امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

در این مقاله قصد داریم مطالبی را برای تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت برای شما بیان کنیم تا در هنگام انتخاب و خرید پروفیل بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید پروفیلی باکیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید باید به طور دقیق از مشخصات و ویژگی‌های آن اطلاع پیدا کنید. پروفیل‌ها که به نام قوطی پروفیل هم شناخته می‌شوند در صنعت ساختمانی کاربرد بسیار زیادی دارند. اگر شما هم دوست دارید با ویژگی‌های این محصول آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله در کنار ما بمانید.

نحوه تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

قبل از اینکه به نحوه تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت بپردازیم بهتر است با پروفیل آشنا شوید. پروفیل‌ها مقاطعی توخالی هستند که دارای سطح مقطع‌های مختلف هستند. وقتی سطح مقطع آن‌ها مربع یا مستطیل است به آن‌ها قوطی هم گفته می‌شود. این قوطی‌ها در صنعت ساخت درب و پنجره کاربرد بسیار زیادی دارند. اما موضوعی که مطرح می‌شود این است که هنگام خرید پروفیل چطور بفهمیم کدام پروفیل باکیفیت و کدام بی‌کیفیت است. برای تشخیص این مورد نکاتی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

از جمله عوامل مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود وزن پروفیل است. موارد بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد شامل ضخامت و سایز پروفیل، ابعاد پروفیل، جنس پروفیل، کارخانه تولید کننده محصول، استانداردهای تولید و قیمت محصول است. به هر کدام از این موارد به طور جداگانه می‌پردازیم.

تاثیر وزن پروفیل بر کیفیت آن

یکی از موارد بسیار مهم در کیفیت پروفیل وزن آن است. وزن زیاد پروفیل می‌تواند استحکام بیشتری را به دنبال بیاورد و از طرفی وزن کمتر پروفیل می‌تواند به سبک شدن وزن سازه و حذف بارهای اضافی کمک کند. از این رو نمی‌توان گفت کدام بهتر است. بلکه باید تعادلی بین این دو برقرار گردد. جنس پروفیل هم بر وزن آن تاثیر می‌گذارد. پروفیل‌های آلومینیومی نسبت به پروفیل‌های فولادی وزن کمتری دارند و البته استحکام کمتری هم دارند.

ضخامت و سایز پروفیل عاملی موثر در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

یکی از عوامل بسیار مهم که ارتباط مستقیمی هم در وزن پروفیل دارد ضخامت و سایز پروفیل است. این موضوع در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت بسیار اثرگذار است. ضخامت در قیمت پروفیل‌ها هم تاثیر‌گذار است.

ابعاد پروفیل و نقش آن در کیفیت محصول

یکی از موضوعات مهم در انتخاب پروفیل باکیفیت و تشخیص آن از پروفیل بی‌کیفیت، دقت ابعادی پروفیل‌های تهیه شده است. لبه‌های پروفیل‌ها بسیار مهم هستند و هنگام خرید دقت کنید تا دچار اعوجاج نباشند. وقتی دقت ابعادی بالا برود اندازه پروفیل‌های تهیه شده به اندازه استاندارد نزدیک‌تر خواهد بود. به این شکل وزن پروفیل نیز مطابق با استاندارد خواهد شد.

جنس مواد اولیه و نقش آن در کیفیت پروفیل

هر چه مواد اولیه مرغوب‌تری برای تولید پروفیل مصرف شود کیفیت پروفیل تولیدی نیز بالاتر خواهد بود. استفاده از فلزات مختلف تاثیر زیادی بر کیفیت محصول نهایی می‌گذارد و باعث می‌شود محصول نهایی از نظر خواص مکانیکی، شیمیایی، مقاومت، چگالی و قیمت با هم تفاوت پیدا کنند. مثلا آلومینیوم از فولاد سبکتر است و از نظر قیمتی نیز ارزان‌تر است. اما نسبت به پروفیل‌‌های فولادی از مقاومت به خوردگی‌ بالاتری برخوردار است.

برای بهبود خواص پروفیل‌های فولادی آن‌ها را بهینه و تقویت کرده‌اند و با نام‌های پروفیل‌های استیل و گالوانیزه روانه بازار کرده‌اند. قیمت این پروفیل‌ها از نمونه‌های فولادی بیشتر است و خواص بهتری هم نسبت به نمونه‌های مشابه خود دارند.

