امروز سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

در این مطلب قصد داریم به بررسی راهنمای خرید کدام پنجره دوجداره بهتر است؟ بپردازیم. در اینجا ممکن است اگر قصد خرید پنجره با قیمت مناسب دارید و نمی‌دانید کدام مارک برای شما مناسب‌تر و اقتصادی‌تر است. سوالاتی برای شما پیش بیاید و یا اصلا چرا با توجه به این مبحث ساختمان بهتر است از کدام درب و پنجره‌های دو جداره در ساختمان‌ها استفاده کنیم یا کدام یک از مدل های پنجره برای بهینه سازی گرمای ساختمان مناسب‌تر است و موارد دیگر در خصوص انتخاب و خرید بهترین درب و پنجره دوجداره، پیشنهاد می‌کنیم با مقاله بهترین پنجره دوجداره در سایت سی‌فور همراه باشید.

کدام پنجره دوجداره مناسب می‌باشد؟

این سوال مهم که در ذهن اکثر خریداران ما وجود دارد که می‌خواهند بدانند کدام مارک و برند از پنجره دوجداره بهتر می‌باشد. برای شناخت بهترین پنجره دوجداره لازم است که پنجره را در موارد مختلفی دسته‌بندی کنیم چرا که هر دسته می‌تواند یک معیار برای معرفی بهترین پنجره دو جداره یو پی وی سی از دید شما باشد که در هر محل نصب قطعا دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد و به طور کلی از مهمترین فاکتورها برای معرفی بهترین پنجره دوجداره upvc می‌توان به اصول مهم زیر توجه کرد:

بهترین مارک پنجره دوجداره (نوع برند پروفیل)

بهترین نوع پنجره دوجداره (مدل بازشو پنجره دوجداره)

نوع یراق آلات (ترک یا آلمانی بودن)

نوع شیشه دوجداره که حتما باید صنعتی باشد

نصب پنجره دوجداره استاندارد توسط متخصص و عایق بندی پنجره

جالب است بدانید که مارک های مختلفی از پنجره دو جداره یو پی وی سی در بازار ایران وجود دارد که هرکدام دارای قابلیت‌ها و ویژگی های خاص خود می‌باشند. همچنین این پنجره‌ها دارای قیمت‌های مختلفی هستند که یکی از این اصول مهم و موثر در قیمت پنجره upvc همین مارک یو پی وی سی می‌باشد. این نکته را نیز در نظر بگیرید که پنجره های دوجداره علاوه بر پروفیل UPVC، با پروفیل آلومینیومی نیز ساخته می‌شوند. اگر مایل به انتخاب پنجره دوجداره با پروفیل آلومینیوم با عایق بندی قوی هستید، بهتر است از پنجره دوجداره ترمال بریک(Thermal break) استفاده کنید.

ویژگی های بهترین پنجره دو جداره

پنجره دوجداره از شیشه‌های دو جداره با فریم UPVC ساخته می شود. یو پی وی سی نوعی جایگزین برای آلیاژهای فلزی و غیر فلزی در ساخت درب و پنجره می‌باشد و از ویژگی های بارز آن می‌توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و عدم اشتعال پذیری اشاره نمود. اساس پنجره دو جداره بر پایه شیشه دو جداره است.

در این نوع پنجره دو یا چند لایه شیشه به کمک نوار اسپیسر که دور تا دور آن ها قرار گرفته از همدیگر جدا شده اند و فضای بین شیشه‌ها با هوا یا گاز آرگون و یا SF6 پر می‌شود. اسپیسرها اصولا از جنس آلومینیوم هستند که درون آن‌ها با ماده سیلیکا ژل که نوعی رطوبت گیر است و رطوبت هوای بین دو شیشه را جذب می‌کند پر شده است.

نکاتی برای تنظیم پنجره‌های دوجداره

در ادامه این مقاله نحوه تنظیم پنجره‌های دوجداره با استفاده از مواد تنظیم مناسب به شما آموزش داده می‌شود.

ارزیابی و آماده‌سازی مواد: ابتدا باید پنجره‌های دوجداره خود را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ ترک، نشتی یا تخریب ناشی از رطوبت وجود ندارد. سپس نیاز به مواد تنظیم‌کننده را محاسبه کنید. معمولاً از موادی مانند سیلیکون، نئوپرن یا پلی اورتان برای تنظیم پنجره‌ها استفاده می‌شود.

تمیز کردن و تمیز کردن: قبل از شروع روتوش، پنجره‌ها را از هرگونه کثیفی، گرد و غبار و رنگ قدیمی تمیز کنید. برای تمیز کردن کامل سطح پنجره‌ها از محلول‌های شستشوی مناسب استفاده کنید.

ویندوز را تنظیم کنید: پنجره‌های خود را با استفاده از مواد ثابت انتخاب شده ایمن کنید. ابتدا مهره‌های تنظیم را با دقت روی لبه‌ها و ستون‌های پنجره‌ها قرار دهید. سپس به تدریج مواد تنظیم‌کننده را به سمت داخل و خارج پنجره پر کنید. اطمینان حاصل کنید که هر شکاف و شکافی به خوبی پوشانده شده است.

تکمیل و تمیز کردن: پس از اتمام تنظیم، صبر کنید تا مواد تنظیم کاملاً خشک شوند. سپس با استفاده از یک دستمال تمیز، پنجره‌ها را از هر گونه زباله تمیز کنید. این شیوه تمیز کردن پنجره دوجداره به نتیجه نهایی و ظاهر پنجره شما کمک می‌کند.

نکات مهم

قبل از باز و بسته کردن پنجره‌ها مطمئن شوید که کاملاً خشک شده‌اند.

اگر پنجره‌های شما نیاز به تعمیر اساسی دارند، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای استفاده کنید.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از مواد تنظیم‌کننده مهم است. حتماً از وسایل ایمنی مانند دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

اگر در مورد نحوه رگلاژ پنجره دوجداره نیاز به مشاوره بیشتر دارید می توانید به پایین این صفحه مراجعه فرمایید و تمامی سوالات خود را از آنها بپرسید کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

مزایای استفاده از پنجره دوجداره

از جمله مزایای استفاده از پنجره دوجداره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ذخیره انرژی

کاهش میزان صدا

افزایش امنیت

داشتن قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل

عدم اشتعال

مقاوم در برابر زلزله

عمر بالا دارد و از محیط زیست محافظت می‌کند

قفل ایمنی پنجره دوجداره

قفل ایمنی پنجره دوجداره، با نصب آسان و سیستم قفل‌بندی پیچیده، امنیت و حفاظت بیشتری را برای منازل و ساختمان‌ها فراهم می‌کند. این قفل با مقاومت در برابر ضربه و نیروهای جانبی، هشدارهای بصری و صوتی در صورت تلاش برای تخطی، و کاهش خطرات مرتبط با پنجره‌ها، امکان استفاده امن را به کاربران می‌دهد. قفل ایمنی پنجره دوجداره یک راهکار حیاتی برای افزایش ایمنی و آرامش است.

عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره

از جمله عواملی که می‌توانند بر قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذار باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اندازه پنجره: هرچه فضای منزل بزرگتر باشد، به پنجره های بزرگ‌تری نیاز می‌باشد. ابعاد پنجره و تعداد شیشه‌های آن، میزان پروفیل مصرفی، میزان لاستیک مصرفی، تعداد یراق‌های استفاده شده و …، از عوامل تعیین کننده قیمت پنجره دوجداره می‌باشد.

یراق آلات: عامل دیگری که بر قیمت پنجره دوجداره تاثیر دارد، یراق مصرفی در آن است، کیفیت، نوع و تعداد یراقی که در پنجره به کار رفته است، دومین عامل تعیین کننده قیمت می‌باشد.

شیشه و لاستیک: بیشتر بخش های یک پنجره را شیشه تشکیل می‌دهد. چندین لایه شیشه که در کنار هم قرار می‌گیرند و در بین آن ها یک فضای خلا به وجود می‌آید که گاز آرگون در این فضا قرار می‌گیرد و کیفیت شیشه به آن‌ها بستگی دارد؛ هر چه کیفیت بهتر باشد، قیمت پنجره بیشتر است.

بهترین مدل پنجره دوجداره

در بهترین مدل پنجره دوجداره، عواملی همچون کیفیت ساخت، عملکرد حرارتی برتر، و ظاهر زیبا به همراه هستند. این مدل پنجره با استفاده از مواد مقاوم و تکنولوژی پیشرفته، در برابر عوامل جوی مقاومت بالا و عایقی قوی دارد. همچنین، با دو لایه شیشه و فضای هوا در میان، از انتقال حرارت جلوگیری کرده و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش کمک می‌کند. ظاهر زیبا و طراحی با دقت نیز به این مدل پنجره جذابیت و استحکام بیشتری می‌بخشد.

انواع برند معروف پنجره دوجداره UPVC

پنجره دوجداره UPVC محصولی مدرن است که در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود. این محصول ساخته شده از نفت خام است و در برابر تغییرات گرما و سرما، مقاوم است و تغییر شکل نمی‌دهد.

برند‌های زیادی برای پروفیل پنجره دو جداره موجود می‌باشد، لازم است بدانید اگر به دنبال بهترین برند پنجره یو پی وی سی هستید و یکی از انواع پروفیل‌ها را انتخاب کرده‌اید، باید به این نکته نیز توجه کنید که در برخی از موارد دیده شده است از پروفیل‌های تقلبی نیز به عنوان پروفیل‌های معتبر استفاده می‌کنند. پس حتما در هنگام خرید و نصب پنجره دوجداره این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که احتمال اینکه پروفیل تقلبی باشد نیز وجود دارد. پس سعی کنید برای نصب پنجره upvc از دفاتر نصب معتبر کمک بگیرد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه پنجره دوجداره می توانید با کارشناسان پروفیل در و پنجره سی‌فور تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه