امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

چرا وازلین برای آفتاب گرفتن خوب نیست؟

وازلین ماده‌ای ژله‌ای است که از ترکیب روغن‌های معدنی و موم ساخته شده است. نفت موجود در وازلین، لایه‌ا‌ی روی پوست ایجاد می‌کند که در برابر آب مقاوم است و بدین ترتیب مانع تبخیر رطوبت پوست می‌شود.

این ماده‌ی نفتی برای مرطوب کردن پوست خوب است، اما اگر برای آفتاب گرفتن استفاده شود باعث آسیب دیدن پوست می‌شود. مالیدن وازلین روی پوست، باعث جذب بیشتر نور خورشید و تشدید اثرات آن می‌شود. بنابراین با وجود اینکه این روش سرعت تیره شدن پوست را بالا می‌برد، شدیدا به پوست آسیب می‌رساند.

آیا می‌توان برای آفتاب گرفتن از روغن بچه استفاده کرد؟

خیلی از افراد، برای آفتاب گرفتن از روغن بچه استفاده می‌کنند. با اینحال روغن بچه هم (درست مثل وازلین) برای آفتاب گرفتن خوب نیست.

روغن بچه، روند برنزه شدن را تسریع می‌کند و باعث افزایش درخشش پوست می‌شود. در ضمن با استفاده از روغن بچه می‌توان ماندگاری رنگ بدست آمده از آفتاب را بالا برد، با اینحال صدماتی روغن بچه به پوست وارد می‌کند که تا مدت‌ها جبران نمی‌شوند.

روغن بچه مثل یک جسم صیقلی عمل می‌کند، یعنی نور خورشید را مسقیما جذب کرده و تاثیر اشعه‌ی UVA و UVB که عامل برنزه شدن پوست (و آفتاب سوختگی و آسیب‌های پوستی) هستند را بیشتر می‌کند.

روغن بچه، که ترکیب روغن مینرال و مرطوب کننده است، پوست را نرم می‌کند. این مسئله باعث می‌شود، پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بیشتر آسیب ببینید.

جالب است بدانید استفاده از ضد‌آفتاب، زیر روغن بچه بی‌تاثیر است. چراکه روغن بچه بازهم نور خورشید را جذب می‌کند و اثر ضد‌آفتاب را از بین می‌برد.

بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب، استفاده از روغن‌های مخصوص است.

بهترین روغن برای برنزه شدن کدام است؟

از مصرف هر روغنی که برای آفتاب طراحی نشده، خودداری کنید. دنبال روغن‌های برنزه کننده‌ی مرغوبی باشید که حاوی ترکیبات مغذی برای مرطوب کردن و آبرسانی پوست هستند. بعد از آفتاب گرفتن، حتما بدن خود را با لوسیون چرب کنید.

فراموش نکنید تغذیه‌رسانی پوست بعد از آفتاب گرفتن ضروری است، اینکار مانع خشک شدن پوست و محو شدن رنگ بدست آمده می‌شود.

آیا روغن زیتون پوست را تیره می‌کند؟

بسیاری از افراد معتقدند، با چند بار استفاده از روغن زیتون می‌توان رنگ پوست را بدون آفتاب گرفتن تیره کرد.

این ایده بی‌ضرر است و ارزش امتحان کردن را دارد، اما کسانی که پوستشان حساس و مستعد جوش است، نباید اینکار را انجام بدهند.

آیا می‌توان از روغن نارگیل برای آفتاب گرفتن استفاده کرد؟

روغن نارگیل هم (درست مثل وازلین و روغن بچه) یک روغن است و با جذب بیشتر نور خورشید باعث تسریع روند برنزه شدن می‌شود، اما پوست در اثر قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب، آسیب می‌بیند. تنها نکته‌ی مثبت روغن نارگیل این است که سوزش و پوسته‌ریزی را کاهش می‌دهد.

کرم برنزه کننده بدن فلورسان، با ترکیباتی ارگانیک، برنزه ای جذاب، خوشرنگ و یکدست را بر روی بدن دارد.

برنزه کننده فلورسان لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب

کرم برنزه کننده فوری بدن و صورت فلورسان با ماندگاری 4 ماه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد

تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست بعد از برنزه کردن می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این برنزه کننده، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

به علت داشتن فیکساتورها در این کرم برنزه کننده، این محصول به هیچ عنوان به لباس رنگ نمی دهنده و

ماندگاری این لوسیون سولار تا 4 ماه ثابت است.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنها نماینده انحصاری واردات محصولات فلورسان روسیه در ایران و امارات می باشد.

به خاطر داشته باشید برای برنزه کردن بدن خود از بهترین دستگاه سولاریوم و عینک سولاریوم استفاده نمایید.

