امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

با پیشرفت تکنولوژی و وجود دوربین‌های مدار بسته، قفل‌های هوشمند و دیگر روش‌های پیشرفته، افراد در انتخاب اول خود باز هم به سراغ حفاظ‌ها می‌روند. چرا که امکان هک سیستم‌ها وجود دارد اما برای پنجره‌های دو جداره با حفاظ این امکان وجود ندارد. در طی گذشت زمان حفاظ‌ها با کیفیت‌تر و متنوع‌تر شده اند .

حفاظ پنجره دوجداره از شکل میله‌های صاف و یکدستی که در گذشته وجود داشته اند به شکل‌ها و سبک‌های متنوع‌تری تغییر یافته است و متناسب با کاربرد حفاظ‌ها می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

هر یک از ما، ممکن است در خانه‌های‌مان، لوازم و وسایل با ارزش و متنوعی داشته باشیم که حفظ امنیت آن‌ها برایمان اهمیت داشته باشد. از آنجا که به دلیل توسعه وضعیت زندگی‌ها، اغلب افراد معمولا به فعالیت در خارج از منزل مشغول هستند و بیشتر زمان‌ها در خانه نیستند، امن بودن و ضد سرقت بودن خانه برایشان اهمیت فراوانی دارد. به علاوه وجود حفاظ در طبقات بالایی ساختمان‌ها، از سقوط ناگهانی افراد و وسایل در شرایط مختلف جلوگیری می‌کند.

زمانی که حرف از امنیت خانه می‌شود، اولین چیزی که به ذهن همه خطور می‌کند، نصب حفاظ برای درب و پنجره است. حفاظ‌ها تاثیر بسزایی بر ایجاد امنیت در ساختمان‌ها دارند. زیرا مانند مانعی محکم، در مقابل تنها راه نفوذ به خانه قرار می‌گیرند.

حفاظ پنجره دوجداره چیست؟

اگر وضعیت اشتغال شما به صورتی است که زمان زیادی را در بیرون از خانه می‌گذارنید و یا اگر زیاد اهل سفر رفتن هستید، قطعاً تأمین امنیت خانه یکی از دغدغه‌های مهم شماست. از آنجا که در ورودی و پنجره‌ها راه نفوذ سارقین به خانه‌ها هستند، ایجاد مانعی برای دسترسی از این دو مسیر در افزایش امنیت تأثیر زیادی دارد. نصب حفاظ پنجره و درب آکاردئونی ازجمله راهکارهایی است که مانع ورود سارقین خواهد شد. با توجه به اینکه حدود 30 درصد از سارق ها از درب جلوی منزل یا پنجره استفاده می‌کنند تا وارد خانه شوند، هر چه پنجره و درب شما ایمن‌تر باشد بهتر خواهد بود.

تهیه حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ‌های پنجره دوجداره بر حسب استقامت و مقاومت، محل نصب، شکل حفاظ، جنس حفاظ‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تهیه می‌شوند.

همچنین باید توجه کرد که اندازه‌ی حفاظ‌ها متناسب با اندازه ی پنجره‌های دوجداره ساخته شود.

مطابق با سلیقه‌های افراد حفاظ پنجره‌های دو جداره را هم می‌توان در درون محیط ساختمان و هم در خارج از محیط ساختمان نصب کرد.

چگونه برای نصب حفاظ پنجره دوجداره اقدام کنیم؟

برای نصب حفاظ پنجره، ابتدا باید پنجره مورد نظر را در جایگاه مناسب نصب کنیم. نصب درب و پنجره باید توسط متخصصان آموزش‌دیده در این زمینه انجام شود.

پس از نصب پنجره دوجداره upvc، بهتر است، از کارشناسان و مشاوران این حوزه برای انتخاب نوع محافظ، با توجه به نوع پنجره‌ها، موقعیت و جایگاه قرارگیری آن‌ها کمک بگیرید. سپس اندازه‌گیری‌های لازم برای ساخت و نصب حفاظ پنجره‌ها توسط متخصصان انجام می‌شود. بعد از انتخاب طرح، نوع، جنس و رنگ حفاظ، تولید آن صورت می‌گیرد و نصاب برای نصب به محل مورد نظر مراجعه می‌کند.

