امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
1

چه یک آشپز حرفه ای باشید و چه یک آشپز خانگی که تازه کار خود را شروع کرده اید، هرگز نمی توانید قدرت دانستن نحوه استفاده از چاقوهای تیز و با کیفیت خوب را دست کم بگیرید. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما در اینجا هفت نکته مهم در مورد کار با چاقو آورده شده است.

  • برای کار و چیزهایی که برش میزنید از چاقو و کارد های مناسب استفاده کنید.

چاقوها به هر شکل و اندازه ای وجود دارند – ازچاقوهایی با تیغه هایی به طول فقط چند سانتی متر گرفته، تا آنهایی که دارای تیغه هایی تقریباً به اندازه بازوی شما هستند.

 ترفندی برای ساده سازی در آشپزی، گرفتن بهترین نتیجه و استفاده ایمن از چاقوها، انتخاب چاقوی مناسب برای انجام کار است.. درست مثل اینکه نمی خواهید یک استیک را با چاقوی کره برش بزنید یا استفاده از چاقوی مخصوص استخوان برای چیزی مثل برش دادن نان ایده خوبی نیست. به طور کلی، وقتی صحبت از گوشت گاو می شود، شما می خواهید از چاقوی سرآشپز – چاقویی به بزرگی 15 تا 20 سانتی متر - برای خرد کردن گوشت، چاقوی برش برای برش نازک تر از کباب، یا چاقوی مخصوص استخوان برای برش بیشتر و یا چاقوی بی خسی بمنظور جداسازی دقیق گوشت ازاطراف استخوان استفاده کنید.

  • کارد و چاقو را به درستی نگه دارید و از انگشتان خود محافظت کنید.

هنگام نگه داشتن چاقو، همیشه باید احساس کنید که چاقو را به خوبی در دست گرفته اید به گونه ای که به شما امکان کنترل و مهار آن را می دهد. روش های مختلفی برای نگه داشتن انواع مختلف چاقوها وجود دارد، اما مهمترین نکته این است که چاقویی را پیدا کنید که در دست شما احساس راحتی کند تا به طور موثر و ایمن برش ایجاد کنید. موقعیت ماده غذایی را که برش می دهید با دست خود محکم کنید و از نوک انگشتان خود با حلقه کردن آنها به داخل حفاظت کرده و از آنها برای هدایت چاقو هنگام بریدن استفاده کنید. متوجه خواهید شد که با نگه داشتن صحیح چاقو، برش دقیق و یکنواختی ایجاد خواهید کرد.

  •  همیشه بر روی یک سطح پایدار و ثابت برش بزنید

قبل از شروع استفاده از هر نوع چاقو، اطمینان حاصل کنید که یک تخته خردکن داشته باشید، این موضوع فوق العاده مهم است. شما همیشه می خواهید بر روی یک سطح ثابت و محکم برش بزنید. ترفندی که آشپزها معمولاً از آن استفاده می کنند این است که پارچه را خیس می کنند، آن را از وسط تا کرده و بین تخته خردکن و میز قرار می دهند و تخته را کمی روی آن  فشار می دهند. با این کار تخته شما هنگام کار با چاقو ثابت میماندو از حرکت آن جلوگیری می شود. بهترین وضعیت بدن هنگام کار با چاقو این است که درست رو به تخته برش بایستید و هنگامی که از چاقو خود استفاده نمی کنید، آن را در بالای تخته  طوری که تیغه به طرف شما باشد، قرار دهید.

 

  • چاقو و کارد های خود خوب مراقبت کنید.

