراغتان نیاید از گلاب کمک بگیرید. گلاب خواص آنتی‌ باکتریایی دارد و از پوست سر در برابر التهاب و عفونت محافظت می‌کند.

بهبود رشد موها با گلاب:

همه دوست دارند موهای زیبا و سالمی داشته باشند و خبر خوب این است که شما به کمک گلاب می‌توانید موهای خود را بلند و زیبا کنید. مصرف گلاب باعث بهبود چرخش خون در پوست سر می شود و سرعت رشد موها را نیز بالا می‌برد. شما می‌توانید بعد از اینکه موها را با شامپو شست و شو دادید روی سرتان مقداری گلاب ریخته و آرام روی پوست سر ماساژ دهید. این کار به تقویت فولیکول مو و در نتیجه رشد مو کمک بسیاری خواهد کرد.

در ادامه طرز تهیه چند مدل ماسک با استفاده از گلاب را به شما آموزش می‌دهیم:

با توجه به مزایای گلاب برای پوست صورت، در این مقاله قصد داریم تا آموزش تهیه چند ماسک صورت با گلاب توضیح داده شود. در نظر داشته باشید که گلاب می تواند به جلوگیری از چروک و پیری زودرس پوست کمک کند لذا این ماسک های صورت برای تمامی گروه سنی گزینه خوبی می باشند. استفاده از این ماسک ها در روتین پوستی یکی از رازهای زیبایی پوست بدون استفاده از محصولات آرایش است.

ماسک صورت گلاب و خیار:

خیار و گلاب هر دو خاصیت خنک کننده دارند و برای روشن شدن پوست نیز می توانند بسیار مفید باشد. برای تهیه این ماسک صورت لازم است تا ابتدا یک خیار را خرد نموده و سپس آب آن را بگیرید. پس از آن مقداری گلاب و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کنید. می توانید این ترکیب را بر روی صورت اسپری نموده و اجازه دهید تا 15 دقیقه ای بگذرد. سپس با آب دمای متوسط پوست خود را شستشو دهید. توجه کنید که این ماسک را می توانید به مدت حدود یک هفته در یخچال نگهدارید.

ماسک گلاب و آبلیمو برای درمان آکنه:

مواد مورد نیاز:

  • یک قاشق  آبلیمو
  • یک قاشق گلاب
  • 30 دقیقه زمان

نحوه:

تمام مواد را تا زمانی که خوب با هم ترکیب شوند، مخلوط کنید و سپس آن را روی قسمت های آکنه دار پوست بمالید و تا حدود 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. این کار را 1 یا 2 بار در طول هفته تکرار کنید.

عسل و گلاب برای روشن شدن پوست:

مواد لازم:

  • 3 قاشق گلاب
  • 4 قاشق عسل
  • 15 دقیقه زمان

نحوه:

تمام مواد بالا را تا زمانی که یک مخلوط یک دست به دست آید با هم ترکیب کنید. سپس به عنوان ماسک بر روی صورت خود بگذارید. به مدت 15 دقیقه صبر کرده و بعد با آب سرد این ماسک را بشویید. این کار را یک یا دو بار در طول هفته انجام دهید.

  •  

فواید سرکه سیب و گلاب برای پوست:

مواد مورد نیاز:

  • یک دوم فنجان گلاب
  • مرطوب کننده
  • یک قاشق چایخوری سرکه
  • پنبه
  • 2 دقیقه زمان

نحوه:

سرکه سیب را با گلاب مخلوط کرده و آن را در یک بطری بریزید و تکان دهید. حالا با استفاده از یک پنبه روی صورت خود بمالید. اجازه دهید تا خشک شده و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را 1 یا 2 بار در طول روز انجام دهید.

 

گلیسیرین و گلاب برای آبرسانی پوست:

مواد مورد نیاز:

  • 1 فنجان گلیسیرین
  • 1 دوم فنجان گلاب
  • 2 دقیقه زمان

نحوه استفاده:

تمام مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و شب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید و تا صبح بگذارید روی صورت بماند. ترکیب اضافه را می توانید در یخچال قرار دهید. این کار را هر شب قبل خواب تکرار کنید.

ماسک شیر و گلاب برای پوست:

شیر به تنهایی باعث جوانی و لطافت پوست می‌شود. این ماسک دارای خاصیت منحصر به فردی است.

  1. ماسک شیر در ترکیب با گلاب می‌تواند جزو یکی از ماسک‌های پاک کننده‌ پوست باشد. قدرت لایه برداری و پاکسازی ماسک گلاب و شیر بسیار بالاست و به لطافت پوست نیز کمک می‌کند.
  2. لاکتیک اسید یکی از مواد موجود شیر است که به خوبی منافذ پوست را از آلودگی‌ و چربی‌ اضافه پاک می‌کند و از به وجود آمدن جوش از جمله جوش‌ های سرسیاه جلوگیری می‌کند.
  3. دیگر مواد موجود در شیر مثل ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین D، ویتامین A و مواد معدنی مثل کلسیم و پتاسیم نه تنها باعث نرمی پوست می‌شوند بلکه پوست را آبرسانی می‌کنند. ماسک گلاب و شیر می‌تواند به خوبی پوست را تغذیه و تقویت کند و به سلامت و جوان‌ تر شدن آن کمک می‌کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه‌ ماسک گلاب و شیر

  • یک قاشق چایخوری گلاب
  • یک لیوان شیر

طرز تهیه‌ ماسک گلاب و شیر:

گلاب را به شیر اضافه کنید و با حرکت دورانی این ماسک را ماساژ دهید. پس از دو دقیقه ماساژ دادن صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را یه بار در هفته تکرار کنید.

همانطور که گفتیم بهترین راه برای استفاده از خواص اعجاب انگیز گلاب، تهیه‌ ماسک خانگی است. اگر در تهیه‌ ماسک خانگی از موادی تغذیه کننده برای پوست استفاده کنیم، اثر آن را افزایش دادیم. ماسک گلاب برای پوست در ترکیب با این مواد موجود، خواص گوناگونی پیدا می‌کند. هر کدام از این ماسک‌ های گلاب می‌توانند در حل مشکلات پوستی نقش داشته باشند و باعث زیبایی پوست شما شوند. پس برای داشتن پوست سالم و سرشار از شادابی استفاده از انواع ماسک‌ های گلاب را فراموش نکرده و اگر از آن‌ ها استفاده کردید، تجربه‌ خود را در قسمت نظرات با بقیه به اشتراک بگذارید -

منبع:

https://bazakroo.com/%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88/

ارسال دیدگاه