امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
0

مراحل رشد موها

برای رشد موها چندین مرحله گوناگون وجود دارد. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2017، فرایند رشد موها به شیوه زیر پیش می‌رود:

  • آناژن: حدود 85 تا 90 درصد از موهای شما در هر زمان مشخصی از فرایند رشد فعال هستند.
  • کاتاژن: تقریباً 10 درصد از موهای شما در چنین مرحله‌ای رشد دژنراتیو دارند.
  • تلوژن: 5 تا 10 درصد از موها در هر زمانی از این مرحله استراحت می‌کنند.

علت ریزش مو در زنان و مردان تنها مربوط به رشد موها نیست. بر اساس تحقیقات مختلف، زمانی که این مراحل در حالت طبیعی و تعادل قرار دارند، هر فرد به طور میانگین روزانه 100 تار مو از دست می‌دهد. موهای شما در مرحله تلوژن می‌ریزد، اما اگر این فازها دچار عدم تعادل شوند، ممکن است موهای بیشتری وارد مرحله تلوژن شوند. در نتیجه شما شاهد بالارفتن میزان ریزش مو هستید.

چرا موها در حمام می ریزند؟ علت ریزش مو در حمام چیست؟

پیش از این که در مورد ریزش موهای خود هنگام دوش گرفتن نگران باشید، لازم است چند عامل مختلف را در نظر بگیرید. این عوامل به شرح زیر هستند:

ضخامت موهای افراد

افرادی که موهای ضخیمی دارند، معمولاً تعداد موهای آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل این افراد ممکن است در حین دوش گرفتن موهای بیشتری از دست بدهند. شما در زمان شامپو زدن یا حالت دادن به موها، پوست سر خود را تحریک می‌کنید. اگر از آخرین زمان دوش گرفتن به چند روز گذشته بازگردد، ممکن است این ریزش افزایش پیدا کند. یکی دیگر از عوامل ریزش مو شانه کردن موها در حین دوش گرفتن است. اگر تابه‌حال این کار را انجام داده باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که هنگام برس زدن در حمام، موهای شما چندبرابر حالت عادی می‌ریزد. برس زدن نیز دلیل ریزش مو در حمام به‌شمار می‌رود. موها در حالت عادی نیز زیاد می‌ریزند، اما ممکن است در حمام بیشتر متوجه این موضوع شوید.

شامپو رشد مو بایوفل کانادا، باعث درمان انواع الگوهای ریزش مو بدون بازگشت می شود.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

درمان قطعی و فوری ریزش مو و رشد مجدد آن در کوتاه ترین زمان با شامپو رشد مو گیاهی بایوفل کانادا

شامپو ضد ریزش مو بایوفل، باعث افزایش گردش خون در مویرگ ها جهت کمک به خونرسانی برای بهبود رشد موها و

جلوگیری از ریزش آن می شود.

بسیاری از افراد از ریزش مو ارثی و ژنتیکی رنج می برند خبر خوب این است که شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس

درمان انواع الگوهای ریزش مو می باشد.

شرکت ساسانیان پارسیان کهن، تنهانماینده رسمی و انحصاری واردات محصولات تخصصی درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفل کانادا، در ایران و خاورمیانه می باشد.

سایر عوامل ریزش مو در حمام

چه عوامل دیگری می‌تواند ریزش مو را تشدید نماید؟ اگر احساس می‌کنید که ریزش موی شما در حمام بسیار بیشتر از میزان معمول است یا در هنگام شانه زدن موی بسیار زیادی در برس وجود دارد، عوامل زمینه‌ای آن را نیز در نظر بگیرید.

افزایش توده‌های مو در هنگام دوش گرفتن می‌تواند ناشی از تلوژن افلوویوم نیز باشد. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که موهای زیادی در فاز تلوژن قرار دارند و به همین دلیل راحت‌تر می‌ریزند. رایج‌ترین محرکی که برای افزایش این ریزش وجود دارد، استرس و فشار عصبی است.

