امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

تاثیر کافئین بر موها چیست آیا می تواند از ریزش مو جلوگیری کند؟

کافئین با بدن شما چه می کند؟

کافئین به خوبی توسط بدن جذب می شود و اثرات کوتاه مدت آن معمولا بین 5 تا 30 دقیقه پس از مصرف آن مشاهده می شود. این اثرات می تواند شامل افزایش تنفس و ضربان قلب و افزایش هوشیاری ذهنی و انرژی فیزیکی باشد. بسته به فرد، تاثیر کافئین می تواند تا 12 ساعت ادامه داشته باشد.

چرخه های رشد مو

وضعیت موهای شما و همچنین طول موهای شما با سلامت فولیکول ها و چرخه رشد موهای شما تعیین می شود. هر فولیکول مو حاوی تعداد زیادی از سلول های پیش ساز است که قادر به جمع آوری بافت ساقه مو برای پشتیبانی از رشد مو هستند.

در طول مرحله شروع رشد مو، سلول‌ها شروع به تولید یک ساقه موی جدید می‌کنند که در طول مرحله افزایش طول چرخه مو به رشد خود ادامه می‌دهد. پس از یک دوره از پیش تعیین شده رشد مو – که بسته به نوع فولیکول مو می تواند از چند روز تا سال متغیر باشد – مو در داخل فولیکول ثابت می ماند و در نهایت می ریزد. نقص در مرحله شروع، رشد یا ریزش مو می تواند منجر به اختلالات مو می شود.

تاثیر کافئین بر رشد مو

ممکن است فکر کرده باشید قهوه صبحگاهی نه تنها یک محرک بیداری، بلکه یک محرک برای رویش مو است، اما نوشیدن قهوه چیزی نیست که به رشد موهای شما کمک کند. دانشمندان تخمین می زنند که ما به معادل 50-60 فنجان قهوه نیاز داریم تا نتایج قابل توجهی در رشد مو به دلیل مصرف کافئین داشته باشیم – مقداری که مضر و دیوانه کننده است و کاری نیست که باید انجام دهید.

این مقدار کافئین برای بدن شما بسیار مضر است و شما را در معرض خطر حمله قلبی قرار می دهد. مصرف قهوه خوراکی نیز اعتیادآور است و اگر بیش از دو فنجان در روز مصرف کنید، ممکن است وابستگی ایجاد شود و همچنین دچار سردرد، اضطراب و افسردگی شوید.

به هرحال دلیلی وجود ندارد که شما نوشیدن 50 تا 60 فنجان قهوه را امتحان کنید تا موهایتان بلند شود. با این حال، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که فولیکول مو کافئین را مستقیما و به راحتی جذب می کند. در نتیجه مفید بودن شستشوی موها با چای و اسکراب تفاله قهوه را نشان می دهد – که هر دو از نظر علمی منطقی هستند.

کافئین توانایی تعامل با فولیکول های مو را دارد و به هدایت رفتار فولیکول ها و تنظیم رشد مو کمک می کند. مطالعه‌ ای که در سال 2007 در مجله بین‌المللی پوست منتشر شد، نشان داد که وجود کافئین فولیکول‌های موی کشت ‌شده در آزمایشگاه را تحریک می‌کند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

در نتیجه، کافئین ممکن است به بازیابی رشد مو یا جلوگیری از ریزش غیر طبیعی مو کمک کند. با این حال، اثرات بالینی کافئین در تقویت رشد مو هنوز به طور کامل بررسی نشده است.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث درمان انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می شود.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

کافئین چه تاثیری بر فولیکول های مو می گذارد

یک آزمایش توسط دانشگاه لوبک در آلمان، نمونه‌هایی را از بیماران مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک (AGA) مورد مطالعه قرار داد. AGA یک شکل رایج ریزش مو در بین مردان و زنان است. نمونه ها با غلظت های مختلف تستوسترون و یا کافئین به مدت 120-192 ساعت کشت شدند.

فیشر، هیپلر و السنر، دانشمندان برجسته این مطالعه، نمونه ‌برداری از فولیکول‌های مو را از 14 بیمار مرد در محدوده سنی 20 تا 45 سال گرفتند. بیماران در مراحل مختلفی از ریزش مو بود. اولاً، آنها فولیکول‌های موی کشت ‌شده را با سطوح مختلف تستوسترون درمان کردند؛ جای تعجب نیست که باعث کاهش سرعت رشد مو شد. سپس آنها همان فولیکول های مو را با سطوح مختلف کافئین، در مقابل گروه کنترل (دارونما) درمان کردند.

