امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0


چرا خارش سر باعث ریزش مو می شود؟

زمانیکه پوست سر شما دچار خارش می شود، بصورت ناخودآگاه شما شروع به خاراندن نقطه تحریک شده می کنید. خاراندن و در واقع کشیدن ناخن و نوک انگشت بر روی پوست سر باعث آسیب به فولیکول مو شده و باعث ریزش مو می گردد. خارش سر می تواند به دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد حتی ممکن است به عنوان یک مشکل مستقل نیز در نظر گرفته شود اما بهتر است آن را به عنوان یک نشانه در نظر بگیرید. نشانه ای که به شما خبر از وجود یک بیماری پوستی یا استفاده از محصولات بهداشتی و زیبایی نامناسب را می دهد. در ادامه موارد بیش تری را بررسی خواهیم کرد. البته برخی علت های خارش سر مثل ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا علت ریزش مو هستند حتی اگر شما پوست را نخارانید نیز می تواند باعث ریزش مو شود. در ادامه به شما دلایل اسکالپ (خارش سر) را معرفی می کنیم تا با تشخیص علت خارش سر به درمان آن اقدام شود.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، درمان کننده انواع الگوهای ریزش مو در زنان و مردان بدون بازگشت می باشد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

دلایل خارش کف سر (اسکالپ)

1) جای زخم:

معمولا زخم ها همراه با خارش هستند. جای زخم می تواند باعث خارش شدید پوست سر شود، زیرا بافت اسکار می تواند به رشته های عصبی پوست سر و مو آسیب برساند. خارش شدید پوست سر نیز باعث ریزش مو می گردد. از طرفی زخم ها می توانند به فیبر های عصبی پوست سر آسیب جدی برسانند و این آسیب به صورت خارش در بیاید تا شما را از این قضیه با خبر کند.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از جای زخم:

در صورت مشاهده هر گونه زخم حتما به پزشک مراجعه کنید اما اگر دلیل زخم را می دانید(مانند جای آبله مرغان یا شکستگی سر) پس از بهبود آن، خارش نیز قطع می شود. در صورت قطع نشدن با پزشک مشورت کنید. استفاده از ترمیم کننده ها برای تسریع در درمان اسکار توصیه می گردد. پس از بهبود اسکار، خارشها نیز قطع شده و دیگر ریزش مو رخ نمی دهد.


2) عفونت های قارچی:
این عفونت ها به دلایل متفاوتی ممکن است رخ دهند، هنگامی که از حمام خارج می شوید و مو هایتان را درست خشک نمی کنید، احتمال به وجود آمدن قارچ ها را افزایش می دهید. اگر با حوله ای آلوده مو هایتان را خشک کنید، باز هم در معرض خطر خواهید بود.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از عفونت قارچی:

بهتر است با موهای خیس نخوابید. بعد از حمام، مو هایتان را با حوله شخصی به طور کامل خشک کنید و تا خشک شدن کامل آن ها صبر کنید.


3) استفاده از محصولات نامناسب:

گاهی اوقات خارش سر به دلیل محصولات نامناسبی که استفاده می کنید رخ می دهد. مثلا ترکیبات نامناسب یا تاریخ گذشته ای در محصول مراقبت از مو قرار دارد که باعث تضعیف فولیکول مو و ایجاد ریزش مو می گردد.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از استفاده از محصولات نامناسب:

با بروز اولین نشانه های خارش سر قبل از هر گونه هزینه اضافی محصولات خود را چک کنید که آیا برای نوع مو های شما مناسب است. آیا محصولات اصل هستند یا تقلبی، یادتان باشد حتما از محصولات اصل استفاده کنید و در صورت نیاز با یک پزشک جهت یافتن محصولات مناسب مو هایتان مشورت کنید.


