امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

تخته های برش گردو، بامبو، چوب ساج و پلاستیک بهترین عملکرد را دارند - اگرچه مواد دیگری نیز هستند که آنها نیز عملکردهای خوبی دارند.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از تخته های برش چوبی کاملاً مناسب و ایمن هستند، چرا که اکثر آنها در برابر باکتری مقاوم هستند. با این حال، تخته های برش چوبی را نمی توان داخل  ماشین ظرفشویی قرار داد – که امر این تمیز و ضدعفونی کردن آنها را کمی سخت می کند.  اما، تخته های پلاستیکی را می توانند براحتی تمیز کرد و داخل ماشین ظرفشویی قرارا داد. این امر به تمیز کردن کامل تخته بویژه از بین بردن باکتری های ناخوشایند مانند سالمونلا کمک می کند.

برای برش زدن و تکه تکه کردن گوشت، ماهی و مرغ از تخته های برش پلاستیکی استفاده کنید تا بتوانید آن را ضد عفونی کنید و یا از طریق ماشین ظرفشویی بشویید.

برای جلوگیری از آلودگی و رشد باکتریها برای برش نان و سبزیجات از تخته های برش چوبی استفاده کنید. به طور کلی تهیه تخته های جداگانه برای گوشت و سبزیجات ایده خوبی است.

نکته 1: همیشه بعد از استفاده، هر دو طرف تخته برش چوبی را بشویید - اگر فقط یک طرف آن را بشویید، وقتی خشک شد، می تواند باعث شود که تخته تاب بردارد و دیگر صاف نشود.

 نکته 2: شما باید گاهی اوقات روی تخته برش چوبی خود روغن معدنی (مخصوص مواد غذایی) بمالید تا همیشه شرایط مطلوبی داشته باشد تا آب را به خود جذب نکند. نفوذ آب در عمق چوب زمینه های تولید باکتری را ایجاد می کند - این یکی از مهمترین دلایلیست که نباید تخته های چوبی را در آب غوطه ور کنید.

همیشه بعد از استفاده از تخته آن را تمیز کنید و بگذارید تا تخته با هوا کاملا خشک شود. سپس مقداری روغن معدنی (مناسب مواد غذایی) در سرتاسر تخته بمالید و مقدار اضافی آن را پاک کرده و سپس با تکیه دادن آن به دیوار (با قراردادن یک دستمال کاغذی بین تخته و دیوار) به مدت 24 اجازه دهید تا خشک شود.

 

 

 

ارسال دیدگاه