استرس ممکن است عامل فیزیکی یا احساسی داشته باشد. حالت فیزیکی آن هنگام کاهش وزن یا بعد از گذشت یک بیماری رخ می‌دهد. چنانچه وضعیت خود را در 3 ماه گذشته مرور کنید، قطعاً متوجه ارتباط استرس با ریزش موهای خود می‌شوید.

اگر فکر می‌کنید که استرس دلیل اصلی ریزش نیست، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. برای ملاقات با پزشک باید الگوی ریزش موهای خود را در نظر بگیرید. زیرا ممکن است دلیل ریزش مو در حمام استرس نباشد. زمانی که در مرحله تلوژن افلوویوم هستید، ریزش مو در سراسر موهای شما وجود دارد. چنانچه ریزش بسیار عمیق باشد، ممکن است فکر کنید که موهای شما بسیار نازک شدند. بیماری‌هایی مانند آلوپسی آره آتا سبب می‌شوند، موها به حالت تکه‌ای بریزند. این علت کمی متفاوت است، اما می‌توان آن را درمان کرد.

جلوگیری از ریزش موها در حمام

اگر ریزش موهای شما بسیار شدید است لازم است اقداماتی را برای کاهش آن انجام دهید، برخی از این اقدامات به‌صورت زیر هستند:

از بین بردن استرس

سعی کنید میزان استرس خود را کاهش دهید. استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو به شمار می‌رود. چنانچه لازم است برای کاهش استرس خود با یک روان‌شناس صحبت کنید. اقداماتی مانند خواب بیشتر، یوگا، مدیتیشن یا ورزش‌کردن می‌تواند در کاهش استرس مؤثر باشد. سعی کنید به طور روزانه 10 الی 15 دقیقه برای خود وقت بگذارید.

این موضوع همیشه امکان‌پذیر نیست. اما می‌توانیم به عواملی که باعث استرس شما می‌شوند، پی ببریم. به طور مثال، برخی از افراد ممکن است مشغله‌های کاری زیادی داشته باشند. فردی ممکن است مشکلات احساسی با اطرافیان خود داشته باشد. این عوامل می‌توانند ریزش موهای شما را افزایش دهند. دلیل ریزش مو در حمام به عوامل ارثی و ژنتیکی نیز باز می‌گردد.

در چنین شرایطی باید منبع استرس خود را حذف کرده یا کاهش دهید. مثلاً حجم ساعات کاری خود را کم کنید. سعی کنید آخر هفته‌ها را با دوستان و افرادی که دوست دارید، سپری کنید.

تغییر دادن رژیم غذایی برای کاهش ریزش مو در حمام

موها و بدن شما برای رشد به مواد معدنی و ویتامین‌های گوناگونی نیاز دارند. این ویتامین‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آهن
  • روی
  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • سلنیوم
  • مواد مغذی

شما باید غذاهای مغذی بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یکی از منابع بسیار عالی برای تأمین انواع ویتامین‌ها، سبزیجات و میوه‌ها به شمار می‌روند. قطعاً توجه نمودن به این مسئله می‌تواند، به سلامت موهای شما کمک کند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفل کانادا، موها را ابریشمی کرده و باعث درمان وزی، درمان موخوره و درمان آسیب دیدگی موها می شود.

ماسک کراتینه، ضد وزی، ضد خشکی و ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک مو کراتینه طبیعی و درمان خشکی، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد

(هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)

همچنین ماسک ترمیم کننده مو و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند

درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده و املاح مورد نیاز ریشه مو

را به آن می رساند و تأمین می کند.

و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.

این ماسک مو کراتینه، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد. محافظ قوی تارهای مو بوده

و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.

این ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده، موخوره مو را به

صورت عمقی درمان می کند.

ماسک ابریشمی اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود.

