امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

انواع پنجره دوجداره

پنجره دو جداره را می توان از چندین جهت به انواع مختلف تقسیم بندی کرد، از نظرنحوه بازشو و  از نظر upvc بودن و یا آلومینیوم بودن و نوع متریال تولید مهمترین تقسیم بندی جهت پنجره دو جداره می باشد. در این نوشته به انواع پنجره دو جداره خواهیم پرداخت.

پنجره دو جداره بر اساس نوع بازشو و نوع یراق آلات انواع مختلفی دارد. پنجره دو جداره را نیز می توان بر اساس نوع متریال تقسیم بندی کرد، پنجره دوجداره upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی.

1- انواع پنجره دوجداره بر اساس نوع متریال تولید شده:

-پنجره دوجداره upvc: این نوع پنجره دو جداره با پروفیل های عایق upvc تولید می گردند و معروف به پنجره دوجداره upvc می باشند. پنجره دوجداره upvc  جهت تمامی انواع آب و هوایی مناسب می باشد. بر اساس نوع یراق آلات و نوع بازشو دارای نوع های مختلف می باشند. پنجره upvc در رنگ ها مختلف قابل تولید می باشد. با پروفیل upvc، پنجره دو جداره در ابعاد استاندارد و مشخص می توان تولید کرد. و در ابعاد بزرگ این نوع پنجره دو جداره دارای محدودیت می باشد.

- پنجره دو جداره آلومینیومی: در این نوع پنجره دو جداره، جهت ساخت از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود. در این حالت جهت داشتن پنجره دو جداره استاندارد و عایق باید از آلومینیوم های ترمال بریک استفاده کرد. در این نوع پروفیل آلومینیومی یک تیغه پلی آمیدی در بین پروفیل دوخته می شود و ارتباط بیرون و داخل در پنجره قطع می شود. با توجه به اینکه آلومینیوم یک فلز رسانا می باشد، با قرار گرفتن این تیغه پلی آمید عایق در بین این پروفیل، رسانایی آلومینیوم از بین می رود و به این حالت پنجره دوجداره ترمال بریک می گویند. با توجه به اینکه ممان اینرسی در پنجره های دوجداره آلومینیومی بالاتر از پنجره دوجداره upvc می باشد، از اینرو در ابعاد بزرگ حتماً باید از این نوع پنجره دو جداره استفاده شود.

2- انواع پنجره دو جداره از نظر نوع بازشو:

- پنجره دو جداره ثابت: در این نوع پنجره هیچ گونه بازشویی نداریم و تنها یک فریم و یک قاب به همراه شیشه دوجداره داریم.

- پنجره دو جداره تک حالته: در این حالت پنجره دو جداره فقط از یک جهت و به صورت لولایی باز و بسته می شود.

- پنجره دو جداره دوحالته: در این حالت پنجره هم از یک جهت به صورت لولایی باز می شود و هم با دادن دستگیره به سمت بالا از عرض بالا نیز مانند پنجره قطار به صور زاویه 25 درجه باز می شود. نحوه بازشو در این مدل از پنجره همانند پنجره قطار می باشد. با توجه به کیپ تر بودن پنجره مدل دوحالته در هنگام بسته شدن، پیشنهاد می گردد جهت بالا بردن میزان عایقی پنجره خود از یراق آلات دو حالته استفاده نمایید.

با توجه به وجود تنوع در انواع پنجره دو جداره، شما باید در انتخاب پنجره دو جداره خود نوع کاربری و ابعاد مورد نظر خود را در نظر بگیرید، بعنوان مثال جهت ابعاد بزرگ پنجره بهتر است از مدل های آلومینیومی استفاده نمایید.

- پنجره دو جداره کشویی: در این حالت پنجره به صورت ریلی باز و بسته می شود، می تواند چب بازشو باشد و راست بازشو. در این حالت پنجره نسبت به لولایی عایق کمتری دارد. پنجره دو جداره ریلی با توجه به نحوه بازشو آن که در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند، به یک از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره تبدیل شده است.

- درب دوجداره: یک درب می باشد با عرض و ارتفاع استاندارد و مشخص، که دو طرف دستگیره و قفل سوییچی دارد. می تواند به سمت بیرون باز شود و یا به سمت داخل، انتخاب با مشتری می باشد. همچنین می تواند چپ و یا به سمت راست باز شود.

- پنجره دو جداره فولکس واگنی: در این حالت پنجره مثل درب ماشین فولکس واگن باز و بسته می شود، و به همین خاطر نیز به این نام مشهور است. کارکردی مشابه با پنجره دو جداره ریلی و کشویی دارد اما در این حالت ابتدا پنجره 12 سانت به سمت داخل می آید و سپس در ریل مخصوص خود قرار می گیرد. پنجره فولکس واگنی یک پنجره ریلی و کاملاً عایق و استاندارد می باشد و جهت مصارف ویلایی بسیار مناسب می باشد.

- پنجره دو جداره آکاردئونی: در این حالت پنجره مطابق با آکاردئون باز و بسته می شود. در هنگام باز شدن پنجره کلیه لنگه ها به یک سمت جمع می شوند و بر روی یک لنگه ثابت در یک طرف قرار می گیرد. جهت یکسان کردن دو فضا این نوع پنجره بسیار مناسب می باشد.

- پنجره دو جداره لیفت اند اسلاید: این نوع پنجره از مدل های کشویی و اسلایدینگ می باشد که عملکردی بسیار عایق دارد، و در ابعاد بزرگ مخصوصا با پروفیل آلومینیوم قابل تولید می باشد. این نوع پنجره جهت فضاهای ویلایی بسیار مناسب می باشد.

ارسال دیدگاه