امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

موارد استفاده از چاقوی برش گوشت یا همان چاقوی برگ زنی

چاقوی سرآشپز ممکن است یکی از کاربردی ترین چاقوهای آشپزخانه باشد که می توان به کمک آن برشهای مربوط به اکثر مواد غذایی را انجام داد، اما اگر می خواهید برش های دقیق و نازک تری از مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، ژامبون و ماهی داشته باشید خرید و تهیه یک چاقوی برش گوشت و یا کباب زنی با کیفیت بالا را در نظر داشته باشید.از چاقوهای برش گوشت و یا کباب زنی برای برش دادن نازک گوشت های پخته شده یا به اصطلاح ساتوری کردن گوشت های کبابی بزرگ، برش زدن مرغ، ژامبون وغیره استفاده می شود. بلندی و نازکی تیغه به آنها اجازه می دهد تا برش های دقیق تر و نازک تری را ایجاد کنند. همچنین از این نوع چاقو می توان برای تراشیدن برشهای نازک و یکنواخت از طیور پخته شده مانند بوقلمون یا مرغ و برش دادن تکه های بزرگ گوشت نیز استفاده کرد. گاهی اوقات نیز می توان آن را برای برش فیله ماهی های بسیار بزرگ بکار برد.

چاقوی های برش گوشت از نظر ظاهر چگونه هستند؟

این نوع از چاقوها تقریبا بزرگ هستند، اندازه های معمول آنها بین 20 و 38 سانتی متر و نوک آنها معمولا تیز می باشد، اما برخی از تولیدکنندگان آنها را با نوک گرد نیز تولید می کنند. این نوع از کارد و چاقو دارای تیغه های باریک و نازک هستند. تیغه هایی باریک تر از تیغه چاقوی سرآشپز تا کاربر هنگام برش زدن و حرکت آن به عقب و جلو مقاومت کمتری را حس کند. در واقع این تیغه های باریک به منظور کاهش مقاومت هنگام کار با چاقو طراحی شدند. این نوع از چاقو در مقایسه با چاقوی سرآشپز، که تیغه آن در قسمت پشتی (پشت تیغه) دارای ضخامت بیشتری می باشد، دارای پشت تیغه نازک تری هستند.

تیغه چاقوی برش گوشت (برگ زنی) باید بلند باشد تا دیگر مجبور نباشید بطور مداوم چاقو را برای ایجاد برش به عقب و جلو حرکت دهید. همچنین این بلندی باید به اندازه ای باشد که بتوان  کباب های بزرگ را به اصطلاح ساطوری کرد و یا حتی کباب ترکی را براحتی برش داد. یک ویژگی مهم این نوع از چاقو این است که طول چاقو باید از بزرگترین موردی که شما قصد برش زدن آن را دارید بیشتر باشد. بنابراین، معمولاً  چاقوی گوشت بری یا برگ زنی که دارای بلند ترین تیغه می باشد، را می توان بهترین چاقو از این نوع دانست. در واقع این بلندی تیغه باعث  به اصطلاح " اره" کمتر (عقب و جلو کردن هنگام برش زدن) می شود که آسیب کمتری به گوشت، مرغ و یا کبابی که قصد برش یا ساطوری کردن آن را دارید وارد می کند.  

همیشه سعی کنید برای برش زدن گوشت، مرغ و ماهی از چاقوهای بدون دندانه استفاده کنید. چاقوهای دندانه دار به دلیل وجود دندانه در لبه تیغه آنها باعث صدمه به بافت نرم می شود و معمولاً ایده خوبی برای  برش گوشت و مرغ  نیستند و ممکن است به جای کمک به برش زدن آسان و یکدست باعث پاره شدن و خرد شدن بافت نرم گوشت شوند.

ارسال دیدگاه