مراقبت از مو برای جلوگیری از ریزش در حمام

اگر موهای خود را محکم برس می‌زنید، باید در انتظار عواقبی مانند ریزش مو باشید. حالت دادن موها با حرارت، استفاده مکرر از سشوار و اتو مو ریزش موهای شما را تشدید می‌کند. هرگز از مواد شیمیایی قوی روی موهای خود استفاده نکنید. این مواد سبب شکسته شدن ساقه مو می‌شوند و ریزش آن را افزایش می‌دهند. اقداماتی که می‌توانید در این زمینه انجام دهید، شامل استفاده از یک شامپو ملایم، خشک‌کردن موها در هوای آزاد، سفت نبستن موها با کش است. با این کار دلیل ریزش مو در حمام کم‌کم از بین رفته و موها نمی‌ریزند. رعایت کردن همگی این موارد برای جلوگیری از ریزش مو الزامی است.

کاهش دفعات دوش گرفتن و فاصله بین آن‌ها

در خصوص دوش گرفتن، برخی از افراد معتقدند که کاهش تعداد دفعات آن می‌تواند ریزش موها را کاهش دهد. چنانچه با آب بسیار داغ حمام می‌گیرید یا از محصولات تحریک‌کننده مو استفاده می‌کنید، ممکن است کاهش میزان دوش گرفتن ریزش مو را کاهش دهد. اگر ریزش موهای شما طبیعی باشد، لازم نیست زیاد روی این موضوع حساس باشید.

راهکار‌های جلوگیری از ریزش مو

روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، ریزش موهای شما را کاهش دهید. این روش‌ها عبارتند از:

شستن موها به‌صورت روزانه

بهتر است در فواصل معین دوش بگیرید و موهای خود را بشویید. فراموش نکنید که برای دوش گرفتن از شامپوهای مناسبی استفاده کنید. شامپو بیش از هر چیزی باید با جنس موهای شما متناسب باشد.

جلوگیری از کشیده‌شدن موها

موها انعطاف‌پذیری بالایی دارند، اما کشیده‌شدن آن‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که بافت موها دچار آسیب شود. مثلاً مدل‌های دم اسبی یا بافت‌های ریز و محکم موها را از ریشه می‌کشند. بدین ترتیب با گذشت زمان ریشه موها سست می‌شود و موها آسیب می‌بیند. بنابراین کشیده شدن موها به هر طریقی می تواند دلیل ریزش مو در حمام باشد.

کاهش استفاده از اتو مو و سشوار

لوازم حرارتی مانند اتو مو و سشوار می‌تواند به موها آسیب جدی وارد کند. این لوازم فولیکول موهای شما را دهیدراته می‌کند و به بافت آن‌ها آسیب می‌زند.

کاهش استفاده از رنگ مو

مواد شیمیایی مانند رنگ موها می‌توانند ریزش موهای شما را افزایش دهند. اگر موهای خود را زیاد رنگ می‌کنید یا از دکلره استفاده می‌کنید، برای حل مشکل باید آن‌ها را کنار بگذارید. از محصولاتی که حاوی پراکسید هستند، تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید.

استفاده از شامپوی ضد ریزش و ماسک مو

شامپو و ماسک مو می‌تواند چربی موهای شما را کاهش دهد. مواد سازنده این لوازم بسیار قوی هستند. زمانی که قصد خرید ماسک یا شامپو دارید، به مواد سازنده آن توجه زیادی کنید. بهتر است تا جایی که امکان دارد، از لوازمی استفاده کنید که از محصولات طبیعی ساخته شدند. اگر حین استفاده از یک شامپو متوجه شدید که ریزش موهای شما بیشتر شده است، سریعاً آن را عوض کنید.