انواع حفاظ پنجره

اولین ویژگی که برای انتخاب یک نرده آهنی پنجره باید بدانید، انواع حفاظ پنجره است. با شناخت انواع حفاظ پنجره و مزیت‌های هر یک به راحتی خواهید توانست بهترین مدل آن را برای خود برگزینید. کار خیلی پیچیده ای برای این انتخاب نخواهید داشت. سلیقه، مناسب بودن برای نمای ساختمان و البته امنیت سه اصل اساسی است که شما باید آنها را برای انواع نرده آهنی پنجره در نظر گرفته و در نهایت ایده‌آل‌ترین حالت را برای خانه خود در نظر بگیرید. در این بخش با انواع حفاظ پنجره و مزیت‌های هر یک آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که در برخی مواقع استفاده از برخی از انواع نرده آهنی پنجره در هر ساختمانی مجاز نبوده و شما محدود به انتخاب گزینه ای خاص خواهید بود.

1. حفاظ پنجره دوجداره آهنی

پنجره دوجداره با حفاظ آهنی دارای مقاومت بالا هستند و استحکام بالایی در برابر ضربه دارند.

ساختن و نصب کردن حفاظ درب و نرده پنجره آهنی مناسب که جزو مهم ترین بخش‌های یک ساختمان محسوب می شوند، نقش مهمی در امنیت و همین طور زیبایی ساختمان دارد. اولین نکته برای ساخت حفاظ درب و نرده پنجره آهنی توجه به مناسب بودن یا نبودن این نوع حفاظ درب و نرده پنجره آهنی برای ساختمان مد نظر شماست. همین طور باید بدانیم که در انتخاب طرح حفاظ درب و نرده پنجره آهنی به چه عواملی لازم است که توجه کنیم.

2. پنجره دوجداره با حفاظ استیل

حفاظ پنجره دوجداره استیل، متناسب با انواع شرایط آب و هوایی است و دوامی بالا دارد.

این نوع نرده‌ها معمولا مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع فشار دارند و همچنین تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار آسان است. زمانی که شما می‌خواهید از حفاظ نرده پنجره استیل استفاده کنید باید بدانید که نرده شما در مقابل باد، باران و همچنین آلودگی‌های دیگر در امان خواهد بود و خراب نمی‌شود. شست و شوی این نوع نرده‌ها بسیار آسان است.

3. پنجره دوجداره با حفاظ وینیل و شبه چوب

این نوع حفاظ مقاوم در برابر رطوبت و آتش است، که نیازمند به رسیدگی است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که رطوبت زیادی دارد، بهتر است از حفاظ‌های شبه چوب استفاده کنید. حفاظ شبه چوب در برابر آسیب دیدگی و پوسیدگی بسیار مقاوم است، البته گرد و غبار را به خود جذب می کند و نیازمند نظافت مرتب است.

4. حفاظ پنجره دوجداره فرفورژه

در این نوع حفاظ پنجره دوجداره طرح‌های متنوعی وجود دارد.

چون طرح‌های آن متنوع است، مشتری می‌تواند حتی طرحی که در کاتالوگ هم نباشد سفارش دهد تا با سلیقه‌ی مشتری ساخته شود. ضمن اینکه از استحکام و امنیت بالایی هم برخوردار است.

پنجره دوجداره با محافظ فرفورژه علاوه بر زیبایی، دارای استقامت، کیفیت و نمای منحصر به فرد خود است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت حفاظ پنجره ساختمان

این سوالی است که در اغلب سفارش‌ها پرسیده می شود. شرکت‌های سازنده حفاظ پنجره دوجداره قیمت های یکسان اعلام نمی کنند زیرا نحوه ساخت، طراحی و … انواع حفاظ متفاوت است. گاهی هزینه ساخت یک حفاظ پنجره خیلی بیشتر می شود در حالی که از قبل فکرش را هم نمی کردید. اگر از لحاظ امنیت و حفاظت ساختمان در نظر بگیرید، هزینه ساخت حفاظ درب و پنجره، ارزش پرداخت کردن را دارد. در واقع این هزینه ای است که برای آرامش ساکنین و حفاظت از مال و جان خود کرده اید. پس از هزینه های ساخت و کیفیت مواد کم نکنید ولی برخی از هزینه های جانبی را می توانید کنترل کنید. بیشترین عواملی که برای قیمت گذاری در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

1. اندازه حفاظ پنجره ساختمان

حفاظ پنجره دو جداره یا حفاظ پنجره آهنی ساده تفاوتی ندارد هر کدام از این حفاظ ها به صورت واحد اندازه گیری می شوند. میزان مواد مصرفی در ساخت حفاظ پنجره ارتباط با طول و عرض پنجره دارد. حفاظ آهنی به صورت متری قیمت گذاری می شود بنابر این لازم است تا ابتدا اندازه چارچوب پنجره به دقت محاسبه شود. برای اینکه قیمت حفاظ پنجره مشخص شود تعیین مقدار متریال ساخت و وزن آهن مصرفی به کیلوگرم الزامی است. طبیعی است که قیمت حفاظ یک پنجره کوچک بسیار کمتر از هزینه طراحی، ساحت و نصب حفاظ پنجره دو جداره پذیرایی است. معمولا پنجره های پذیرایی بزرگترین پنجره ها در ساختمان هستند.

