امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

03خرداد

بسیاری از ما فکر می کنیم که باید انگشتانمان را از صورت خود دور نگه داریم تا پوست شفاف تری داشته باشیم، اما باید توجه داشته باشید وقتی بحث مراقبت از پوست پیش می آید دستان ما موثرترین ابزارها هستند.

 

 از طریق ماساژ صورت، گردش خون افزایش می یابد و بافت صورت تحریک شده و کمک به جریان غدد لنفاوی و ایجاد نفوذ عمیق تر کرم های موضعی و سرم می کند.  همچنین در نظر بگیرید که صورت شما صدها نقطه فشار دارد و هر یک از آن ها مربوط به قسمت ویژه ای از بدنتان هستند. با ماساژ دادن صورت خود، توانایی شما در درمان بیماری های مختلف به وسیله انگشت بهتر می شود.

ماساژ صورت:

ماساژ صورت یک روش درمانی زیبایی بسیار محبوب برای کند کردن روند پیری پوست و دستیابی به پوستی جوان و شاداب است که می توانید در یک مجموعه زیبایی توسط یک متخصص ماساژ درمانی یا به تنهایی انجام دهید.

این روش شامل تحریک نقاطی روی صورت، گردن و شانه است. می توانید از لوسیون ها یا روغن ها و همچنین رولر صورت یا ابزار صاف برای ماساژ صورت استفاده کنید. تاثیر ماساژ صورت بر جوانسازی و آرامش بخشیدن به عضلات صورت می باشد. این اثر به سلامت پوست و داشتن ظاهر بهتر پوست کمک می کند. چه بخواهید از ماساژ صورت صرفا برای آرامش استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

مرحله 1:

تکه ای پنبه را برداشته و گلاب بزنید به آن و با کمک انگشت میانی و سبابه خود، پنبه را نگه داشته و آرام بر پوست خود بکشید. در ابتدا، به آرامی با پنبه، پوست خود را از مرکز گونه ها تا گوش ها تمیز کنید. سپس آن را به آرامی بر روی پیشانی و اطراف چشم ها، بینی و چانه خود بکشید.

نکات مهم ماساژ صورت:

قبل از شروع، باید چند مورد را به خاطر داشته باشید:

  • ماساژ صورت خوب باید با استفاده از انگشتان، فشار ملایم رو به متوسط، تماس پیوسته و به صورت روان اعمال شود.
  • انگشتان و دست شما هرگز نباید روی پوست عبور کنند.
  • دقت کنید که قبل از شروع کار صورت و دستانتان کاملا تمیز باشند و ناخن های خود را کوتاه کنید.
  • صورت خود را با محبت و آرامش لمس کنید؛ آرام و مواظب باشید.
  • اگر مشکلات پوستی دارید و می خواهید التیام پیدا کنید، قبل از اینکه شروع کنید، هدف از التیامتان را تعیین کنید. 

1. تمام نوک انگشت خود را بالای ابروهایتان بگذارید و به آرامی به بالای پیشانی و در پوست سر خود فشار دهید. فشاری را انتخاب کنید که احساس خوبی دارید. این حرکت را به طور منظم پنج بار تکرار کنید.

چگونه صورت خود را ماساژ دهیم:

در تصویر رو به رو به طور کامل مسیر حرکت انگشتان برای ماساژ صورت، ضد چین و چروک و جوانسازی پوست نشان داده شده است.

ماساژ صورت برای جوانسازی و رفع خستگی پوست:

با دقت به نقاط مشخص شده در تصویر توجه کنید و در این قسمت از صورت انگشتان خود را قرار داده و صورت را ماساژ دهید.

نقطه 1: گوشه داخلی چشم، فشار متقارن از هر دو طرف.

نقطه 2: فقط سه نقطه، لبه بیرونی، وسط، و لبه داخلی ابرو فشار متقارن در هر دو ابرو به صورت همزمان

نقطه 3: به طور مستقیم درمانگران از ماساژ درمانی برای رفع عفونت ها و اختلالات روحی مثل افسردگی و بی نشاطی کمک می گیرند.

شما با انجام دادن ماساژ رو به رو، می توانید خستگی خود را رفع کنید. ماساژ باید با نوک انگشتان به مدت یک دقیقه انجام گیرد. ما بین ابرو ها.

نقطه 4:در فاصله نیم سانتی متر پایین تر از پلک پایین به طور همزمان در هر دو طرف چشم. 

آیا ماساژ صورت بر جوانسازی پوست تاثیری دارد؟

ماساژ جوان سازی صورت یک درمان کاملا آرام بخش است که روی صورت، سر و گردن متمرکز است. این روش درمانی برای کسانی که روتین طبیعی مراقبت از پوست را ترجیح می دهند مناسب می باشد، زیرا به هیچ وسیله، روغن، کرم یا روش خاصی وابسته نیست. فواید آن فراتر از صورت است و در کل بدن برای احساس آرامش بیشتر ساپورت می کند. تکنیک هایی که در ماساژ صورت استفاده می شود، تنش عضلانی را آزاد کرده و گردش خون در صورت، سر و گردن، افزایش می دهد. این امر باعث نشاط در پوست و ازبین بردن خطوط ریز و چین و چروک می شود.

با بالا رفتن سن، پوست فیبرهای کلاژن و الاستین موجود در بافت پیوندی مات می شوند؛ این امر به نوبه خود باعث ایجاد چین و چروک های عمیق مرتبط با پیری پوست نیز می شود. تکنیک های مورد استفاده در ماساژ صورت برای جوان سازی پوست و از بین بردن انقباضات در بافت پیوندی صورت و گردن و همچنین بهبود گردش خون و تعادل مجدد انرژی اثر می گذارد. این امر به شما کمک می کند تا ظاهری شاداب و جوانتر با پوستی براق، رنگ پوست بهبود یافته و خاصیت ارتجاعی خیلی بهتر داشته باشید؛ همچنین ممکن است کاهش پف، چین و چروک را نیز مشاهده کنید. 

چه روغن هایی را برای ماساژ صورت می توان استفاده کرد؟

ماساژ نوعی لمس است که به طور خاصی برای افزایش جریان خون در عضلات صورت، کاهش سموم و از بین بردن تنش کار می کند. برای انجام روش های ماساژ صورت، جلوگیری از خراش و بریدگی احتمالی پوست، به برخی از مواد لیز کننده یا روغن های مختلف برای استفاده روی پوست خود نیاز دارید. ابتدا باید با یک پایه یا روغن شروع کنید، بسته به نوع پوستی که دارید یا می خواهید چه اثری داشته باشید، روغن ماساژ می تواند یکی از موارد زیر باشد:

• روغن هسته زردآلو: سبک و تغذیه کننده عالی برای پوست های خشک یا بالغ (بالای 35 سال)

• روغن کاملیا: همه کاره ترین و قابل استفاده برای همه نوع پوستی

• روغن هسته انگور: چرب نمی باشد و کار عالی برای آماده سازی پوست هنگام ماساژ انجام می دهد.

• روغن جوجوبا: مناسب اکثر پوست هاست

• روغن بادام شیرین: پوست خشک و آسیب دیده را غنی می کند.

• شمعدانی: انواع پوست های روغنی و ترکیبی را آبرسانی می کند.

• گریپ فروت: انواع پوست را سم زدایی می کند.

• اسطوخودوس: ترکیبی از پوست چرب و مستعد آکنه؛ همچنین برای پوست های حساس نیز مفید است.

• شکوفه پرتقال: پوست خشک و آسیب دیده از آفتاب را آبرسانی و تغذیه می کند.

• گل سرخ: تحریکات را خنک و تسکین می دهد و برای انواع پوست نیز مفید است.

• چوب درخت گل رز: پوست خشک را تسکین و تغذیه می کند.

• چوب صندل: پوست های خشک را خنک و هیدراته می کند.

• درخت چای: انواع پوست را ضد عفونی کرده و برای پوست مستعد جوش و جوش های سرسفید سودمند است.

 با ماساژ صورت چین ابرو را از بین ببرید:

حتما برایتان پیش آمده که موقع گفت‌ و گو با یکی از دوستان یا آشنایان خود متوجه شوید که او ابروهایش را بالا می‌اندازد. این کار باعث می‌شود تا به مرور زمان چین عمیقی بالای ابرویش دیده شود. ماساژ صورت برای پیشگیری از بروز چین این ناحیه در افرادی که عادت دارند ابروی خود را بالا بیندازند بسیار مفید است.

به این منظور کافی است با سرانگشتان دست خود ابروها را ماساژ دهند، به‌گونه‌ ای که انگشت وسط آن‌ها که بلندترین انگشت محسوب می‌شود، روی ابروها حرکت کرده و باقی انگشتان، عضلات بالا و پایین ابرو ها را لمس کنند.

به این ترتیب وقتی به پایان ابرو نزدیک می‌شوید، با چرخشی به سمت پایین روی شقیقه‌ها را نیز لمس کرده و این کار را چند بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه‌ها و در مدت زمان 3 تا 5 دقیقه‌ای بسیار مناسب است.

رفع چروک پشت لب با ماساژ:

یکی دیگر از نقاطی که ممکن است بعد از 45 سالگی با چین و چروک‌ هایی همراه شود، فاصله میان لب بالایی و بینی می باشد. برای پیشگیری از بروز چین‌ های عمیق در این ناحیه، بهترین روش استفاده از ماساژ فشاری در این ناحیه می باشد.

برای شروع نوک انگشت هر دو انگشت سبابه را روی گودی بالای لب قرار داده و آن را به‌ مدت 30 ثانیه به‌ طور ملایم فشار دهید. سپس نوک انگشتان هر دو دست را به آرامی به سمت گوشه‌ های لب بکشید و آن را تا نزدیکی لاله ی گوشتان ادامه دهید. پیش از هر چیز فراموش نکنید که سر انگشتان خود را با مقدار کمی روغن آغشته کنید.

امروزه استفاده از تکنیک‌ های ماساژ درمانی برای حفظ شادابی و جوانی پوست در کشورهای مختلف و توسط متخصصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. این متد ها شاید کم‌ خطرترین و کم‌ هزینه‌ ترین روش برای حفظ جوانی در خانم‌های جوان محسوب ‌شود که امروزه در میان خانم‌های میانسال نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است، چرا که اجرای آن دردسرهای دیگر تکنیک‌ ها را ندارد. تکنیک های ماساژ صورت به راحتی می‌تواند شما را از چین و چروک‌ های سطحی و حتی برخی از چین و چروک‌ های عمیقی که با افزایش سن رخ می دهد، رهایی بخشد. این تکنیک‌ ها را دو تا سه بار در هفته تکرار کرده و در اجرای آن‌ ها مصمم باشید.

منبع:

https://bazakroo.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/

ارسال دیدگاه