امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

بهداشت پوست و زیبایی چهره

زیبایی صورت

اهمیت زیبایی و داشتن ظاهری زیبا امروزه بر کسی پوشیده نیست. آیا شما نیز جزو افرادی هستید که هر روز چند ساعت جلوی آینه صرف می کنید تا زیبا به نظر برسید؟ در حالیکه آرایش یک راه سرگرم کننده برای نشان دادن خودتان و کاستن از ضعف هاست ولی شما نیاز نیست به آن وابسته باشید تا زیباییتان را مشخص کنید.

یک چهره خالص و طبیعی نه تنها به زیبایی شما اجازه ی درخشیدن می دهد بلکه بهترین و آسانترین راه برای شما است.پس آیا ممکن است شما بعضی روزها وقت برای ارایش و زیبایی نداشته باشید ولی باز هم بی نظیر به نظر برسید؟جواب یک بله قاطع است.با رعایت نکات ساده ای که در زیر برای شما آمده است می توانید به طور طبیعی زیبا به نظر برسید.

تمام این نکات به رژیم، سبک زندگی و مراقبت های روزانه شما بستگی دارد.حتی اگر یکی از این موارد نادیده گرفته شوند ممکن است روی سلامتی تان تاثیر بگذارد.

پوست خود می زنید هم همان تاثیر را دارد. زیرا پوست شصت درصد از موادی را که به پوستتان می زنید جذب می کند.پس از اجزای تشکیل دهنده کرم ها و محصولات پوستی خود مطلع باشید. از محصولات حاوی پارابن، مواد شیمیایی نفتی و سولفات ها دوری کنید زیرا می توانند باعث ناراحتی پوستی یا خشکی موی شما شوند و تاثیر خوبی بر زیبایی شما نداشته باشند.بهتر است از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده طبیعی استفاده کنید.

پوست سود می رساند و حالتان را بهتر می کند.

با داشتن حداقل سه ساعت فعالیت فیزیکی در هفته در سلامتی تان کاملا مشهود خواهد بود.این فعالیت ها گردش خون را تقویت می کنند، به دفع سموم کمک می کنند، میانگین اکسیژنی که به پوست می رسد را افزایش می دهند و سبب کاهش استرس می شوند که به کل بدن از جمله پوست سود رسانی می کنند. ورزش کردن از نکات بسیار مهم در حفظ زیبایی است.

آکنه و جوش های سر سیاه در پوست می شود و منافذ پوست را مسدود می کند.

وقتی از لایه بردار استفاده می کنید بهتر است به موقع از کرم مرطوب کننده و سرم پوست خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.می توانید این لایه بردار ها را از بازار تهیه کنید یا اسکراب قهوه یا دیگر اسکراب های طبیعی را در خانه درست کنید.

لایه بردار ها را بیش از دو بار در هفته استفاده نکنید.شما با انجام این روش پوست نرم تر و تازه تری خواهید داشت.

  1. کرم ضد آفتاب اجباری است.

کرم ضد آفتاب یک گزینه انتخابی نیست.اشعه فرابنفش موجود در آفتاب باعث فرآیند پیری پوست می شود. اگر این گزینه را رعایت کنید در آینده از خود تشکر خواهید کرد.این کار از ایجاد نقاط تیره و پر پیگمانت در پوست جلوگیری می کند.

SPF یا همان فاکتود محافظتی در برابر نور خورشید نشان دهنده میزان محافظتی است که محصول برای شما به عمل می آورد. پوست شناسان توصیه می کنند از SPF حداقل 30 قبل از خروج از خانه استفاده کنید.

موی شما بسیار خوب است و کمک می کند سالم و صاف به نظر برسند و در کاهش بروز چروک های پوستی موثر است.ابریشم هم چنین به طور طبیعی در برابر نفوذ مایت و آلرژن های دیگر مقاوم است.

  1. کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید.

بسیار مهم است که خودتان را شاد نگه دارید.استرس و اضطراب زندگی های امروزه ما موجب شده است ما غمگین و تحت فشار باشیم.برای خود وقتی اختصاص دهید و فعالیت هایی که شما را شاد می کنند انجام دهید چه نقاشی، دوچرخه سواری، گوش دادن به موسیقی یا آشپزی باشد.

  1. خودتان، ضعف هایتان و هر چیز مربوط به خود را در آغوش بکشید.

شما باید خودتان را دوست داشته باشید تا به انرژی دست یابید.دوست داشتن خود، خود پسندی نیست بلکه لازم است ابتدا خودتان را دوست داشته باشید تا بتوانید دیگران را دوست داشته باشید.همه ما عیب ها و ایراداتی داریم ولی بدون آن ها هرگز کسی که الان هستیم نمی شدیم.تمام بخش های وجود خود را دوست داشته باشید. زیبایی درونی شما به آرایش نیاز ندارد و با رعایت این 25 روش می توانید به طور طبیعی و بدون آرایش زیبا باشید.

نگارش و گردآونده: رضا رحیمی

ارسال دیدگاه