امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
1

روشهای برش مناسب را بدانید.

 دانستن نحوه برش صحیح با چاقو، بخشی اساسی در ایمنی چاقو است. ضعف در استفاده از چاقو باعث آسیب دیدگی به خود و همچنین آسیب رساندن به وسایل آشپزخانه می شود. ناگفته نماند، نگه داشتن نادرست چاقو باعث کندی سرعت انجام و کاهش کیفیت کار می شود.

چگونگی استفاده از چاقو

1- هنگام برش مواد، همیشه از تخته استفاده کنید. با این کار می توانید برش های خود را سریع و پیوسته انجام دهید ضمن اینکه تا حدی ایمنی را نیز در فرایند برش رعایت کرده اید.

2- موقع برش دادن به وضعیت دست خود توجه داشته باشید. همیشه با دستی چاقو را بگیرید که کاملا به آن تسلط دارید.

3- همانطور که در زیر نشان داده شده است، با استفاده از شصت و انگشت اشاره، دو طرف تیغه را در نزدیکی دسته بگیرید تا کنترل بیشتری داشته باشید.

4- دست دیگر خود را از مسیر تیغه دور نگه دارید. توجه داشته باشید که چگونه این سرآشپز (عکس بالا) هنگام نگه داشتن گوجه فرنگی انگشتان خود را از چاقو دور می کند.

5- با یک حرکت روان تیغه را بروی ماده غذایی بطرف پایین حرکت دهید. این کار به شما کمک می کند کنترل خود را حفظ کرده و برش دقیق تری ایجاد کنید.

 

اگر از نحوه صحیح نگه داشتن چاقو یا استفاده از آن مطمئن نیستید، از فرد باتجربه تری بخواهید که این فرایند را شرح داده و نشانتان دهد.

نکته مهم دیگر اینکه وقتی چاقویی از روی میز یا از دستمان می افتد، غریزه طبیعی ما این است که آن را بگیریم. اما برای امنیت خود بهتر است که بگذاریم بیفتد! چاقوی زمین افتاده را می توان در صورت نیاز تمیز و یا آن را جایگزین کرد، اما در صورت آسیب به دستانمان، آنها به این راحتی بهبود نمی یابند.

ارسال دیدگاه