امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

همیشه خریدن یک کامپیوتر جدید نمی‌تواند مقرون به صرفه باشد و شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای کمتر، سیستم خود را ارتقاء داده و برخی از مشکلات بوجود آمده‌ی ناشی از قطعات و سخت‌افزار‌های قدیمی را با این روش، برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی ارتقاء سخت‌افزاری کامپیوتر‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها به صورت مختصر آشنا کنیم.

امروزه خرید و فروش کامپیوتر گسترش زیادی یافته است. این کار، لزوما کار بدی نیست (بخصوص این‌که یک تولید کنند‌ه‌ی سیستم‌های کامپیوتری باشید). در حقیقت، با استفاده از تمامی دستگاه‌های ویندوزی فروخته شده در 5 سال گذشته، می‌توانید در وب به گشت و گذار بپردازید، ایمیل‌های خود را چک کنید و حتی فایل‌های ویدئویی با کیفیت بالا را نیز پخش کنید. بسته به سخت‌افزار استفاده شده در سیستم، شاید بتوانید بازی‌هایی را نیز که اخیرا منتشر شده، به خوبی اجرا کنید. به همین دلیل، به ندرت مجبور می‌شوید تا برای انجام کار‌های خود، یک کامپیوتر و یا لپ‌تاپ جدید، آن هم با قیمتی حدود 1000 دلار خریداری کنید.

اما این بدین معنا نیست که کامپیوتر شما را نمی‌توان ارتقاء داد. ارتقاء برخی از قسمت‌ها کامپیوتر، ارزان‌تر از خرید یک کامپیوتر جدید است. این کار به اندازه‌ای که فکر می‌کنید، سخت نیست. در این مقاله راهنمای سریع و بهترین روش‌های ارتقاء سیستم ماشین‌های قدیمی ارائه شده است.

چگونه کامپیوتر رومیزی خود را ارتقاء دهیم

با وجود گسترش استفاده از لپ‌تاپ در دهه‌ی گذشته، کامپیوتر‌های رومیزی کماکان به عنوان بهترین انتخاب برای کسانی که قصد خرید یک سیستم ارزان قیمت را دارند، مطرح است. به خصوص این‌که به راحتی می‌توان این کامپیوتر‌ها را ارتقاء داد.

در ارتقاء اکثر کامپیوتر‌های رومیزی، تمرکز اصلی بر روی قطعاتی هستند که به مادربورد و پردازنده متصل نیستند. اگر یک کامپیوتر را مشابه یک ماشین در نظر بگیریم، می‌توان این‌طور فرض کرد که، مادربورد مانند یک قاب و پردازنده شبیه یک موتور عمل می‌کند. در نتیجه می‌توان در صورت نیاز به جای خرید یک سیستم جدید، آن‌ها را ارتقاء داد.

ارسال دیدگاه