چطور آفتاب بگیریم؟

خیلی از افراد برنزه شدن پوست را دوست دارند، با اینحال قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، خطرات متعددی به همراه دارد.

حتی با وجود ضد‌آفتاب، بازهم آفتاب گرفتن در فضای باز بی‌خطر نیست. با این‌وجود، اگر آفتاب گرفتن را دوست دارید، بهتر است کاری کنید که زودتر برنزه شوید، بدین ترتیب کمتر در معرض اشعه‌ی UV قرار خواهید گرفت و خطرات و عوارض ناشی از آفتاب گرفتن به حداقل می‌رسند.

در ادامه توصیه‌هایی جمع‌آوری شده که به شما یاد می‌دهند چطور روند برنزه شدن پوست را تسریع کنید:

  • از یک ضد‌آفتاب، با SPF حداقل 30 استفاده کنید؛ همیشه از ضد‌آفتاب‌های وسیع‌الطیف استفاده کنید. از مصرف روغن‌های فاقد ترکیبات محافظتی در برابر آفتاب خودداری کنید. حتما 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، ضد‌آفتاب بزنید. SPF30 به اندازه‌ی کافی برای مراقبت از پوست در برابر اشعه‌ی UVA و UVB قوی هست، با اینحال قدرت آن انقدر زیاد نیست که مانع برنزه شدن پوست شود. کل بدن خود را به ضدآفتاب آغشته کنید.
  • وضعیت خود را مرتبا تغییر دهید؛ اینکار مانع سوختگی یک ناحیه‌ی پوست می‌شود.
  • غذاهای حاوی بتاکاروتن بخورید؛ غذاهایی مثل هویج، سیب‌زمینی شیرین و کلم پیچ باعث می‌شوند بدون آنکه بسوزید، برنزه شوید. مطالعات نشان می‌دهند بتاکاروتن می‌تواند حساسیت پوست نسبت به نور را کاهش دهد، با اینحال هنوز هم تحقیقات بیشتری لازم است.
  • در کنار ضدآفتاب، از روغن‌های حاوی SPF طبیعی، مثل روغن آووکادو و هویج کمک بگیرید.؛ بعضی روغن‌های خاص می‌توانند رطوبت و قدرت حفاظتی طبیعی پوست را بالا ببرند.
  • طولانی‌تر از مدتی که پوست بتواند ملانین تولید کند، بیرون نمانید؛ ملانین همان رنگدانه‌ای است که باعث برنزه شدن پوست می‌شود. همه‌ی ما یک نقطه‌ی قطع ملانین داریم که معمولا بین 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد. بعد از گذشت این زمان، پوست (در آن روز) تیره‌تر نمی‌شود. اگر از نقطه‌ی قطع ملانین عبور کنید، پوست شما آسیب می‌بیند.
  • از غذاهای حاوی لیکوپن مثل گوجه‌فرنگی، گواوا و هندوانه کمک بگیرید؛ تحقیقات نشان داده‌اند، لیکوپن می‌تواند از پوست در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش محافظت کند.
  • زمان آفتاب گرفتن را با دقت انتخاب کنید؛ اگر می‌خواهید سریع‌تر برنزه شوید، معمولا نور آفتاب سر ظهر (حوالی ساعت 3) شدیدتر است. با اینحال به خاطر داشته باشید، وقتی نور آفتاب شدیدتر است، آسیب بیشتری هم به پوست وارد می‌کند. بنابراین اگر پوستتان خیلی سفید است، بهتر است برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، صبح‌ها یا بعد از ساعت 3 بعد از ظهر آفتاب بگیرید.
  • سعی کنید از لباس‌های دکلته استفاده کنید؛ اگر می‌خواهید پوست شما یکدست و بدون هیچ ردی برنزه شود، برای آفتاب گرفتن لباس‌هایی را انتخاب کنید که بند ندارند.
  • به دنبال سایه باشید؛ اگر موقع آفتاب گرفتن، هر نیم ساعت یکبار، زیر سایه استراحت کنید، احتمال آفتاب سوختگی کمتر می‌شود، در ضمن پوست شما آسیب کمتری می‌بیند.
  • برای آفتاب گرفتن آماده شوید؛ آماده‌سازی پوست قبل از خروج از منزل باعث می‌شود، رنگ بدست آمده ماندگاری بیشتری داشته باشد. قبل از آفتاب گرفتن پوست خود را اسکراب کنید. پوستی که اسکراب نشده باشد، مستعد پوسته شدن است. ضمنا شما می‌توانید بعد از آفتاب گرفتن با استفاده از ژل آلوئه‌ورا، ماندگاری رنگ پوستتان را بیشتر کنید.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، فاقد مواد شیمیایی بوده و پوششی مخملی، خوشرنگ و یکدست را بر روی لب ها دارد.

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سرب میبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب می کند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با با ویتامین E , A است.

ارسال دیدگاه