امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://tizi.cloob24.com
1

تیز بودن به چه معناست  - چگونه می توان بررسی کرد که چاقوی آشپزخانه به تیز شدن نیاز دارد یا نه:

تیز نگه داشتن چاقوها به خصوص در آشپزخانه های صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد و باید سعی شود تا آنها را تا جاییکه امکان دارد تیز نگه داشت.

به طور خلاصه، با چاقوهای تیز کار برش سریعتر و راحت تر انجام می شود و همچنین این امکان را فرهم می کند که غذاها در مدت زمان کوتاهتری آماده  شوند - و اگرچه طنزآمیز به نظر می رسد – بریدن انگشتان و سایر آسیب های مربوط به چاقو را نیز به حداقل می رساند، و به همین ترتیب عملکرد تیم آشپزی را بهبود میبخشد.

تشخیص اینکه چاقوی شما کند شده  بسیار آسان است، اما اگر با گذشت زمان لبه چاقو به آرامی خراب شده باشد، چگونه می توان تشخیص داد که زمان تیز کردن آن است؟ این مسئله بسیار مهم است، زیرا می توانید چاقو را بیش از اندازه تیز کنید - مخصوصاً اگر از سنگ های چخماق سنتی استفاده کنید - و تیز کردن بیشتر از حد چاقو ممکن است باعث کاهش عمر آن به دلیل حذف بیش از اندازه فولاد تیغه شود.

بوسیله سه روش پیشنهادی زیر می توانید تشخص دهید که آیا چاقوی شما به تیز شدن نیاز دلرد یا خیر:

1- اگرنتوانید براحتی برش انجام دهید، کاملا مشخص است که چاقوی شما به تیز شدن نیاز دارد. با بررسی بصری لبه تیغه، نقاط مسطح یا شکافی که نیاز به بررسی داشته باشد را می توانید تشخیص دهید.اگر  هنوز می توانید با چاقوی خود برش انجام دهید، از دو روش زیر برای تشخیص نیاز آنها به تیز شدن استفاده کنید:

2- بالشتک انگشت شستتان می تواند چیزهای زیادی در مورد وضعیت تیغه به شما بگوید. اگر انگشت شست خود را از عرض (نه در امتداد) تیغه با زاویه تقریبا 40 درجه به سمت پایین بکشید، اگر تیغه تیز باشد، خطوط دایره وار سر انگشتتان را روی آن احساس خواهید کرد. اگر با این روش متوجه تیزی چاقوی خود نشدید روش زیر را امتحان کنید:

3- چاقو را به آرامی نگه دارید و بدون اعمال فشار به سمت پایین، تیغه را از روی بند انگشت خود حرکت دهید. در صورت تمایل می توانید از چیزی مانند لوله خودکار استفاده کنید. اگر تیغه به راحتی بروی آن حرکت کرد، چاقوی شما  تیز است، در غیر اینصورت اگر طوری حرکت کرد که انگار مدام بروی سطح گیر می کند، باید آن را تیز کنید.

ارسال دیدگاه