امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

اگر قصد خرید پنجره دوجداره دارید و نمی دانید که از بین پنجره‌ دوجداره کشویی و لولایی کدام بهتر است، این مقاله را از دست ندهید!

یکی از مهم ترین بخش های طراحی نمای ساختمان انتخاب پنجره دو جداره است که دریچه های ساختمان به بیرون را زیبا جلوه دهد. پنجره دو جداره نه تنها باید از نمای بیرون طراحی چشمگیری داشته باشد بلکه در داخل خانه نیز به سبک طراحی منزل بخورد. اینجا به انواع مدل پنجره دو جداره بر می خوریم که واقعا هم متنوع اند. از ظاهر پروفیل آنها که بگذریم یکی از بزرگترین تفاوت های انواع پنجره upvc مدل باز شدن آنهاست. دو دسته عمده این پنجره ها، پنجره دوجداره کشویی و لولایی هستند که خریدار همیشه از خود می پرسد، کدام یک از این دو سبک پنجره به ساختمان مورد نظر او می خورد.

هر یک از این دو نوع پنجره دارای مزایا و معایبی می باشند که برای انتخاب آن ها باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد. ما در ادامه قصد داریم شما را با این نکات آشنا کنیم.

1- درب و پنجره دو جداره کشویی به بغل و به صورت ریلی باز می شود. این پنجره دارای پروفیلی می باشد که پهنایی حدوداً دو برابر بیشتر از نوع لولایی دارد، به همین دلیل ظاهر پنجره دوجداره ریلی زمخت تر از پنجره لولایی به نظر می رسد. این نوع پنجره با وجود این که دارای لاستیک های پرزگیر و درزگیر می باشد اما هنوز هم درزهای آن اندکی باز می ماند.

2- پنجره دوجداره لولایی می تواند هم از بغل و هم از بالا باز شود. این نوع پنجره دوجداره دارای دو سری لاستیک درزگیر می باشد و هنگام بسته شدن کیپ شدن آن به صورت کامل و بدون هیچ درزی انجام می گیرد. این نوع پنجره دوجداره ظاهری ظریف تر داشته و استحکام بالایی نیز دارد.

ساختار کلی هر دو پنجره به یک صورت می باشد و از قاب شیشه و یراق آلات تشکیل شده اند. هر دو پنجره گزینه های مناسبی برای خانه شما هستند و انتخاب هر کدام از آن ها به نیاز شما بستگی دارد. این پنجره ها تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

3- پنجره دوجداره کشویی معمولا پروفیل بازسازی ندارد. در پنجره های بازسازی، به دلیل اینکه فریم زیر کار صاف نیست و سطح مقطع 60 میلیمتری پروفیل بر روی سطح صاف فریم انتظار قرار نمی گیرد، از پروفیل های مخصوصی استفاده می شود که دارای لبه می باشد و بر روی فریم های قدیمی پنجره ها قابل جای گذاری است. در تعویض پنجره های قدیمی، عایق بندی بالای پنجره های جدید مدنظر است، پنجره کشویی از آنجایی که از عایق بندی کمتری برخوردارند معمولا در پروژه های بازسازی کاربرد ندارند و پروفیل مخصوص بازسازی برای آن ها وجود ندارد.

4- پنجره دوجداره لولایی به دلیل وجود لاستیک EPDM فیتینگ و عایق بندی بهتری نسبت به پنجره های کشویی دارد. به این ترتیب که در هنگام بسته شدن لنگه پنجره لولایی، لاستیک های EPDM که بین لنگه و فریم قرار دارند تحت فشار قرار گرفته و مانع از ورود هوا از فاصله لنگه و فریم می شوند و عایق بندی مناسب صورت می گیرد، اما لنگه پنجره کشویی به هنگام بسته شدن فقط در کنار فریم خود قرار می گیرد و لنگه هیچ فشاری در هنگام بسته شدن به فریم نمی آورد و به جای لاستیک EPDM یک سری پرزگیر و درزگیر میان لنگه و فریم وجود دارد که مانع از ورود گرد و خاک و حشرات به داخل می شوند.

در پنجره های کشویی به دلیل ساختار پروفیل، ضخامت شیشه دو جداره و در نتیجه فاصله بین دوجداره کمتر و در نتیجه میزان گاز آرگون بین شیشه ها کمتر می باشد و همین موضوع در کم شدن عایق بندی تاثیر دارد.

یکی از دلایل دیگری که در کم شدن عایق بندی پنجره های کشویی تاثیر دارد، وجود ریل در زیر لنگه می باشد که فاصله ای بین لنگه و فریم ایجاد می کند.

5- پروفیل استفاده شده در پنجره کشویی در نوع تک ریل ضخیم تر از پنجره لولایی می باشد و از لحاظ زیبایی، زیبایی کمتری نسبت به پنجره های لولایی دارد. لنگه های متحرک پنجره کشویی نسبت به لنگه های ثابت جلو تر قرار می گیرند و در موازات هم نیستند و حتی در هنگام بسته بودن پنجره نیز این تفاوت سطح وجود دارد که از لحاظ دیداری زیبایی کمتری دارد.

6- شستشوی پنجره های کشویی، بدلیل اینکه لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرد، سخت تر از پنجره های لولایی می باشد (مخصوصا قسمت بازشو).

7- در پنجره های لولایی به دلیل اینکه از لولا استفاده می شود، اصطکاک میان لنگه و فریم در هنگام باز و بسته شدن کم است و این پنجره ها نسبت به پنجره های کشویی راحت تر باز می شوند.

8- تهویه هوا بر اساس نوع پنجره ها متفاوت است. بیشتر پنجره های لولایی به طور کامل باز می شوند، بنابراین هوا می تواند از کل دهانه پنجره عبور کند. ولی در پنجره های کشویی نیمی از فضای پنجره بسته می باشد، یا با قسمت دوم پنجره همپوشانی دارد. بنابراین تهویه کمتری را ارائه می دهد.

ارسال دیدگاه