امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

درب و پنجره upvc

حتما تا کنون بارها نام درب و پنجره upvc را شنیده اید. یو پی وی سی upvc  نوعی ترموپلاست است که از مشتقات نفت و گاز طبیعی می باشد و طی یک فرایند پلیمری حاصل می گردد. upvc بسیار سبک است و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف دارد، از این رو از آن در ساخت درب و پنجره استفاده می شود.

استفاده از این درب و پنجره ها مزایایی دارد که در ادامه این مطلب به بیان آن ها می پردازیم.

تاریخچه upvc

در گذشته پروفیل ها کارایی لازم را نداشتند. بعضی تمام انرژی را هدر می دادند و برخی دیگر وزن بالایی داشتند و یا در برابر رطوبت فرسوده می شدند.

در چنین شرایطی نیاز به پروفیلی احساس می شد که هیچ کدام از این نقطه ضعف ها را نداشته باشد. بنابراین پس از مدتی پروفیل های upvc وارد بازار شد. اولین درب و پنجره upvc در سال 1960 میلادی در اروپا تولید شد، اما اواخر دهه 50 اولین کارخانه آن در ایران احداث شد.

به دلیل موفقیت این محصول، از همان تاریخ تا امروز استفاده از درب و پنجره upvc کاملاً رایج شده است. به طوری که اکنون 75 درصد سهم بازار درب و پنجره دوجداره اروپا، به upvc ها اختصاص دارد.

انواع پنجره دوجداره upvc

- پنجره upvc دوحالته

این نوع پنجره هم مانند یک پنجره لولایی ساده، به طور کامل باز می شود و هم از بالا برای تهویه هوا، باز می شود.

پنجره upvc بازشوی لولایی

این درب و پنجره upvc، از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود و باعث تهویه مناسب هوا می شود.

- پنجره upvc سایبانی

یو پی وی سی سایبانی از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود. بازشوی این پنجره به گونه ای به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره، از اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی جلوگیری می کند.

- پنجره upvc کمانی

پنجره کمانی از زیباترین انواع پنجره دوجداره upvc  است که از افق دارای قوس می باشد و با انحنای کامل ایجاد می شود. حتی شیشه نصب شده بر روی این پنجره، شیشه خم می باشد. این نوع پنجره فضای خانه را بزرگ تر جلوه می دهد و دیدی وسیع به بیرون را ایجاد می کند.

- پنجره upvc  فولکس واگنی

این نوع upvc بصورت کشویی باز می شود، با این تفاوت که ریل بازشو در پنجره کشویی در یک ردیف با لنگه ثابت نیست و پس از بسته شدن پنجره، عایق بندی کامل بوجود نمی آید.

پنجره  upvc کشویی

پنجره دو جداره ریلی در هنگام باز شدن، فضایی را اشغال نمی کند و جلوی پرده نصب شده را نمی گیرد.

ارسال دیدگاه