نتایج این آزمایش نشان داد که نه تنها کافئین اثرات منفی تستوسترون بر رشد مو را خنثی می‌کند، بلکه کافئین به تنهایی زمانی که روی فولیکول مو که از قبل با تستوسترون درمان نشده است استفاده می‌شود – منجر به بهبود رشد مو شده است.

آیا کافئین برای همه موها موثر است؟

کافئین در هر فردی اثرات متفاوتی را نشان می دهد. یک گروه تقریباً یکسان از دانشمندان یک مطالعه اضافی را بر روی فولیکول‌های موی زن و مرد انجام دادند. فولیکول‌های موی زنان تاثیر بیشتری از مصرف کافئین و در نتیجه اثرات بهتری بر رشد موها را نشان داد.

راه های جذب کافئین توسط موها

راه های مختلفی برای قرار دادن فولیکول های مو در معرض کافئین وجود دارد تا به طور بالقوه رشد مو را تحریک کند. کافئین مصرف شده از طریق غذا و نوشیدنی وارد جریان خون شما می شود و در نهایت به فولیکول های مو می رسد.

علاوه بر این، طبق مطالعه ای که در سال 2007 در “فارماکولوژی و فیزیولوژی پوست” منتشر شد، فولیکول‌های موی شما می‌توانند مستقیماً از طریق استفاده موضعی از شامپوهای غنی ‌شده با کافئین آن را جذب کنند.

این روش بدون ایجاد عوارض جانبی ناشی از مصرف دوز بالای کافئین بسیار کمک کننده است. در نتیجه، محصولات مو حاوی کافئین ممکن است به جلوگیری از ریزش موهای شما کمک کنند. در آینده شاید کافئین در نهایت تبدیل به یک دارو درمانی برای آلوپسی باشد.

فواید استفاده از قهوه برای مو

هورمون DHT یا دی هیدروتستوسترون در بدن فولیکول های مو را ضعیف می کند و باعث کاهش تولید مو می شود در نتیجه منجر به ریزش مو می شود. با این حال، با توجه به مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا (NCBI)، قهوه به طور مستقیم سلول های فولیکول های مو را با آزاد کردن ATP فعال می کند. همچنین می تواند با DHT مبارزه کند، بنابراین ریزش مو را کاهش داده و موهای شما را قوی تر می کند.

این تمام کاری نیست که قهوه می تواند برای موهای شما انجام دهد. در اینجا برخی از مزایای دیگر استفاده از قهوه برای مو آورده شده است:

رشد مورا تشویق می کند و با ریزش مو مبارزه می کند

طبق مطالعه NCBI، DHT باعث کوچک شدن فولیکول های مو می شود. از آنجایی که قهوه می تواند با ترشح آن مخالفت کند و در عین حال فولیکول های مو را نیز تحریک کند، باعث رشد سریع تر مو شده و از ریزش مو جلوگیری می کند

قهوه می تواند بافت موهای شما را بهبود بخشد

قهوه نه تنها موهای شما را قوی تر می کند، بلکه کیفیت آن ها را نیز بالا می برد و آنها را نرم و براق می کند. تعجب می کنید که چگونه؟ خوب، قهوه حاوی فلاونوئیدهایی است که با تیرگی و خشکی مبارزه می کنند

گردش خون را در پوست سر تقویت می کند

وقتی قهوه روی پوست سر مالیده می شود، گردش خون را بهبود می بخشد. این کار به انتقال مواد مغذی به ریشه مو کمک می کند. در نتیجه موهای شما سریعتر رشد کرده و ضخیم تر می شوند.قهوه و آنتی اکسیدان های آن می توانند رشد مو را تقویت کنند.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

قهوه برای سم زدایی پوست سر عالی است

استفاده از قهوه به سم زدایی پوست سر کمک می کند و به شما این امکان را می دهد تا با پوسته پوسته شدن و شوره سر مقابله کنید و در عین حال سطح pH را متعادل می کند.

چگونه می توان از قهوه برای مو استفاده کرد

یک راه ساده برای استفاده از قهوه برای موها و به دست آوردن موهایی نرم، صاف و براق وجود دارد.

مرحله 1: موهای خود را مانند حالت عادی شامپو بزنید.

مرحله 2: 4 قاشق غذاخوری قهوه دم کرده را به یک کاسه اضافه کنید. حالا 4 فنجان آب جوشیده (در دمای اتاق) را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید. برای حالت دادن بیشتر، می توانید یک زرده تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله 3: قهوه را روی پوست سر خود بریزید و آن را کاملا ماساژ دهید. با انگشتان خود مخلوط را از میان رشته ها نیز عبور دهید.

