امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

27اسفند

آرایش صحیح تاثیر زیادی بر زیباتر شدن چهره تان دارد و باعث می شود چهره چند سال جوانتر به نظر برسد. اگر شما بهترین و گران ترین محصولات آرایشی را داشته باشید اما چگونه استفاده از آن هارا ندانید، حتی با وجود داشتن این محصولات نیز نمی توانید جوان و زیباتر به نظر برسید. آرایش روزانه به آرایشی گفته می شود که خانم ها به صورت روزانه انجام می دهند پس باید ملایم و ساده باشد, آرایش روزانه باید به گونه ای باشد که سلامت پوست را به خطر نندازد و متعادل باشد. ما در این مقاله بزک رو برای اینکه جوانتر به نظر برسید، به آموزش چند تکنیک ساده و کاربردی آرایشی می پردازیم.

آنچه در مقاله چند تکنیک آرایش روزانه و شیک خواهید خواند:

استفاده از ضدآفتاب در آرایش روزانه:

اگر ممکن است که در طول روز زیر نور آفتاب قرار بگیرید، حتما آرایش خود را با کرم ضد آفتاب شروع کنید. حتما از کرم مناسب و محصولات مناسب صورت خود استفاده کنید چرا که ضدآفتاب نامناسب باعث می شود که سایر مواد آرایشی، به راحتی روی پوست نخوابد و جذب نشود. اگر پوست خشک دارید که مستعد دهیدراته شدن است، حتما از مقدار مناسبی مرطوب کننده نیز استفاده کنید. محصول آرایشی ممکن است ابتدا خشکی و دهیدراته شدن پوست صوت را بپوشاند ولی بعد از مدتی و در انتهای روز، ظاهر بسیار نامناسبی را ایجاد می کند. اگر هم به ضدآفتاب و هم به مرطوب کننده نیاز دارید، اول از هر چیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. 

از بی بی کرم استفاده کنید:

برای آرایش روزانه هیچ نیازی نیست که از کرم پودر هایی با پوشش دهی بالا استفاده کنید،‌ از بی بی کرم ها یا کرم های سبک و مینرال استفاده کرده که 2 نوع دارند و برای پوست های چرب و خشک متفاوت اند. اگر عادت دارید روزانه آرایش کنید به هیچ وجه از کرم پودرهای سنگین استفاده نکنید زیرا به پوست آسیب زده و باعث ایجاد جوش می شوند.

کرم پودر را روی صورت زده و آن را با پد نمدار یا با نوک انگشت خود به صورت ضربه ای روی پوست خود پخش کنید. نکته خیلی مهم این که از ماساژ دادن کرم پودر روی صورت خودداری کنید.

از رژگونه ملایم و کمرنگ استفاده کنید:

در آرایش روزانه باید همه چیز ملایم باشد، رژگونه ای را انتخاب کرده که با رنگ پوستتان تناسب داشته باشد و کاملا ملایم باشد. رژگونه هلویی رنگ مناسب ترین گزینه برای آرایش روزانه هست. حتما باید توجه داشته باشید که در آرایش روزانه از کمرنگ ترین و ملایمترین رژ گونه استفاده کنید که چهره ای طبیعی و شادابی داشته باشید.

برای داشتن یک صورتی جوان و شاداب یک رژگونه روشن مانند (صورتی و هلویی) استفاده کرده و رژ گونه را به قسمت بالایی برآمدگی گونه زده و بعد یک قطره برق لب روی رژگونه خود بمالید. از رژگونه های تیره و کرم پودر پر رنگ استفاده نکنید چرا که رنگ های تیره خطوط ریز و درشت چهره شما را از آنچه که هست عمیق تر نشان می دهد.

برجسته کردن گونه ممنوع:

در آرایش روزانه استفاده از تکنیک  متعادل سازی سنگین و ساخت گونه های برجسته ممنوع است. زیرا به آرایش روزانه شما حالتی سنگین، غلیظ و چرب خواهد داد. تکنیک هایلایتینگ و کانتورینگ برای حضور در مراسم مناسب است و برای میکاپ روزانه مناسب نیست.

آرایش چشمانتان ساده باشد:

در آرایش روزانه شیک لازم نیست که سایه چشم و خط چشم بزنید، کمی ریمل زده و مداد چشم بکشید کافیست. با یک ریمل خوب مژه هایتان را کاملا پرپشت و بلند کنید و با مداد چشم خط رویش مژه را از داخل پر کنید. در صورتی که بخواهید، می توانید یک خط چشم بسیار نازک بکشید. استفاده روزانه از سایه چشم، چشم را خسته کرده و پلک را چروک می کند.

اما اگر عادت به استفاده از سایه چشم دارید حتما از پرایمر سایه چشم کمک بگیرید، چرا که برای مهار تورم و قرمزی چشم بسیار مناسب می باشد.

استفاده از سایه چشم تک رنگ و مات:

اگر به نوعی طرفدار پرو پا قرص استفاده از سایه چشم در میکاپ روزانه هستید بهتر است فقط از یک رنگ سایه چشم استفاده کنید. سایه چشم مات و تک رنگ می تواند به چشم های شما حالتی خوش فرم بدهد. به این منظور می توانید از سایه چشم های روشن تر در قسمت یک تا سه پلک به شکل لایت استفاده کنید. یا با یک سایه چشم مات با تیرگی متوسط به گوشه خارجی چشمانتان حالت بدهید. استفاده از چند رنگ سایه چشم در میکاپ روزانه مناسب نیست و آرایشتان را سنگین و غلیظ نشان خواهد داد.

رژ لب مناسب با پوست را انتخاب کنید:

رژ لب ها انواع مختلفی داشته و دارای هزاران رنگ می باشند، برای آرایش روزانه بهتر است به دنبال رژلب های تیره نروید و سعی کنید از رژ لب های ملایم و همرنگ رژگونه ای که زدید استفاده کنید.

هم می توانید از رژ لب مایع استفاده کنید و هم از رژ لب جامد، بستگی به سلیقیتان دارد.

قبل از استفاده از رژ لب دور لبتان را با استفاده از خط لب بکشید. پس از استفاده از رژ لب می توانید از یک برق لب به مقدار خیلی کم نیز استفاده کنید.

نکته:

می توانید برق لب را جایگزین رژ لب کنید:

رژلب دارای ماهیتی چرب و سنگین است و برای همین خاطر جایگزین کردن محصولی که بتواند در زیبایی صورت موثر باشد و از طرفی به حفظ رطوبت و چربی مورد نیاز پوست لب ها کمک کند می توان از برق لب استفاده کرد که در انواع بی رنگ یا دارای تنالیته رنگی موجود می باشد. برای استفاده از برق لب نیازی به استفاده از مداد لب نیست.

نکات کلیدی:

در آرایش روزانه باید از محصولات آرایشی سبک که رنگ های شیک و ملایمی دارند استفاده کنید تا پوست آسیب نبیند و آرایش طبیعی باشد. چرا که این آرایش هر روز انجام می شود، برای همین بهتر است ساده و ملایم باشد تا سلامت پوست حفظ شود و حالت متعادل تری داشته باشد.

قبل از میکاپ لازم است پوست را از هر آلودگی پاک کنید. هر روز دو بار پوست صورت خود را به طور کامل بشویید، هم صبح و هم شب. کسی دوست ندارد پوست آلوده ای داشته باشد و از طرفی پس از شستشو صورت حتما از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا از نرمی پوست خود نهایت لذت را ببرید.

مراحل شستشو صورت:

برای شستن صورت از آلودگی می توانید از صابون، فیس واش و آب گرم استفاده کنید. بعد از شستن کامل صورت به آرامی با حوله آن را خشک کنید. اگر عادت به دوش صبحگاهی دارید و در حمام صورت خود را اسکراب می کنید، می توانید از مرحله شستن صورت رد شوید. یکی از نکات مهمی که باید در نظر داشت این است که باید بدانید، قبل از خواب، حتما دوباره باید صورتتان را بشویید. باید توجه کنید که هنگام خواب هیچ مواد آرایشی نباید روی صورتتان باقی بماند. چرا که باقی ماندن ماده آرایشی روی پوست در طی شب، باعث می شود که منافذ پوست بسته شده و جوش صورت ایجاد شود.

آرایش ابرو:

برای مدیریت وقت و هزینه بهترین کار این است که خودتان با موچین ابروهایتان را تمیز و مرتب کنید. برای انجام این کار شکل اصلی ابرو را حفظ کرده و تنها موهای زائدی که در قسمت بالا و پایین ابرو درآمده اند را سریعا برداشته تا لازم نباشد هر هفته آرایشگاه بروید.

ابروها نقش زیادی در زیباتر شدن صورت و آرایش آن دارند. با داشتن یک ریمل ابرو، خیلی راحت می توانید ابروهایی پر و جذابی داشته باشید. تارهای ابرو را با کمی ریمل رنگی یا صابون ابرو، رنگی و بولد کنید.

هرگز ابروهای خود را طوری آرایش نکنید که مصنوعی و غیر طبیعی به نظر برسد بهتر است ابروهای تان را با استفاده از مداد یا سایه طبیعی آرایش نمایید تا جوان تر به نظر برسید.

اگر زیر ابروهایتان را بیش از حد خط بکشید چهره شما خسته و بی روح به نظر می رسد و اگر بیش از حد بالای ابرو را خط بکشید مصنوعی به نظر میرسید. ابرو های طبیعی نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه هست.

اگر به استفاده از ریمل عادت دارید:

ریمل مژه، چشمانتان را زیباتر و درشت تر از حالت عادی نشان خواهد داد، بنابراین با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضد آب مژه هایتان را حالت داده و قبل از ریمل زدن محل رویش مژه ها را مدادی قهوه ای بکشید. هرگز از ریمل های ضد آب استفاده نکنید چرا که این گونه ریمل ها مژه ها را خشک، نازک و شکننده می شوند.

اجتناب از آرایش سنگین:

آرایش روزانه شبیه ترین حالت ممکن به چهره طبیعی هر  فردیست. بدین منظور در این آرایش باید از هرگونه مواد آرایشی چرب و سنگین و رنگارنگ پرهیز کرد. رعایت تمامی نکات بالا اگر چه ممکن است اندکی عجیب و غریب باشد اما پس از مدتی استفاده از این موارد در میکاپ روزانه خود متوجه بهبود آرایش خود به صورت روزانه خواهید شد و چهره شما در حالتی طبیعی به زیبایی مناسب خود دست خواهد یافت.

هرگز با میکاپ روزانه خود به رختخواب نروید و این نکته را فراموش نکنید که چیزی که اهمیت دارد و باید برای آن ارزش قائل شوید این است که پوست سالم و زیبایی داشته باشید، به همین دلیل از شوینده‌ای که برای شستشو صورت مناسب است استفاده کنید و هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید از آن استفاده کنید.

منبع:

https://bazakroo.com/%da%86%d9%86%d8%af-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%b4%db%8c%da%a9/

ارسال دیدگاه