امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

روش های عایق بندی درب و پنجره دوجداره UPVC

در و پنجره دوجداره upvc به دلیل ویژگی عایق بودن در برابر گرما و صدا معروف است. این ویژگی به دلیل نوع طراحی خاص در و پنجره دوجداره upvc است. با این حال، این ویژگی گاهی اوقات ممکن است تغییر کند و عایق بندی پنجره دوجداره upvc دچار آسیب شود که نتیجه آن انتقال صدا و گرما و غیره خواهد بود. برای رفع این مسائل لازم است که با استفاده از یکسری ابزار و تجهیزات خاص به ترمیم و تصحیح عایق بندی در دوجداره و عایق بندی پنجره دوجداره یو پی وی سی پرداخت. در این مقاله سعی داریم تکنیک‌های مفیدی را به شما آموزش دهیم. پس برای یادگیری آن‌ها تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

ویژگی های پنجره دوجداره upvc

با گذشت زمان کاربرد پنجره‌های دوجداره گسترش چشمگیری پیدا کرده است و روز به روز به تعداد مشتریان و مصرف کنندگان در و پنجره دوجداره یو پی وی سی افزوده می‌شود. به طوری که در بعضی از نقاط شهر کمتر ساختمانی را می‌توان مشاهده کرد که در آن‌ها از در دوجداره upvc استفاده نشده باشد. در و پنجره دوجداره upvc ویژگی‌های خاص و مفیدی دارند که هرکسی را ترغیب به انتخاب و خرید خود می‌کنند. یکی از مزیت‌های اصلی و بسیار کاربردی پنجره دوجداره یو پی وی سی صرفه‌ جویی در مصرف انرژی است که نهایتاً منجر به صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش قیمت قبوض ساختمان می‌شود. این ویژگی به دلیل عایق بندی پنجره دوجداره upvc و همچنین عایق بندی در دوجداره اتفاق می‌افتد.

پنجره دوجداره upvc مقاومت بسیار زیادی در برابر انتقال صدا از خود نشان می‌دهد. استفاده از در و پنجره دوجداره upvc راه‌ حل بسیار خوبی برای ایجاد سکوت و آرامش در خانه است به ویژه برای خانه‌هایی که در شهرها و منطقه‌های شلوغی قرار دارند. چرا که به دلیل عایق بندی پنجره دوجداره یو پی وی سی سروصدای زیاد خارجی به داخل خانه نفوذ نمی‌کند. در نتیجه شما می‌توانید در محیطی آرام استراحت کنید. همچنین به دلیل طراحی ویژه و عایق بندی در دوجداره استفاده از در دوجداره upvc نیز در کنار استفاده از این پنجره‌ها تأثیر گذاری آن‌ها را برای مقاومت در برابر انتقال حرارت و صدا بیشتر می‌کند.

حالا که از اهمیت بسیار زیاد عایق بندی در در و پنجره دوجداره upvc آگاه شدید در ادامه مطلب قصد داریم در مورد نحوه عایق بندی در و پنجره دوجداره صحبت کنیم.

تکنیک ها و نکات مهم عایق بندی پنجره دوجداره upvc

ویژگی این محصول به یکی از دلایل اصلی انتخاب این پنجره‌ها توسط اکثر مشتریان و افرادی است که از پنجره دوجداره upvc استفاده می‌کنند. برای این ‌که عایق بندی پنجره دوجداره upvc کارآمد باشد لازم است که نصب محصول خود را حتماً به یک کارشناس نصب حرفه‌ای و متخصص در این زمینه بسپارید. در صورتی که کوچکترین اشتباه و بی دقتی در نصب پنجره دوجداره upvc صورت گیرد کارایی لازم را نخواهد داشت و شما فقط پول خود را هدر داده‌اید.

در حقیقت این نکته بسیار مهم است که در ابتدای فرآیند نصب، چهارچوب پنجره دوجداره به درستی با آهن پوشانده شود تا پیچ‌های آن به درستی جا بیافتند و همچنین امکان تثبیت آن فراهم شود. عامل مهم دیگری که هنگام فرآیند نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی از اهمیت بالایی برخوردار است نحوه نصب دقیق پنجره دوجداره است. نصب دقیق و درست علاوه بر این‌ که موجب افزایش طول عمر مفید پنجره می‌شود موجب کارآمدتر شدن عایق بندی پنجره دوجداره نیز خواهد شد.

تنظیم دقیق و درست اولیه پنجره دوجداره upvc هنگام نصب، یکی دیگر از الزاماتی است که شخص نصب کننده پنجره دوجداره باید آن را به عنوان عاملی مهم و تأثیرگذار در آن را نظر بگیرد. تنظیم مناسب این نوع از پنجره‌ها می تواند تضمین کننده کارآمد بودن طولانی مدت عایق بندی پنجره دوجداره upvc باشد، بدون این‌ که نیاز به هیچ ابزار و تجهیزات دیگری برای تعمیر و نگهداری آن باشد.

در حقیقت، زمانی که اجزای پنجره دوجداره در محل مناسب خود نصب شوند، به درستی عمل خواهند کرد و به حفظ عایق بندی اولیه‌ای که برای این نوع از پنجره‌ها در نظر گرفته شده، کمک خواهند کرد.

اقدامات لازم برای تنظیم پنجره دوجداره upvc

کاری که برای تنظیم دقیق و درست پنجره دوجداره upvc باید انجام شود این است که تمام اجزای پنجره دوجداره یو پی وی سی از جمله: شیشه، لاستیک و رینگ با مکانیزم خاصی در موقعیت مناسب خود قرار گیرند و به درستی عمل کنند تا به وسیله رعایت این نکات، پنجره دوجداره درست تنظیم باشد و خاصیت عایق بودن را داشته باشند.

اما گاهی ممکن است با وجود رعایت تمامی موارد گفته شده، پنجره دوجداره upvc ظرفیت عایق بودن خود را از دست دهد. در چنین مواقعی باید با استفاده از یکسری ابزار‌های مخصوص و ویژه برای بهبود عایق بندی پنجره دوجداره استفاده کرد.

ابزارهای لازم برای بهبود عایق بندی upvc

این ابزار‌ها عبارتند از: لاستیک‌های آب بندی. در واقع بهترین راه عایق بندی درب و پنجره استفاده از درزگیر است. امروزه شرکت‌هایی که تولید کننده در و پنجره دوجداره هستند محصولاتی تولید می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به منظور عایق بندی در و پنجره دوجداره upvc مورد استفاده قرار داد.

لاستیک آب بندی در و پنجره دوجداره

لاستیک‌های آب ‌بندی مخصوصی وجود دارند که دلیل تولید آن‌ها این است که استفاده از آن‌ها موجب ایجاد سطح تعادل در عایق بندی پنجره دوجداره upvc می‌شود. استفاده از این لاستیک‌ها علاوه بر افزایش خاصیت عایق بودن پنجره دوجداره upvc در برابر حرارت و صدا، مقاومت این پنجره‌ها را در برابر نفوذ آب افزایش داده درنتیجه از نفوذ آب باران هنگام بارندگی شدید به داخل خانه نیز جلوگیری می‌کند. از جمله ویژگی‌های مهم لاستیک‌های آب‌ بندی این است که می‌توان آن‌ها را تا مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار داد. چرا که کیفیت آن‌ها در طول زمان تغییری نمی‌کند. ولی در صورت آسیب دیدن یا وجود نقص در این لاستیک‌ها به راحتی قابل تعویض و جایگزینی هستند.

روش دیگری که به منظور آب بندی پنجره دوجداره upvc مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از چسب‌های سیلیکونی است. از این چسب‌ها می‌توان استفاده کرد. برای انجام این کار باید پس از نصب کامل پنجره دوجداره upvc از چسب‌های سیلیکونی استفاده کرد که دور تا دور پنجره را پر می‌کند.

ویژگی ‌های چسب سیلیکونی

از جمله ویژگی‌های چسب سیلیکونی می توان موارد زیر را نام برد:

- قابلیت چسبندگی بالا

- ضد آب و مقاوم در برابر باران و برف

- قابلیت ارتجاعی پس از خشک شدن

- سهولت استفاده به دلیل نرمی چسب

- مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش

- ضد زنگ و آنتی باکتریال

- قابلیت رنگ آمیزی

-هر کدام از ویژگی‌های نام برده شده در بالا در راستای عایق بندی پنجره دوجداره upvc و همچنین یک ویژگی سودمند و کاربردی محسوب می‌شوند و قابلیت این را دارند که ظرفیت آن را را تا حد زیادی افزایش دهند.

ارسال دیدگاه