 اگر به خوبی از چاقوهای خود مراقبت کنید، آنها تیز و بدون آسیب خواهند ماند. چیزی که برای ایمنی و نگه داشتن چاقوها در شرایط مناسب بسیار مهم است، انبارکردن صحیح چاقوها است. گزینه های مختلفی برای انبار کردن و نگهداری چاقو وجود دارد، از جعبه های چوبی گرفته تا فومی. با این حال بهترین چیزی نوار مغناطیسی(آهنربایی) است که می توانید به راحتی چاقو را روی دیوار قرار دهید. هنگامیکه چاقوها به این صورت جلوی چشم قرار دارند، می توانید دقیقاً تمیز بودن آنها را ببینید، و به راحتی در دسترس هستند.

  •  چاقو و کاردهای خود را تیز نگه دارید. و آنها را درست تیز کنید!

چاقوی کند، چاقویی خطرناک است. به احتمال زیاد هنگامیکه چاقوی شما کند است  فشار بیشتری به موادتان وارد می کنید و احتمال لغزش و افزایش آسیب به خود را افزایش می دهید. همانطور که گفته شد، مهم است که بدانید چگونه چاقوها را تیز کنید و از آنها برای استفاده به خوبی نگه دارید. بهترین راه برای این کار این است که ابتدا تحقیق کنید که بهترین ابزار تراش برای چاقوی خاص شما چیست. همه ابزارهای تراشکاری برای همه چاقوها طراحی نشده اند. قبل از اینکه بخواهید چاقو خود را تیز کنید، ابتدا آن را امتحان کنید. تلاش برای تیزکردن تیغه در صورت عدم ضرورت می تواند در واقع تیغه را خراب کند.  وقتی نوبت به ابزارهای تراشکاری می رسد، سنگ الماس از بهترینهاست،- اما این برای هر چاقو نیست. ابزار مناسبی که متناسب با چاقوهای شما باشد، پیدا کنید – بطوری که یک طرف آن زبر وخشن و طرف دیگر آن صاف باشد (یا دو سنگ بگیرید - یکی از هر نوع). سنگ را به مدت 10 دقیقه در مقداری آب قرار دهید. هنگامیکه چاقو را تیز می کنید کمی آب روی آن بپاشید، این کمک می کند که تا تیغه به راحتی بلغزد.  این کار را 12 بار بروی یک طرف تیغه، و 12 بار بروی طرف دیگر انجام دهید تا هر دو طرف به طور یکنواخت تیز شوند - همیشه تیغه را از خود دور نگه می دارید.

  • چاقو و کارد ها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

برای اینکه چاقوها تمیز و در شرایط عالی باشند، چاقوها را در آب غوطه ور نکنید و آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. چاقوهایی که از در ماشین ظرفشویی قرار داده می شوند به سرعت وضوح تیغه خود را از دست می دهند. برای تمیز نگه داشتن یک چاقو کافی است آن را با استفاده از پارچه و آب گرم و صابون بشویید. همیشه باید سعی کنید آن را خشک کنید و بلافاصله کناربگذارید، هم برای حفظ وضعیت آن و هم برای ایمنی.

  • چاقوهای مرغوب و متناسب با سطح مهارت خود بخرید.

چاقوی گران قیمت سرآشپز نمی سازد. برای اکثر مردم، تمام آنچه که آنها نیاز دارند یک مجموعه چاقوی ساده است که خیلی هم گران نباشد و براحتی بتوان از آن نگهداری کرد.

در بین چاقوهای موجود در بازار ایران، برای آشپزهای خانگی یا آشپزهای اساسی همیشه چاقوهای تولیدی کارد و چاقوی طاهری مناسب بوده و توصیه شده است. این یک انتخاب بسیار مناسب و معقول خواهد بود.  محصولات این تولیدی نه تنها دارای کیفیت عالی و بلکه نسبت به کیفیت ارائه شده دارای قیمت بسار مناسبی نیز  هستند. آنها دارای یک دسته سبک هستند و استفاده از آن برای اکثر افراد راحت بوده و نگهداری آنها نیز آسان است. برای تهیه محصولات کارد و چاقوی طاهری می توانید برای اطلاع از نحوه فروش و نمایندگی ها به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه