امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

امروزه نور یکی از عوامل مهم در معماری ساختمان می باشد. از این رو طراحی پنجره نیز حائز اهمیت می شود. پنجره ها علاوه بر انتقال نور در دکوراسیون داخلی ساختمان نیز نقش بسزایی دارند. پنجره های دوجداره به فضای داخل منزل زیبایی و سرزندگی می بخشند و با توجه به نیاز اقلیم و با هر طیف سلیقه‌ای در شکل و ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا هستند.

پنجره های دوجداره و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی

در دنیای مدرن امروز کمتر کسی را می توان یافت که دکوراسیون داخلی و محیط برایش اهمیتی نداشته باشد و ساده از کنارش عبور کند. در کشور ما در سال‌های گذشته در و پنجره های دو جداره در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است. برای مثال پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم، نماهای فریم لس و… معرفی شده اند.

یکی از سوالات مهم این است که آیا این نوع پنجره ها می توانند در دکوراسیون داخلی تاثیرگذار باشند؟ در جواب این سوال باید بگویم بدون شک بله؛ وجود زیبایی در ساخت، رنگ بندی و ماندگاری بالای پنجره های دوجداره باعث شده است که بیش از 90 درصد بازار پنجره دو جداره به این نوع محصولات اختصاص داشته باشد و میزان تقاضای آن روز به روز بیشتر شود.

بنابراین می توان گفت یکی از عوامل مهم در دکوراسیون داخلی وجود درب و پنجره های دوجداره، upvc و آلومینیوم می باشد. چرا که علاوه بر دکوراسیون داخلی، نمای ساختمان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

تاثیر رنگ پنجره دوجداره در دکوراسیون داخلی

معماران و دست اندرکاران صنعت ساختمان؛ معمولاً از تنوع بسیاری در طراحی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان ها بهره می‌برند. در این میان، موضوع رنگ و نمای پنجره ها نیز قابل توجه می باشد. به همین خاطر بسیاری از تولید کنندگان پروفیل های upvc نیز به آن توجه کرده اند و تکنولوژی آن را در اختیار گرفتند.

رنگ پروفیل پنجره upvc به صورت پیش فرض سفید می باشد. اما رنگ پنجره های دوجداره UPVC باید با طراحی نما و دکوراسیون داخلی دلخواه شما هماهنگ باشد. بنابراین تولید کننده پنجره دوجداره و Upvc مطابق با نیاز مشتریان پنجره های دوجداره Upvc را با رنگ‌های انتخابی مشتری و با استفاده از پروفیل رنگی upvc تولید می‌کند.

رنگ اصلی upvc سفید می باشد و هرچه رنگ آن سفید تر و براق تر باشد بهتر است. یکی از مزیت های درب و پنجره های Upvc رنگ سفید آن است. چرا که در مقابل اشعه ماورای بنفش که برای انسان مضر است مقاوم اند.

رنگ قاب پنجره دوجداره و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

تمام اجزای پنجره دوجداره بر زیبایی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان تاثیر بسزایی دارد. اما یکی از مهم ترین اجزای آن قاب پنجره دوجداره رنگی می باشد؛که هم بر معماری داخلی و هم خارجی نقش مهمی دارد.

اما اینکه چرا استفاده از نمای دوجداره پنجره و شیشه های به مرور زمان با سایر نماها جایگزین شده است؛ علت آن این است که برای استفاده روزانه بیشتر از انرژی خورشیدی و کاهش دمای اطراف به نماهایی نیازمندیم که انتقال دهنده نور بیرون به داخل ساختمان باشد. به همین دلیل تاثیر و کاربرد رنگ قاب پنجره دوجداره بر زیبایی، جلوه نما و دکوراسیون داخلی ساختمان شما تاثیر به سزایی دارد.

ارسال دیدگاه