امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

30بهمن

داشتن پاهای درخشان همیشه زیباست و باعث می‌شود در مجالس و مهمانی ها بدرخشید. شما هم می‌توانید به راحتی پاهای بی جان خود را به پاهای درخشان تبدیل کنید. داشتن پاهایی نرم و زیبا در شکل دادن به شخصیت شما نقش مهمی دارند.  آیا شما جزو افرادی هستید که دوست دارند پاهایشان را زیبا کنند؟ 

پوست خشک پا:

داشتن پوست خشک، پوسته پوسته یا ترک خورده پاها امری طبیعی است، زیرا پاها نسبت به سایر نقاط بدن توده های چربی کمتری دارند و روزانه در معرض ساییدگی قرار می گیرند. افراد می‌توانند از طریق درمان های خانگی ساده، خشکی پوست پای خود را بر طرف کنند.

پوست خشک اغلب در پهلوهای پا، پاشنه‌ ها و بین انگشتان پا ظاهر می‌شود. قسمت‌ آسیب دیده پا گاهی ممکن است احساس خارش، سفتی و حتی کمی درد کند.

پاهای زیبا و سالم چه ویژگی هایی دارد؟

برای حفظ زیبایی و سلامت پاها باید مراقب باشید که کف پاهایتان زبر و خشک نباشد، همچنین غوزک پا و روی انگشتان نیز نباید پوسته پوسته باشد. راه حل های زیادی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن، به پاهای خود کمک کنید. مجبور نیستید برای پدیکور، هزینه زیادی بپردازید. 

روش های خانگی مراقبت از پا:

روغن بادام:

روغن بادام شیرین به دلیل داشتن بافت بسیار سبک و غیر چرب، برای مراقبت از پا، مرطوب کردن و تغذیه‌ پوست بسیار عالیست. این روغن حاوی مقدار زیادی ویتامین A می باشد و برای آرام کردن اسیب پوست و بهبود آن، بسیار مناسب است. همچنین، سریع جذب می شود و یک روغن پایه‌ عالی برای اسانس روغنی های دیگر مانند روغن درخت چای، که باعث تسریع در روند بهبود و جلوگیری از عفونت است.

روغن نارگیل:

دلایل بسیار خوبی برای افزایش طرفداران روغن نارگیل برای مراقبت از پا وجود دارد، این روغن طبیعی پر از خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. به همین خاطر، برای تسریع در روند بهبود پوست بسیار عالیست. روغن نارگیل، برای کمک به حفظ رطوبت طبیعی پوست پا فوق العاده است. پاهای خود را در داخل تشت پر از آب قرار دهید تا خیس شود، لایه‌ ی ضخیم از روغن نارگیل را کف پای خود ماساژ دهید، تا پاهایتان مرطوب شود.

عسل:

عسل ماده ای ضد میکروب و ضد باکتری است. به همین دلیل، برای پاکسازی و بهبود زخم بسیار عالیست. به ویژه، عسل مانوکا که در بخشی از جنگل های نیوزیلند و استرالیا از شهد درخت مانوکا تولید شده برای التیام آسیب و زخم بسیار مفید است. عسل را با یک قطره روغن بادام ترکیب کنید و ماسک مناسب پا خود را بسازید.

موز:

موز سرشار از ویتامین می باشد، ویتامین هایی مانند ویتامین C، پتاسیم و اسیدهای آمینه است. موز برای کلاژن سازی و مرطوب کردن پوست های مرده فوق العاده است. کافیست مقداری مناسبی موز را درون کیسه فریزر له کنید و سپس، پای خود را داخل آن قرار دهید. برای جذب بیشتر، کمی روغن بادام به محتویات موز بیفزایید.

خیار:

دو خیار متوسط در یک مخلوط کن بیاندازید، سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون و عصاره یک لیمو را ترکیب کنید. کیسه فریزر بزرگ را به دو بخش تقسیم کنید، سپس پاهایتان را در داخل آن قرار دهید و اطراف قوزک پای خود با نوارهای پلاستیکی ببندید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

گل رس:

  • سه قاشق سوپ خوری پودر بنتونیت
  • دو قاشق سوپ خوری آب
  • نصف یک لیمو یا به اندازه یک قاشق سوپ خوری آبلیمو
  • یک قاشق سوپ خوری روغن نارگیل

نحوه تهیه:

در یک کاسه آب و پودر بنتونیت را با هم ترکیب کنید تا زمانی که کاملا غلیظ شود. سپس به ترکیب به دست آمده، عصاره لیمو و روغن نارگیل اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

نحوه استفاده:

در داخل تشت، آب و پودربنتونیت را ترکیب کنید طوری که سفت باشد. پاها را با آب گرم تمیز کنید، سپس به آرامی ماسک را روی هر دو پا بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند، هنگامی که ماسک پا به طور کامل خشک شد، با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

اسکراب کف پا با سرکه:

برای اسکراب کف پا و نابودی لایه های مرده پوست، 1 لیوان سرکه سفید، هفت لیتر آب و بیست قطره عصاره روغن را مخلوط نمایید و پاها را به مدت پانزده دقیقه در آن قرار دهید تا پوست های مرده پاشنه از بین برود و پوست پا صاف و زیبا گردد. بعد از این کار پاها را به آرامی با سنگ پا بکشید و کامل شستشو داده و خشک کنید. سپس به آنها اندکی کرم مرطوب کننده مالیده و با ملایمت ماساژ دهید.

ماسک آلوئه ورا برای کف پا:

برای لطافت و نرمی کف پا، نصف پیمانه جو دوسر را با نصف پیمانه آرد ذرت و 4 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف پیمانه لوسیون بدن ترکیب کنید. این ترکیب را روی پاهای خود به مدت 10 دقیقه بگذارید تا پای شما نرم و لطیف شود.

