امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
1

چاقوی فورج  (Forged Knife)  

چاقوی فورج(فورج گرم)، نوعی از چاقوست که از یک تکه فلز (یکسره از دسته تا نوک تیغه) تولید شده باشد. برای ساخت یک چاقوی فورج، یک قطعه از فولاد چکش کاری شده با استفاده از یک دستگاه پرس سنگین بریده می شود. این عمل قبل از فرایند تیز و صاف شدن، انجام می شود. سپس دسته، قبل از اینکه روی  تیغه پولیش نهایی پیدا صورت گیرد، اضافه می شود.

هنگامی که فولاد آهنگری می شود؛ تاثیر این فرایند بسیار عمیق می باشد، طوریکه که حتی بر مولکولهای آن نیز تاثیر گذاشته و نهایتا منجر به تولید تیغه ای فوق العاده مقاوم و قوی می شود. در یک چاقوی فورج،هم تیغه وهم دسته از یک قطعه فولاد، بطور پیوسته ساخته می شوند که باعث استحکام، دوام و تعادل در هنگام استفاده از آن می گردد. به همین دلیل این نوع از چاقوها توسط آشپزها و آشپزهای حرفه ای در سراسر جهان مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند. با این وجود، هزینه ساخت آنها معمولاً از چاقوهایی که دسته و تیغه بطور جداگانه به هم متصل می شوند(غیر فورج)، گران تر است. اما نکته مثبت در مورد چاقوهای فورج این است که شما برای سالهای طولانی نیازی به خرید چاقوهای جدید نخواهید داشت، زیرا دارای ماندگاری بالایی هستند.

همیشه می توانید با مشاهده یک تقویت کننده فولادی بین تیغه و دسته، متوجه فورج بودن یک چاقو شوید. این تقویت کننده معمولاً نقطه تمایز بین چاقوهای فورج و معمولی (Stamped Knife) است.

 

چاقوهای غیر فورج (Stamped Knife)

این نوع چاقو با استفاده از یک ورق فولادی ساخته می شود، سپس با استفاده از دستگاه پرس قوی به شکل تیغه برش می خورد. سپس دسته اضافه شده و سپس چاقو وارد مراحل سختکاری، تراش و پرداخت می شود تا در نهایت یک لبه تیز صیقلی ایجاد شود. از آنجا که این نوع چاقو از یک قطعه  فولاد نازک (نسبت به نوع فورجد) ساخته می شود، معمولا بسیار سبک تر از چاقوهای فورج هستند. فرایند ساخت نیز ارزانتر و سریعتر می باشد، به این معنی که این نوع از چاقوها معمولاً ارزان تر از چاقوهای فورج هستند. در نتیجه، آنها اغلب در حفظ تیزی تیغه به خوبی چاقوهای فورج نیستند، به این معنی که معمولاً بیشتر از چاقوهای فورج به تیز شدن نیاز خواهند داشت.

چاقوهای غیر فورج قبلاً شهرت چندانی نداشتند، اما امروزه فرایند تولید آنها پیشرفت های چشمگیری داشته است، به این معنی که در حال حاضرچاقوهای با کیفیت تولید شده کاملا قابل قیاس با انوع فورج هستند. در واقع، بعضی از آشپزها آنها را به دلیل وزن کم و احساس راحتی در دستشان به انواع چاقوها فورج ترجیح می دهند. تولیدکنندگانی مانند کارد و چاقوی طاهری در سبد محصولات خود علاوه بر چاقوهای فورج، دارای چاقوهای غیر فورج با کیفیتی بالا هستند، بنابراین شما می توانید یک چاقوی غیر فورج سبک با طول عمر و کیفیت مشابه با یک چاقوی فورج را تهیه کنید.

ارسال دیدگاه