کارخانه‌های تولید کننده پروفیل

برند یک محصول به تنهایی می‌تواند نقش مهمی در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت ایفا کند. رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید پروفیل‌ها می‌تواند در کیفیت آن‌ها موثر واقع شود. به همین دلیل قیمت این پروفیل‌ها در بازار مشخص است و معمولا محصولات باکیفیت بالا به سرعت جای خودشان را در بازار پیدا می‌کنند.

قیمت راهی موثر در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

یکی از راه‌های نسبتا راحت در تشخیص کیفیت پروفیل‌ها مقایسه قیمت آن‌ها است. البته این موضوع به این معنی نیست که هر چه جنسی گران‌تر شود بهتر است. اما هیچ ارزانی هم بی‌حکمت نیست. پس در هنگام خرید حتما به این موارد دقت کنید و از قبل درباره قیمت اجناسی که از آن‌ها مطمئن هستید استعلام بگیرید.

دقت جوشکاری در تعیین کیفیت پروفیل

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد دقت جوشکاری پروفیل است. برای تولید پروفیل ورق را شکل می‌دهند و سپس لبه‌های آن را بهم جوش می‌دهند. جوش‌ها باید کاملا یک دست انجام شود و درزی در جوش دیده نشود.

نحوه فرم دهی پروفیل و تاثیر آن بر کیفیت محصول نهایی

فرم دهی پروفیل در کارخانه به وسیله غلطک‌های خاصی در کارخانه انجام می‌شود و برای اینکه پروفیل‌ها دارای گوشه‌های صاف و مرتب شوند باید از غلطک‌ها به شکل درستی استفاده شود.

کیفیت برشکاری و تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

عامل مهم دیگری که می‌تواند در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت به شما کمک کند کیفیت برشکاری است. وقتی پروفیل‌ها را برش می‌دهند ممکن است پلیسه‌هایی در محل برش ایجاد شود که کارخانه باید آن‌ها را از روی محل برش بردارد و محصولی باکیفیت به بازار عرضه کند.

نوع ورق به کار رفته در تولید پروفیل و نقش آن در تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت

بی‌شک یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند کیفیت یک پروفیل را مشخص کند کیفیت ورقی است که در تولید آن به کار رفته است. کارخانه‌های متعددی در کشور مشغول تولید کردن ورق هستند و برای خریداران مهم است که ورق پروفیل از کدام کارخانه تهیه شده است.

چرا کیفیت پروفیل انتخابی مهم است؟

پروفیل‌ها با توجه به کاربردهای بسیار بالایی که در صنایع مختلف دارند به یک محصول مهم و پرکاربرد در صنعت تبدیل شده اند. از نظر شکل ظاهری به دو دسته باز و بسته تقسیم می‌شوند و دارای ابعاد و ضخامت‌های مختلفی نیز هستند. از نظر نوع کاربرد نیز به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شوند و از رنج مصرفی بسیار گسترده‌ای برخوردار هستند.

به دلیل استفاده گسترده از پروفیل‌ها در صنعت، لزوم تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت بیشتر خودش را نشان می‌دهد. از آنجایی که این پروفیل‌ها هم در صنعت ساختمان سازی به کار می‌روند و هم مصارف بسیار گسترده‌ای در صنایع گوناگون مانند ساخت تجهیزات پزشکی، کشتی سازی، خودرو سازی، لوازم خانگی و … دارند باید از نوع باکیفیت انتخاب و خریداری شوند.

قیمت پروفیل به چه عواملی وابسته است؟

قیمت پروفیل تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد که شامل نوسانات بازار ارز، هزینه‌های خرید ورق از کارخانجات تولید کننده، کیفیت ورق، جنس ورق، ضخامت و سایز، هزینه‌های حمل و نقل ورق تا کارخانه تولید پروفیل، هزینه تولید، وزن پروفیل، شکل سطح مقطع، روش تولید، برند و … است. با توجه به تنوع بالای این محصول در بازار، شما باید ابتدا پروفیل مورد نیاز خود را انتخاب نمایید و سپس با استعلام قیمت از تولید کننده پروفیل را خریداری نمایید.

کلام آخر

برای تشخیص پروفیل با کیفیت از بی کیفیت روش‌های زیادی وجود دارد که سعی کردیم در این مقاله به آن‌ها اشاره کنیم. از آن‌جایی که پروفیل یکی از محصولات تولید شده داخلی است قیمت مناسبی دارد. اما قیمت آن با توجه به موارد مختلف متفاوت است. از این رو شما باید با در نظر گرفتن موارد مهم، انتخابی درست و مناسب انجام دهید. پروفیل‌‌ها در سطح مقطع‌های مختلف تولید می‌شوند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند.

ارسال دیدگاه