امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

ترشح یا قی کردن چشم چیست و انواع آن

ترشح چشم (قی کردن چشم) ترشحات سفید، زرد و سبز گوشه چشم

ترشح یا قی کردن چشم چیست؟ یکی از مهمترین سوال هایی می باشد که ذهن بسیاری از مردم را به سوی خود جذب کرده است. این ترشحات بیشتر پس از بیدار شدن در صبح هنگام دیده می شود و آیتم های بسیار زیادی برای این امر دخیل می باشد. از مهمترین علت ترشح یا قی کردن چشم، می توان به التهاب و عفونت پلک ها اشاره نمود.

علت قی کردن چشم و روش‌ های درمان ترشحات چشمعلت قی کردن چشم و روش‌ های درمان ترشحات چشم

ترشح یا قی کردن چشم چیست؟

ترشح یا قی کردن چشم چیست؟ آیا می دانید که اصلی ترین و مهمترین علل مربوط به ترشح یا قی کردن چشم کدام است؟ امروزه بسیاری از مردم به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال هستند تا از این طریق اقدام به درمان ترشحات چشم خود داشته باشند. غلظت مربوط به این ترشحات بسیار متفاوت تر با دگر می باشد و همین امر سبب شده است تا افراد نگرانی های بسیار متعددی را داشته باشد. ترشح یا قی کردن چشم یک نوع واکنش سیستم دفاعی به شمار می آید و بسیاری از افراد صبح پس از خواب با چنین ترشحاتی روی به روی می شوند. ترشح یا قی کردن چشم از اصلی ترین وظیفه های مربوط به غشای اشکی چشم به شمار می آید که در سلامتی چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ترشح یا قی کردن چشم هیچ گونه ارتباطی به جنس و جنس افراد ندارد و آیتم های متعددی در این امر دخیل هستند که شما می توانید در خصوص این موارد اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع ترشح یا قی کردن چشم و علل این امر توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

انواع ترشح یا قی کردن چشم

از مهمترین انواع ترشح یا قی کردن چشم می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • مخاط زرد رنگ
  • مخاط سبز رنگ
  • مخاط سفید رنگ

مهم ترین علت قی کردن چشم ها چیست؟

مخاط زرد رنگ

مخاط زرد رنگ مربوط به ترشح یا قی کردن چشم چیست؟ مخاط های زرد رنگ به شکل توده های کوچک و گل مژه ایبه وجود می آیند که سبب افتادگی پلک شده و ممکن است در اثر دچار یک سری از مهمترین و اصلی ترین عفونت ها به وجود آید. توصیه می کنیم که در صورت مشاهده توده های زرد رنگ، آن را دستکاری نکنید چرا که ممکن است مشکلات و عفونت های پوستی را برای خود به وجود آورید. اگر شما نیز با چنین مخاط هایی روی به روی شدید، می توانید به چشم پزشک مورد نظر و معتبر خود مراجعه کرده و از این طریق مراحل مربوط به درمان را شروع نمایید. بسیاری از افراد ترشح یا قی کردن چشم زرد رنگ را با جوش های چرکیاشتباه می گیرند.

مخاط سبز رنگ

مخاط سبز رنگ از دیگر انواع ترشح یا قی کردن چشم به شمار می آیند که علل اصلی این مدل از ترشح یا قی کردن چشم را عفونت های باکتریایی شکل داده است. افرادی که با چنین ترشحاتی مواجه هستند، صبح ها هنگام بیدار شدن از خواب، متوجه می شوند که پلک های آنها به هم دیگر چسبیده است. از مهمترین و اصلی ترین عوارض مربوط به ترشح یا قی کردن چشم مخاط سبز رنگ می توان به سوزش و قرمزی در چشم اشاره کرد. همچنین توصیه می کنیم که در صورت مشاهده چنین ترشح یا قی کردن چشم، حتما به نزد بهترین چشم پزشک مراجعه نمایید.

مخاط سفید رنگ

از رایج ترین ترشح یا قی کردن چشم می توان به مخاط سفید رنگ اشاره کرد که عفونت های مربوط به سیستم تخلیه اشک یا مجرای بینی می تواند اصلی ترین علل این مدل از ترشحات به شمار آید. شما می توانید ترشح یا قی کردن چشم سفید رنگ را به راحتی با کمک آنتی بیوتیک های مختلف درمان کنند. مخاط های سفید رنگ از مهمترین و اصلی ترین انواع ترشح یا قی کردن چشم به شمار می آید.

علل ترشح یا قی کردن چشم چیست؟

مهمترین و اصلی ترین علل مربوط به ترشح یا قی کردن چشم چیست؟ اگر شما نیز به چنین مشکلی روی به روی هستید، می توانید در خصوص علل آن اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورید. از مهمترین علل مربوط به ترشح یا قی کردن چشم می توان به آیتم هایی از جمله زیر اشاره کرد:

  • مجرای اشکی بسته شده باشد
  • عفونت پلک ها
  • بلغاریت
  • التهاب مژه ها
  • التهاب ملتحمه چشم
  • عفونت های باکتریایی چشم
  • عفونت های ویروسی چشم
  • استفاده از مواد آرایش چشم
  • استفاده از مواد آلرژی زا
  • سرماخوردگی
  • وزش باد و خشکی چشم

در نظر داشته باشید که ترشح یا قی کردن چشم به ندرت می توانند برای چشم آسیب وارد کنند ولی اگر با برخی از مهمترین عوارض روی به روی شدید، بهتر است که حتما به نزد چشم پزشک معتبر و متخصصی در این زمینه مراجعه کنید. از مهمترین این عوارض می توان به چشم درد، جراحت چشم، تورم چشم، کاهش بینایی، التهاب چشم و غیره اشاره کرد.

نگارش و گردآورنده: رضا رحیمی

منبع: رضا پورمازار، جراح و متخصص چشم

ارسال دیدگاه