ماسک آرد برنج:

  1. یک مشت آرد برنج را داخل یک کاسه بریزید.
  2. یک قاشق سرکه سیب، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون را به مخلوط اضافه کنید.
  3. پاهایتان را به مدت 15 دقیقه داخل آب گرم بگذارید و سپس با حوله پاها را خشک کنید.
  4. حالا ماسک به دست آمده را روی پاشنه و کف پا قرار داده و برای 5 دقیقه خوب ماساژ دهید.
  5. حالا پاهایتان را شسته و از کرم مرطوب کننده پا استفاده کنید.
  6. این روند را هر روز تکرار کنید تا در مدت زمان بسیار کمی، ترک پاهایتان از بین برود.

پاهای جوان با روش های ساده:

عفونت های قارچی ناخن، ترک خوردگی پاشنه پاها و رفتن ناخن پا در گوشت، از مهم ترین مشکلات مربوط به پا هستند که بیشتر افراد با آن ها مواجه می شوند. این گونه موارد باعث درد و خستگی می شوند. خیلی از مشکلات مرتبط به پا را می توان با روش های خانگی و طبیعی درمان کرد. با ما همراه باشید…

  1. خلاصی از قارچ پا با روش های خانگی:

خواص ضد باکتری سرکه سیب برای همه شناخته شده است. برای مثال، می توانید سرکه سیب و آب را به میزان یکسان با هم مخلوط کنید و پاهایتان را در این ترکیب ضد باکتری خیس کنید. برای این کار، پاهای خود را حداکثر به مدت 30 دقیقه درون این ترکیب بگذارید. حالا پاهایتان را با ضربات آهسته حوله، خشک کنید.

هر شب چند قطره روغن اسطوخودوس را روی ناخن های عفونت کرده بندازید و اجازه دهید تا صبح روی ناخن هایتان بماند. برای جلوگیری از پاک شدن روغن از پا می توانید یک جوراب به پا کنید. این روش را چند هفته به طور متوالی ادامه دهید، تا جایی که قارچ ناخن هایتان نابود شود.

2. اسکراب پای خانگی درست کنید:

تهیه یک اسکراب پای خانگی که با نمک دریا یا شکر باشد، پوست پا را لایه برداری کرده و آن را سالم و درخشان می کند. این اسکراب را می توانید با روغن نارگیل و زیتون و روغن های گیاهی نیز درست کنید. این روغن ها هم فواید بسیار زیادی برای پوست دارند. اگر این اسکراب را روی پوست پا ماساژ دهید، پاهایتان را تسکین می دهد و خستگی یک روز سخت و طولانی کاری را از بین میبرد.

3. ماسک خانگی برای طروات پاها:

ماسک خانگی تسکین دهنده را می توانید با ترکیب پوره ی کدو حلوایی، دارچین و ماست تهیه کنید. کدو حلوایی کار تغذیه و روشن کنندگی پوست را انجام می دهد، دارچین پوست را نرم  کردهع و ماست باکتری ها را نابود می کند.

4. خلاصی از ترک پا:

پوست پاشنه پا خشک تر و ضخیم تر از سایر نقاط بدن هست. برای خلاص شدن از ترک پا باید پاهای خود را با آب گرم و صابون خوب خیس کنید.

خواص ضد میکروبی و ضد باکتری عسل، آن را به ماده خوبی برای پاشنه های ترک خورده تبدیل کرده است. از عسل به می توانید به عنوان اسکراب استفاده کنید یا آن را به صورت ماسک به پاهایتان بمالید.

ترک های پا در بسیاری از موارد مشکل جدی نیستند و می توان با روش های خانگی آن را درمان کرد.

5. ماساژ پا:

ماساژ عالی پا، علاوه بر رهایی از درد  و خستگی باعث می شود پاهایتان ظاهر زیبایی پیدا کنند. اگر پاهایتان درد می کند، روی یک صندلی نشسته و یک توپ کوچک را از پاشنه به سمت انگشتان پا بکشید. بخش هایی از پا که درد می کنند را بیشتر با توپ مالش دهید. ماساژ پا خستگیتان را تسکین می دهد. بعد از ماساژ از کرم مرطوب کننده پا استفاده کنید.

6. مرطوب کردن پوست پا:

روغن نارگیل برای پوست خشک یک مرطوب کننده طبیعی و عالیست. روغن نارگیل را هم می توانید بدون اضافه کردن هیچ موادی به پوست بمالید و هم می توانید با شکر یا نمک ترکیب کرده و یک اسکراب پا خانگی درست کنید. هیچوقت مرطوب کننده را بین انگشتان پا نزنید، چون رطوبت اضافه در این بخش از بدن می تواند باعث ایجاد قارچ و عفونت پا شود.

7. تسکین پاها:

در آخر اشاره کنیم به کفش های پاشنه بلند، استفاده از کفش های پاشنه بلند یا ایستادن به مدت طولانی، باعث پا درد می شود. ترکیب های خانگی زیادی برای تسکین درد پا وجود دارد، مثل بردن پاها در ترکیبی از آب گرم و نمک یا دوش گرفتن متضاد است. به عنوان مثال پاهایتان را زیر شیر آب ببرید که در این میان یک دقیقه آب گرم و یک دقیقه هم آب سرد را باز کنید. این روش را چندین بار تکرار کرده و در نهایت با آب سرد تمام کنید.

منبع:

https://bazakroo.com/%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d9%be%d8%a7%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%b1%d9%85-%d9%88-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7/

ارسال دیدگاه