4) درماتیت آتوپیک:
در ادامه مطلب آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود، باید گفت که این بیماری نوعی اگزما است که اگر در سر باشد موجب خارش شدید سر می شود اما به طور مستقیم باعث ریزش مو نخواهد شد.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از درماتیت آتوپیک:

این مشکل با استفاده از کرم ها و پماد های تجویزی از سوی پزشک بر طرف خواهد شد.​

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

5) التهاب فولیکول مو:

التهاب فولیکول مو یکی از بیماری های پوستی است که امکان دارد در هر جایی از بدن که فولیکول مو در آن قرار دارد رخ دهد. فولیکول ها در تمام بدن شما وجود دارند و شکلی کیسه مانند دارند. اگر فولیکول ها آسیب ببینند و ملتهب شوند، می توانند موجب خارش و ریزش مو های شما شوند. دلایل اصلی فولیکولیت شامل عفونت، باکتری و یا قارچ است. این عفونت های پوستی علاوه بر خارش پوست سر می توانند باعث ریزش موی موقتی گردند.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از التهاب فولیکول:

رعایت بهداشت: جهت پاسخ به سوال آیا اسکالپ سر باعث ریزش مو می شود، لازم است ذکر شود که اغلب التهاب فولیکول ها، به دلیل رعایت نکردن بهداشت اتفاق می افتد. شما می توانید با شست و شوی مرتب از این اتفاق جلوگیری کنید.

نخاراندن سر: در صورت خراشیدن پوستتان به صورت مکرر، ممکن است به فولیکول مو آسیب برسانید که موجب خون ریزی و ریزش مو شود. در صورت خارش کف سرتان، سعی کنید آن را نخارانید یا خیلی آرام و نرم این کار را انجام دهید.
با داروهایی مثل آنتی بیوتیک یا ضد قارچ می تواند فولیکولیت را درمان کرد.

6) شوره سر:

شوره سر با پوسته پوسته شدن سر آغاز می شود و خارشی که ایجاد می کند، موجب کلافه شدن فرد می شود. این بیماری به راحتی قابل درمان است و تنها در صورتی باعث ریزش مو می شود که به آن اهمیت ندهید. شوره سر دانه های ریز خشک یا چسبنده ای هستند که در اثرفعالیت غدد چربی پوست سر ایجاد می گردد. اگر توجه کرده باشید شوره سر معمولا در بین نوجوانان مخصوصا آقایان شیوع دارد. علت این است که در دوران بلوغ به بعد، هجوم هورمونها باعث افزایش سطح تولید چربی در کف سر می گردد و در نتیجه شوره سر رخ می دهد. شوره سر می تواند به دلیل عفونت مخمر در پوست سر و فولیکول مو رخ دهد.
شوره سر با خارش، پوسته پوسته شدن و التهاب همراه است. در اثر خارش موها برار رفع تحریک پوست، فولیکولهای مو آسیب دیده و دچار ریزش مو می شوند. طبیعتا با درمان شوره سر، ریزش موهای ناشی از خارش نیز قطع می شوند.

دلایلی از خارش سر که حتما باعث ریزش مو می شوند

1) کرم حلقه ای پوست سر:

در بالا درباره عفونت های قارچی حرف زدیم اما نوعی عفونت قارچی وجود دارد که ممکن نیست موجب ریزش مو نشود. کرم حلقوی پوست سر به فولیکول های مو آسیب جدی می رساند و موجب جوش ها و کهیر های قرمز رنگ بر روی پوست سرتان می شود و در نتیجه ریزش مو و خارش اتفاق می افتد. Ring Worm یا کرم حلقوی یکی از عفونتهای قارچی است که به شدت مسری بوده و در کودکان بیشتر رخ می دهد. کرم حلقه ای پوست سر باعث ایجاد بثورات قرمز بسیار خارش دار می شود. کرم حلقوی و سایر عفونت های قارچی می توانند فولیکولهای مو را تضعیف کنند و ریزش مو ناشی از خارش و ضایعه را به همراه داشته باشند.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از کرم حلقوی پوست سر:

حتما به پزشک مراجعه کنید. در این صورت پزشکان نوعی کرم ضد قارچ را برای پوست سرتان تجویز می کنند و پس از درمان، دوباره شاهد رویش مو هایتان خواهید بود.
کرم های ضد قارچ می توانند کرهای حلقوی سر را درمان کنند. ریزش موها با درمان کرم حلقوی پوست سر درمان می شود.

2) واکنش های آلرژیک (حساسیت):

همانطور که ذکر کردیم اگر محصولات مناسب مو هایتان نباشد، احتمالا تنها با اسکالپ یا خارش کف سر رو به رو خواهید شد اما در صورت بروز حساسیت، همه چیز جدی تر می شود، پوست سر شما تحریک خواهد شد و در نتیجه شاهد ریزش مو خواهید بود.
واکنش های آلرژیک از شایع ترین دلایل خارش پوست سر هستند که ممکن است برای هر شخص با هر سنی رخ دهد. خارش پوست سری که در اثر واکنش های آلرژیک ایجاد می گردد مربوط به استفاده از محصولات آرایشی مثل شامپو، نرم کننده، سرم مو، رنگ مو، ژل و موس مو می باشد. یکی از موادی که موجب بروز حساسیت در افراد مختلف می شود پارافنیلن دی آمین نام دارد. این مواد را اغلب در رنگ مو های مشکی مشاهده خواهید کرد.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از آلرژی:

حساسیت هایی که بر اثر محصولات پوستی رخ می دهند، اغلب با عدم استفاده مجدد و تجویز دارو از سوی پزشک درمان خواهند شد اما مهم ترین قدم برای درمان آن و مراقبت های بعد از اسکالپ سر شناسایی محصول حساسیت زا است.


3) بیماری فولیکولیت:
به گفته انجمن آکادمی پوست آمریکا، پوست سر ما حاوی حدود 100000 فولیکول است. هر فولیکول حاوی یک تار مو است که رشد می کند. همچنین فولیکول ها چربی تولید می کنند که به مرطوب نگه داشتن پوست سر و محافظت از پوست در برابر عفونت کمک می کند که این فولیکول ها اگر آسیب ببینند موجب خارش می شوند اما در صورتی که این ها در ریشه مو باشند، شما شاهد ریزش مو خواهید بود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.


4) آلوپسی آره آتا:

نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش ناگهانی مو بصورت دایره ای (سکه ای) در ابتدا رخ می دهد و ممکن است ریزش موها درکل سر یا حتی کل موهای بدن ادامه پیدا کند. آلوپسی آره آتا با خارش همراه است اما خارشها علت اصلی ریزش مو در این مورد نیستند. بلکه یکی از دلایل ریزش مو، آلوپسی آره آتا است.

5) پسوریازیس:

پسوریازیس یا صدفک یک بیماری مزمن پوستی است که علت آن بیشتر خودایمنی است. در این بیماری سرعت تولید پوست از سرعت تخریب آن بیشتر می شود. احتمال بروز پسوریازیس در افراد دیابتی، سابقه ی خانوادگی، دارای بیماری قلبی، افسردگی، وسواس و یا کمبود ویتامین D بیشتر است و این بیماری بیشتر در سنین 30 تا 40 سال و 50 تا 70 سال مشاهده می شود.
خارش شدید پوست سر یکی از شایعترین عوارض پسوریازیس می باشد که در اثر خاراندن پوست سر، ریزش مو نیز رخ می دهد.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از پسوریازیس:

کرهای موضعی غیر استروئیدی و نور درمانی از اولین روشهای درمان پسوریازیس هستند که باعث درمان خارش و ریزش موهای ناشی از آن نیز می گردند.

6) ریزش موی ارثی:

در برخی موارد که ریزش مو ارثی اتفاق می افتد، هیچ ارتباطی با خارش یا اسکالپ سر ندارد. اگر از ارثی بودن ریزش مو هایتان اطلاع دارید، در صورت خارش کف سر بهتر است به دنبال دلیل دیگر آن باشید.

7) شپش سر:

شپش ها حشرات کوچکی هستند که می توانند روی پوست و موی افراد زندگی کنند و باعث خارش شوند. این حشرات از خون افراد تغذیه می کنند و خارش ایجاد شده توسط آن ها ناشی از تزریق بزاق این حشرات به داخل پوست است که قبل و در حین خون خواری انجام می دهند. خاراندن سر ریزش مو را در پی خواهد داشت.

درمان خارش پوست سر و ریزش مو ناشی از شپش سر:

درمان شپش ها فقط از طریق استفاده از محلول و شامپوهای ضد شپش امکان پذیر است. تا زمانی که شپش ها درمان نشوند، خارشها ی سر و ریزش مو برطرف نخواهند شد.

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، موها را آبرسانی کرده و باعث تقویت رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو می شود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.


ارسال دیدگاه