مرحله 4: موهای خود را با یک حوله بپیچید و بگذارید حدود 30 تا 40 دقیقه بماند.

مرحله 5: موهای خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از قهوه برای مو به همین سادگی است. وقتی فواید آن از موهای براق گرفته تا رشد سریع مو منهای هر گونه عوارض جانبی متغیر است، هیچ دلیلی نمی بینیم که دفعه بعد که موهای خود را می شویید از آن استفاده نکنید.

مصرف چه مقدار کافئین در روز خوب است؟

نحوه واکنش شما به کافئین به توده بدن، سلامت و متابولیسم شما بستگی دارد. همچنین بستگی به بدن شما دارد که به دریافت دوزهای منظم کافئین عادت کرده است یا خیر و اینکه چه مقدار در یک وعده مصرف می کنید. تحقیقات نشان می دهد که 400 میلی گرم در روز یا کمتر یک دوز قابل قبول کافئین برای همه افراد است.

مقدار کافئین درکودکان، زنان باردار، ورزشکاران و برخی از افرادی که نیاز به مراقبت ویژه دارند عبارتند از:

کودکان

در حال حاضر هیچ دستورالعملی برای مصرف کافئین کودکان وجود ندارد. اگر کودکان علائم تحریک پذیری، ناتوانی در خواب، قطع خواب یا ناراحتی های معده را نشان می دهند، باید مصرف کافئین مورد بررسی قرار گیرد.

به یاد داشته باشید که کافئین در بسیاری از نوشابه ها و شکلات ها وجود دارد، نه فقط در قهوه و چای. مصرف نوشیدنی های انرژی زا نیز باید به دقت کنترل شود.

زنان باردار

اگر باردار هستید، مصرف کافئین خود را به 200 میلی گرم در روز محدود کنید یا به طور کلی از مصرف آن اجتناب کنید. مصرف مقادیر زیاد کافئین ممکن است خطر سقط جنین، تجربه زایمان سخت و تولد نوزادی با وزن کم را افزایش دهد.

ورزشکاران

کافئین در فهرست ممنوعه کد جهانی ضد دوپینگ 2015 به عنوان یک ماده ممنوعه طبقه بندی نشده است. موسسه ورزش استرالیا آن را به عنوان یک ماده گروه A فهرست می کند، به این معنی که برای استفاده در موقعیت های خاص در ورزش پشتیبانی می شود. بر اساس پروتکل های تمرین که برای برخی از ورزشکاران ارائه شده یا مجاز است.

با این حال، قوانین ضد دوپینگ کد ورزشی خاص خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کافئین یک داروی محدود شده برای ورزشی نیست. برخی از علائم و نشانه های مصرف بیش از حد کافئین عبارتند از:

  • افزایش دمای بدن
  • تکرر ادرار
  • کم آبی بدن
  • سرگیجه و سردرد
  • ضربان قلب سریع (تپش قلب)
  • بی قراری و تحریک پذیری
  • اضطراب و تحریک پذیری
  • لرزش دست
  • بی خوابی
  • ابتدا احساس انرژی می کنید اما بعد احساس خستگی شدیدتری دارید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

نتایج درمان مشکلات مو با کافئین

افزایش طول ساقه مو – یعنی بزرگتر کردن ریشه مو.

مدت طولانی آناژن – یعنی افزایش مرحله رشد مو.

تحریک تکثیر کراتینوسیت ماتریکس مو – یعنی تولید کراتین بیشتر – جزء ساختاری کلیدی موی انسان).

شگفت ‌انگیزترین تاثیر این است که پس از یک دوره 120 تا 192 ساعته، فولیکول‌ های موی تحت درمان با کافئین نسبت به آنهایی که با کافئین درمان نشده ‌اند، رشد سریع ‌تری از خود نشان می‌ دهند. بنابراین اثرات کافئین پس از مصرف اولیه ماندگار است.

در این مطالعه به صورت موضعی کافئین مستقیماً فولیکول مو را تحریک کرده و به جلوگیری از ریزش مو و رشد مو کمک کرده است. بنابراین کافئین به جای عبور از دستگاه گوارش و تاثیر بر انتقال دهنده های عصبی، فشار خون و حتی ایجاد سایر اثرات مضر و اعتیاد آور در بدن ما رشد موها را تحریک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه