امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

08بهمن

وقتی صحبت از مشکلات پوست به‌میان می‌آید، اولین چیزی‌که به‌ذهن می‌رسد، جوش صورت و آکنه است. کمتر کسی را می‌توان یافت که در یک‌دوره از زندگی خود با این‌مشکل مواجه نباشد و همواره در پی یافتن پاسخی برای این سوال نبوده‌که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ در ادامه ابتدا اطلاعاتی در این‌رابطه ارائه داده می‌شود، سپس به‌بررسی سه روش تاثیرگذار برای از بین‌بردن جوش صورت و آکنه می‌پردازیم.

آنچه در مقاله جوش صورت را چگونه درمان کنیم خواهید خواند:

  1. آکنه چیست و چگونه درمان می شود؟
  2. آکنه تا چه سنی ادامه دارد؟
  3. آیا جوش صورت نشانه بارداری هست؟
  4. جوش صورت نشانه چیست؟
  5. راه های از بین بردن جوش صورت

آکنه چیست و چگونه درمان می شود؟

برای اینکه بدانیم جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ باید اول از ماهیت این مشکل، خبردار شویم. آکنه یا جوش، نوعی بیماری پوستی مزمن است که به‌خاطر پرشدن محل فولیکول‌ های مو از چربی و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شود. این جوش‌ها بیشتر در نواحی صورت، سینه، سرشانه و بازو، کمر و گردن پدیدار می‌شوند و بهترین راه برای درمان آن، تنظیم ترشح چربی پوست است. درواقع اگر شما چربی پوست را کاهش دهید، خودبه‌خود آکنه‌ها نیز رفع می‌شوند. اما اگر پوست شما خشک باشد با مرطوب نگاه‌داشتن پوست و استفاده از محصولات مراقبتی پوست‌ های خشک، می‌توانید آکنه را درمان کنید.

آکنه تا چه سنی ادامه دارد؟

معمولا نوجوانان به‌دلیل ترشح هورمون‌های بلوغ، بیشتر از سایر افراد جوش می‌زنند و همیشه این‌ دغدغه را دارند که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ اگر آکنه به هورمون‌های بلوغ مربوط باشد از سنین 12 و 13 سالگی شروع و تا محدوده سنی 20 تا 25 نیز ادامه پیدا می‌کند. البته این‌سنین در افراد مختلف متفاوت است و حتی دیده‌ شده که تا سنین بالاتر نیز این جوش‌ها ادامه دارند. این‌نوع جوش‌ها، جوش بزرگسالی هستند که از 30 سالگی به بعد بروز یافته که علت آن در زنان مربوط به تغییرات هورمونی و استرس‌های پیش از ایام قاعدگی است. گاهی‌اوقات دیده می‌شود‌ که برخی بانوان بدون هیچ‌گونه علت و سابقه‌ای، بین سنین 25 تا 40 سالگی هم این پرسش را دارند که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟

آیا جوش صورت نشانه بارداری هست؟

اغلب زنانی که از بارداری خود در هفته‌ های اول بی‌ اطلاع هستند، ناگهان با جوش‌ های متعددی در صورت خود مواجه می‌شوند و وقتی به دکتر مراجعه‌کرده و می‌پرسند که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ پس از انجام آزمایشاتی متوجه می‌شوند که این جوش‌ها از نشانه‌های بارداری است که بیشتر روی صورت، سینه، خطوط مو و یا کمر دیده می‌شوند. علت این مسئله، افزایش سطح هورمون‌های زنانه است که به‌ محض پایین‌آمدن آن‌ها و پایاین دوران بارداری، جوش‌ها نیز برطرف می‌گردند. استفاده از محصولات مراقبتی طبق نظر پزشک و نوشیدن آب فراوان می‌تواند در کاهش و رفع این مشکل موثر باشد.

جوش صورت نشانه چیست؟

اگر جوش صورت مربوط به دوران بلوغ و نوجوانی نباشد، نشان‌دهنده یک‌نوع بیماری و درگیری بخش‌های داخلی بدن برای مقابله با عامل بیماری‌زا است. این‌نوع جوش‌ها تا زمانی‌که عامل بیماری از بین نرود، ناپدید نمی‌شوند. البته جای نگرانی نیست و تنها چند بیماری و مشکل داخلی وجود دارد که به‌صورت جوش و آکنه، خود را نشان می‌دهند. اینبار که پرسیدید، جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ بهتر است، اول به نشانه‌ های زیر توجه‌کرده و پس از درمان مشکل داخلی خود، خواهید‌دید که جوش‌ ها خود‌ به‌ خود برطرف می‌شوند.

  • جوش ناحیه پیشانی: کمبود آب و وجود مواد سمی در بدن و هضم نامناسب غذا.
  • جوش در نقاط Tصورت: وجود اختلال در عملکرد کبد
  • جوش اطراف چشم‌: عملکرد ضعیف کلیه‌ ها و کمبود و خشک‌ شدن آب بدن
  • جوش روی گونه: ریه و تنفس هوای آلوده 
  • جوش روی چانه: ناراحتی‌ های هورمونی

روش‌های از بین‌ بردن جوش صورت: 

1.استفاده ار سرم‌های مخصوص ضد جوش 

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که همواره به‌دنبال پاسخی برای این‌سوال هستید‌که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ باید گفت؛ کرم ها و سرم های ضد جوش یکی از محصولات مناسب برای جلوگیری از آکنه و التهابات پوستی است که با توجه‌به ترکیبات موثر آنها، پوست را تمیزکرده و موجب تعادل در چربی‌های اضافی پوست خواهندشد. درواقع عملکرد این‌ محصول به‌ واسطه پاکسازی و آرامش پوست حاصل می‌شود.

2. استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص پوست چرب و آکنه  

افرادی‌که مدام می‌پرسند؛ جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟ بدانید که استفاده از پاک‌کننده‌های مناسب پوست چرب و آکنه‌ای برای این امر موثر می‌باشند. بخصوص اگر عادت به استفاده از مواد آرایشی و چرب دارید، می بایست حتما یک پاک‌کننده فاقد الکل و چربی برای پوست خود تهیه نمائید. وجود این ترکیبات در پاک‌کننده پوست‌های چرب و آکنه‌ای نشان‌دهنده کاربردی‌بودن آن است:

  • سالیسیلیک اسید
  • گلیکولیک اسید
  • بنزوئیل پراکسید

3. استفاده از آبرسان مخصوص پوست آکنه‌ای

برخی افراد به‌ تصور اینکه پوست‌ های چرب نیازی به آبرسان ندارند، دارای پوستی دهیدراته بوده و مدام به این فکر می‌کنند که جوش صورت را چگونه از بین ببریم؟ پوست‌های چرب و پوست‌های تحت درمان که از داروهای ضد جوش استفاده می‌کنند، آب لایه‌های داخلی خود را از دست‌داده و محصولات آبرسان جهت آبرسانی عمیق، کاهش ترشحات چربی و برطرف‌ساختن هرگونه خشکی ناشی از دارو، درمان این مشکلات می‌باشند. 

منبع:

https://bazakroo.com/%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85%d8%9f/

ارسال دیدگاه