استفاده از برس‌های نرم و حاوی الیاف طبیعی

چنانچه برای برس کشیدن موهای خود از یک برس با الیاف طبیعی استفاده کنید، میزان سبوم موجود روی موها بیشتر می‌شود. استفاده از برس‌های خشن و فلزی دلیل ریزش مو در حمام است. انبوهی از پروتئین‌های کراتین روی مو وجود دارند. برس را باید در جهت بالابه‌پایین و کاملاً آرام روی موها بکشید. انجام این کار به طور دقیق سبب می‌شود، موها نرم و صاف شوند. از طرفی در هنگام دوش گرفتن نیز میزان زیادی از موهای شما نمی‌ریزد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفل کانادا، باعث قطع ریزش مو و رشد مجدد موها می شود.

سرم ضد ریزش و تقویت کننده موهای آسیب دیده پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

سرم ضد ریزش گیاهی پلاستنا دارای ترکیبات پلاسنتای گیاهی، پروتئین گیاهی و پانتنول حالت دهنده می باشد.

این سرم ترمیم کننده مو موجب رشد مو می شود و ساقه مو و غشاء سر را بازسازی می کند.

فرمول سبک و بی نظیر این سرم ضد ریزش مو گیاهی به سرعت به عمق مو نفوذ کرده و نرمی، انعطاف و

استحکام ساقه مو را بازیابی می کند.

انرژی طبیعی و طراوت مو را برمی گرداند و از ریزش مو در شرایط آسیب رساننده محیطی و لوازم برقی آرایش مو جلوگیری می کند.

سرم مو ضد ریزش و ترمیم کننده پلاسنتا برای موهای ضعیف، دارای رنگ و آسیب دیدگی،

جهت بازگرداندن طراوت و شادابی از ریشه تا انتهای ساقه مو مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از مواد طبیعی برای کاهش ریزش مو در حمام

در ادامه با برخی مواد طبیعی که برای موها معجزه می‌کنند، آشنا می‌شوید.

روغن نارگیل

آسیب‌دیدگی‌های ناشی از سشوار و حالت دادن موها را می‌توان با استفاده از روغن نارگیل کاهش داد. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است. این اسید به پروتئین‌های روی مو وصل می‌شود و سپس از شکنندگی موها جلوگیری می‌نماید. اگر موهای خود را با این روغن ماساژ دهید، جریان خون در سر شما افزایش می‌یابد و موها رشد بهتری خواهند داشت.

روغن زیتون

برای نرم کردن عمیق موها می‌توانید مقداری از روغن زیتون را روی موهای خود ماساژ دهید. این روغن از شکنندگی و خشکی موها جلوگیری می‌کند. روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده زیادی دارد و می‌تواند به کاهش ریزش موی ژنتیکی، کمک نماید. برای استفاده از آن کافیست با دو قاشق غذاخوری روغن، موهای خود را ماساژ دهید و بعد از گذشت 30 دقیقه موها را شست‌وشو دهید.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

مواد اصلی رژیم غذایی مدیترانه‌ای گیاهان تازه و سبزی‌های خام است. این رژیم می‌تواند دلیل ریزش مو در حمام را به طور کلی از بین ببرد. این رژیم می‌تواند خطر بیماری آلوپسی که سبب طاسی سر می‌شود را کاهش دهد. همچنین رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند شروع بیماری را به تأخیر اندازد. اگر سه روز در هفته از سبزیجاتی مانند جعفری و ریحان استفاده کنید، تأثیر مثبت آن را می‌بینید.

پروتئین‌ها

یکی از پروتئین‌های تشکیل‌دهنده فولیکول مو، کراتین است. کمبود برخی از آمینواسیدها که در ساختار مو وجود دارند، می‌تواند سبب ریزش آن شود. رژیم غذایی که سرشار از پروتئین باشد، می‌تواند از ریزش موهای شما جلوگیری کند. غذاهایی مانند لبنیات کم‌چرب، بوقلمون، آجیل، نخودفرنگی، مرغ، لوبیا، ماهی و تخم‌مرغ سرشار از پروتئین هستند.

ویتامین A

ویتامین A در دسته رتینوئیدها قرار می‌گیرد و پیش از این درباره خواص ویتامین آ برای پوست توضیح داده بودیم. این ویتامین سبب افزایش رشد مو می‌شود. ویتامین آ با افزایش تولید سبوم، سبب سالم‌سازی پوست سر می‌شود و از موها مراقبت می‌کند. برای تأمین ویتامین A موردنیاز بدن خود از مواد غذایی مانند اسفناج، سیب‌زمینی و فلفل شیرین استفاده کنید.

مولتی‌ویتامین‌ها

در فرایند بازسازی سلولی و نگهداری موها، ویتامین‌های B، A، D و C همچنین سلنیوم و آهن نقش دارند. افراد می‌توانند برای تأمین مولتی‌ویتامین‌های بدن خود، به داروخانه یا فروشگاه رجوع کنند و طبق نظر پزشک آن‌ها را خریداری نمایند. اگر دلیل ریزش مو در حمام کمبود مولتی ویتامین‌ها باشد، به‌راحتی می‌توان آن را جبران کرد.

ویتامین D

اگر کمبود این ویتامین را در بدن خود جبران کنید، قطعاً موهای شما رشد بهتری خواهند داشت. از طرفی ریزش موها نیز به میزان زیادی کاهش می‌یابد. شما می‌توانید بر اساس نظر پزشک روزانه بین 800 تا 1000 واحد ویتامین D برای تأمین نیاز بدن خود مصرف کنید.

بیوتین

بیوتین یکی از موادی است که سبب سنتز اسیدهای چرب در بدن می‌شود. در چرخه رشد و احیای مو، وجود این ماده ضروری است. یکی از دلایل ریزش مو می‌تواند کمبود بیوتین باشد. اگر در طول روز 3 تا 5 میلی‌گرم بیوتین مصرف کنید، این نیاز جبران می‌شود. اما حواستان باشد که برای این کار حتماً باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

نخل اره‌ای

گیاه نخل اره‌ای از طریق میوه درخت کاج کوتوله آمریکایی حاصل می‌شود. استفاده از این ماده سبب حفظ تعادل تستوسترون در بدن مردان می‌شود. اگر روزانه 200 میلی‌گرم از این ماده را استفاده کنید، از ریزش موهای شما جلوگیری می‌شود.

جینسنگ

با مصرف گیاه جینسنگ می‌توان دلیل ریزش مو در حمام را برطرف کرد. مواد فوتوشیمیایی خاصی در جینسنگ وجود دارند که سبب افزایش رشد موها می‌شود. البته مطالعات زیادی وجود ندارد که به میزان مصرف این ماده اشاره کرده باشد. بنابراین برای مصرف مکمل‌هایی که حاوی جینسنگ هستند، باید با یک پزشک مشورت نمایید. اگر چنین امکانی برای شما وجود ندارد، از محصولات موضعی استفاده کنید.

سرم رشد مو سی کمپلکس بایوفل کانادا، موها را آبرسانی کرده و باعث تقویت رشد طولی موها می شود.

محلول رشد مو، ضد ریزش و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

سرم آبرسان مو سی کمپلکس غنی شده با پروتئین طبیعی، پلاسنتای گیاهی

و ویتامین اف، مواد مغذی مورد نیاز جهت ترمیم را به مو می رساند.

محلول رشد مو قوی و آبرسان سی کمپلکس حجم و ضخامت مو را افزایش می دهد و

در برابر وسائل حرارتی حالت دهنده مو و عوامل مضر جوی محافظت می کند.

سرم رشد مو و حجم دهنده، آبرسان و ترمیم کننده سی کمپلکس بایوفول کانادا

علاوه بر قطع ریزش مو آن را کنترل و منجر به افزایش سرعت رشد مو می شود.

اگر مدت طولانی است که موهایتان رشد نکرده است سرم ژل سی کمپلکس بایوفول بهترین راه درمان آن است.

ارسال دیدگاه