2. جنس حفاظ پنجره

نرده حفاظ پنجره دوجداره یک سازه امنیتی است ولی از داخل و بیرون ساختمان دید دارد. به همین دلیل طراحی های متفاوت و متریال متنوعی برای ساخت حفاظ پنجره به کار می رود. قیمت ساخت حفاظ پنجره با توجه به متریال و جنس پروفیل استفاده شده در ساخت حفاظ تعیین می شود. حفاظ آهنی، حفاظ پنجره دو جداره، حفاظ پنجره فرفورژه، حفاظ استیل پنجره و حفاظ پنجره آهنی ساده هر کدام با متریال مختلفی کار می شود. قیمت هر متر از پروفیل ساخت، مشخص می کند که در نهایت چه مبلغی باید پرداخته شود. استفاده از آهن ضایعاتی برای پایین آوردن هزینه ساخت حفاظ پنجره اصلا توصیه نمی شود. همه سازه های امنیتی باید از متریال با کیفیت ساخته شوند تا کارایی بالاتری داشته باشند.

3. تزئینات حفاظ پنجره دوجداره

حفاظ پنجره مدرن خیلی با حفاظ پنجره آهنی ساده تفاوت دارد. تزئینات اضافی روی حفاظ های جدید شکل ظاهری و البته قیمت حفاظ پنجره را تغییر داده است. انواع حفاظ پنجره متحرک و ثابت ساخته می شود که قابلیت داشتن گل نرده یا گل میخ را دارند. قیمت حفاظ پنجره فرفورژه که زیبایی و امنیت را یکجا ارائه می دهد با قیمت نرده آهنی پنجره انباری تفاوت دارد.هر چه ظرافت های ساخت بیشتر باشد، قیمت ها بالاتر می رود. یراق آلات خاص و سفارشی، رنگ آمیزی های اختصاصی یا هر کار اضافی که در طراحی حفاظ پنجره انجام شود، سازه را شکیل تر می کند. این تزئینات سلیقه ای هستند و تنها به درخواست مشتری روی حفاظ پنجره دوجداره استفاده می شوند.

4. هزینه حمل و نقل حفاظ پنجره

در سفارش های آهنگری همیشه سازه در کارگاه طراحی و ساخته می شود و سپس به محل ارسال می شود. نصب حفاظ پنجره مدرن در محل بدون تخریب است و مزاحمتی برای ساکنین به وجود نمی آورد. اما از لحاظ قیمت حفاظ پنجره باید در نظر داشته باشید که هزینه حمل سازه از کارگاه به محل نصب هم وجود دارد. در اغلب موارد این هزینه به عهده مشتری است بناربراین از قبل در این مورد سوال کنید. البته یک راه ساده برای کاهش هزینه حمل و نقل وجود دارد و آن اینست که حفاظ آهنی را برای همه پنجره ها یکجا سفارش دهید. سفارش های تکی حفاظ اصلا به صرفه نیست ولی در سفارش های کلی هزینه حمل و نقل بین چندین حفاظ سرشکن می شود.

5. کارایی های حفاظ پنجره

زمانی که صحبت از نرده پنجره به میان می آید، عده ای در واقع در این فکر هستند که حفاظ پنجره دوجداره آهنی همانند سلول ها زندان در مقابل شیشه های خانه زیبای آن ها نصب خواهد شد.

با توجه به این که در ساختمان های امروزه، امنیت مقوله ای است که حرف اول را می زند، می توان گفت که نصب حفاظ پنجره یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن دقت کنید و بعضا می توانید آن ها را روی درها و برخی دیوار ها نیز نصب کنید.

زمانی که شما میخواهید یک خانه را اجاره کنید و یا بخرید، باید به امنیت درب ها و پنجره ها توجه زیادی داشته باشید.

امنیت یکی از مهم ترین بخش هایی است که برای زندگی در یک ساختمان به داشتن آرامش بیشتر شما کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه